Træt af negativ rente? Coop giver fem procent på madkontoen

Hvis man - seneste lørdag den 7. september 2019 - sætter et beløb ind på sin Madkonto i Coops app, lægger Coop fem procent oveni

Med Coops Madkonto rækker madbudgettet lidt længere. Fra i dag og frem til lørdag den 7. september får man nemlig fem procent oveni, hvis man sætter et beløb ind på sin Madkonto i Coops app.

De fem procent ekstra udløses ved at sætte mellem 1.000 og 10.000 kroner ind på sin madkonto, hvilket betyder, at man får mellem 50 og 500 kroner ekstra at handle for.

”Der er så meget tale om negativ rente for tiden, så vi vil gerne gå den anden vej og give fem procent ekstra til vores medlemmer”, siger Anders Mittag, der er direktør for Coops medlemsprogram.

Det indsatte beløb og de ekstra fem procent kan ikke omveksles til kontanter, men skal bruges som betalingsmiddel i Coops butikker eller på Coop.dk.

For at få oprettet en Madkonto skal man være fyldt 18 år og være medlem af Coop. Desuden skal man have et betalingskort, dansk CPR-nummer, samt en folkeregisteradresse i Danmark.

Coops Madkonto har ingen gebyrer eller andre former for omkostninger.

For yderligere oplysninger: Anders Mittag, direktør, tlf: 25637356

Valgresultat i Coop: De skal sætte retningen7.10.2019 14:23:33 CESTPressemeddelelse

Resultatet fra årets landsrådsvalg i Coop er nu afgjort. Der er sat navne på 50 personer, som de næste to år skal sidde i Coops højeste myndighed, der i alt består af 124 medejere i Coop. Valgdeltagelsen har været rekordhøj, og der er både fornyelse og kontinuitet på resultatlisten fra valget. ”Demokrati og fællesskab er en grundsten i Coop. Det er landsrådet, som repræsenterer vores 1,8 mio. medlemmer og medejere. Jeg er derfor glad for, at så mange medlemmer med forskellig baggrund og geografisk tilhørsforhold har stillet op, er blevet valgt og skal være med til at sætte retning for Coop,” siger Coops formand Lasse Bolander om valget, hvor 18 nye personer fik plads i landsrådet og 32 blev genvalgt til de 50 pladser, som var på valg i år. Coops landsråd på 124 personer vælger foreningens formand og bestyrelse, som står for at ansætte direktionen og udpege bestyrelsen i Coops datterselskaber. Landsrådsmedlemmerne vælges gennem Coops ca. 600 lokale butiksbestyrelser, og halvdelen af pla