Træder ind i verdens største esport: Astralis præsenterer League of Legends-hold

Sammenlægningen af Astralis Groups tre holdbrands tidligere på året flyttede Astralis-brandet helt op blandt de største internationale esport-brands. I dag præsenterede Kasper Hvidt så det hold, der skal skrive historie når Astralis til januar træder ind i verdens største esport; League of Legends. Det bliver i følge Kasper Hvidt efter samme formel og kultur, som har dannet ramme om de historiske resultater i Counter-Strike, og holdet bliver primært bygget op omkring in nordisk stamme af spillere.

Med 40 hold fordelt i 4 regionale ligaer er Astralis ét af kun 10 europæiske hold, som i 2021 sæsonen kæmper om at kvalificere sig til Worlds, VM i League of Legends, der i november afholdes i Kina.

Finalen bliver set af millioner verden over og i 2018-versionen fulgte mere end 200 millioner med online, så det er den helt store scene, Astralis sigter efter at træde ind på med det nye hold.

Ambitionen for holdet er konstant udvikling og at bygge et hold op omkring de velkendte Astralis-metoder og -værdier, som handler om en professionel indstilling, en balanceret positiv livsstil og konstant fokus på at forbedre alle detaljer på og omkring holdet.

På sigt skal holdet kunne kæmpe med om Worlds-titlen, men i første omgang handler det om, at etablere sig med en stærk struktur omkring holdet, som blev præsenteret i dag:

Astralis, League of Legends 2021

Midlane: Erlend ’Nukeduck’ Holm (Norge)
Top: Matti ’Whiteknight’ Sormunen (Finland)
Jungle: Nikolay ‘Zanzarah’ Akatov (Rusland)
ADC: Jesper ‘Jeskla’ Strömberg (Sverige)
Support: Hampus ’promisq’ Abrahamsson (Sverige)

Astralis præsenterede tidligere i år Baltat ’AoD’ Alin-Ciprian som cheftræner, Bjørn-Vegar ’HANSEN’ Hansen som assisterende træner og Lars Robl som performancetræner.

Baltat ’AoD’ Alin-Ciprian, cheftræner, Astralis League of Legends:

- Hansen og jeg har arbejdet hårdt på at gøre alting klar for holdet. Helt i tråd med Astralis-kulturen har vi fokus den langsigtede udvikling af den struktur, spillestil og kultur, som i sidste ende skal skabe et hold, der kan konkurrere om de største titler, siger AoD.

- Vi har mere eller mindre fået de spillere vi gerne ville have, der kan bidrage til et godt arbejdsmiljø og på samme tid udviser stærke individuelle kvaliteter.

- Realistisk set kommer vi til at ligge i midten af ligaen i foråret, men hvis vi lykkedes med at implementere vores måde at arbejde på og spillerne kommer godt ind i systemet, så kan vi godt begynde at bryde med playoffs-holdene allerede til sommer.

- Vi kommer til at fokusere på aspekter omkring holdet mere end det individuelle i starten. Men vores mål er at kombinere den disciplinerede spillestil med en god poortion aggressivitet, hvilket forhåbentlig bliver underholdende for seerne, konkluderer cheftræneren.

Kasper Hvidt, sportsdirektør, Astralis:

- Med vores tidligere hold, Origen, fik vi aldrig skabt det rigtige fundament, men det gør vi med de tiltag, vi har gjort. Jeg er virkelig glad for både de to trænere og vores performance coach, Lars Robl, som også er en vigtig del af Counter-Strike holdets succes, og jeg kan allerede nu se, hvordan vi bygger en bæredygtig struktur op omkring spillerne og holdet.

- Vi har bevidst ikke hentet de største navne, men vi har en gruppe af spillere og trænere, som er klar til at ofre det, det koster at være professionel i vores verden. Jeg glæder mig helt vildt til det her projekt og til at vise, at vi kan bruge vores metoder på tværs af spil og spillere fortæller Kasper Hvidt.

Astralis har LEC debut januar 2021.