Træt af negativ rente? Coop giver fem procent på madkontoen

Hvis man - seneste lørdag den 7. september 2019 - sætter et beløb ind på sin Madkonto i Coops app, lægger Coop fem procent oveni

Med Coops Madkonto rækker madbudgettet lidt længere. Fra i dag og frem til lørdag den 7. september får man nemlig fem procent oveni, hvis man sætter et beløb ind på sin Madkonto i Coops app.

De fem procent ekstra udløses ved at sætte mellem 1.000 og 10.000 kroner ind på sin madkonto, hvilket betyder, at man får mellem 50 og 500 kroner ekstra at handle for.

”Der er så meget tale om negativ rente for tiden, så vi vil gerne gå den anden vej og give fem procent ekstra til vores medlemmer”, siger Anders Mittag, der er direktør for Coops medlemsprogram.

Det indsatte beløb og de ekstra fem procent kan ikke omveksles til kontanter, men skal bruges som betalingsmiddel i Coops butikker eller på Coop.dk.

For at få oprettet en Madkonto skal man være fyldt 18 år og være medlem af Coop. Desuden skal man have et betalingskort, dansk CPR-nummer, samt en folkeregisteradresse i Danmark.

Coops Madkonto har ingen gebyrer eller andre former for omkostninger.

For yderligere oplysninger: Anders Mittag, direktør, tlf: 25637356

Coop skærper krav til bæredygtig soja6.12.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

Fremover skal den soja, der anvendes i Coops egne mærker, være certificeret som bæredygtigt. Dermed tager Coop et nyt skridt mod mere bæredygtighed på et område, der i mange år har været et stort globalt problem. Soja bliver især dyrket i Brasilien, Argentina og Paraguay. Her bliver store regnskovsområder ryddet for at skaffe plads til sojaplantager. Når regnskoven bliver fældet til fordel for sojaplantager, går det oftest ud over de skovområder, som f.eks. Amazonas, der har høj biodiversitet og truede dyrearter. ”Afskovning er et enormt globalt problem. Derfor er vi stolte over at tage dette afgørende skridt, som betyder, at vi fremmer mere bæredygtig soja-produktion hos vores leverandører,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Coop har som en del af Dansk Initiativ for Etisk Handel været med til at danne Dansk Alliance for Ansvarlig Soja, hvor formålet, er at samle relevante danske aktører i et forpligtende samarbejde for at sikre fremdrift mod ansvarligt produceret soja. Krave