TRADITIONDATA

TraditionDATA lancerer ny skandinavisk datapakke

TraditionDATA, data- og informationsserviceafdelingen hos Compagnie Financière Tradition (Tradition), har udgivet en omfattende skandinavisk datapakke som svar på den stigende efterspørgsel på Traditions markedsførende prisdata i regionen.

Den fulde pakke af skandinaviske data, som indeholder data om valuta (FX), rentederivater (IRD) og inflation, er baseret på en kombination af priser, der tager udgangspunkt i aktiehandler foretaget af Traditions markedsførende mæglere samt deres ekspertanalyser. Dataene er tilgængelige direkte fra TraditionDATA såvel som på Refinitiv under firmaets regionale markedsdatapakker.

Udgivelsen af den skandinaviske datapakke er i tråd med TraditionDATAs mission om at tilbyde mindre, granulære pakker baseret på valuta, region eller produkt, som gør det muligt for kunderne kun at betale for det, de rent faktisk har brug for. Dette er i direkte modsætning til mange af deres konkurrenter, som kun tilbyder større europæiske pakker, som er dyre og tager tid at analysere nærmere, før de kan konverteres til brugbar forretningsindsigt.

Den skandinaviske datapakke giver kunderne mulighed for at analysere:

• FX - spothandler, krydshandler (cross trades), terminshandler på ydelser og produkter og kvartalsindtjening på tværs af DKK, NOK og SEK på det internationale valutamarked
  • IRD - basisderivater, krydsvalutaderivater, renteswaps, overnight indexed swaps, terminskursaftaler
  • Inflation - forbrugerprisindeksdata om inflation

Udover at tilbyde kunderne avancerede data og ekspertise i den skandinaviske region, muliggør TraditionDATA også streaming i realtid, øjebliksbilleder af dag til dag-renter, adgang til historiske data og fuld integration med eksisterende arbejdsgange.

James Watson, Global Head of Sales hos TraditionDATA, kommenterede: “Hos TraditionDATA ved vi, at der ikke findes to ens virksomheder, og derfor arbejder vi sammen med vores kunder om at udvikle pakker, der er skræddersyede til deres individuelle behov. Vi tror på, at regionale markeder fortsat vil kræve specifikke datasæt, der er lokaliseret til deres overordnede forretningsaktiviteter, og denne tilgang har allerede vist sig at være en stor succes i forbindelse med vores japanske Nihon- og israelske Shekel-pakker. Vi ser frem til at fortsætte med at tilføje nye instrumenter til den skandinaviske pakke og udvide vores regionale markedsdatatilbud i de kommende måneder.”

ENDS

Om TraditionDATA

TraditionDATA tilbyder en varieret og fleksibel tilgang til leverance af markedsdata på tværs af alle aktivklasser på det globale uofficielle børsmarked for derivater.

Ved at tilbyde mindre, mere fokuserede og granulære pakker baseret på valuta, region eller produkt sætter TraditionDATA sine kunder i stand til at betale for netop det, de har brug for, i modsætning til større pakker, der kræver nærmere analyse.

Med over 1 billion datapunkter på tværs af mere end 200 produkter og 186.000 instrumenter, der går mere end 15 år tilbage, samt 43 kontorer i 30 lande, tilbyder TraditionDATA aktører på tværs af det globale finansmarked alle de oplysninger, de har brug for, for at drive deres forretning og tage forretningsmæssige beslutninger, på grundlag af et stadigt voksende datasæt.

TraditionDATA er en del af Tradition (Compagnie Financière Tradition S.A. (SWX: CFT)), en af verdens største børsmæglere inden for finansielle og råvarerelaterede produkter på det uofficielle børsmarked for værdipapirer. Traditions lange historie med administration af prissætning af likviditet og afvikling af handler på tværs af flere aktivklasser med både nye og komplekse produkter på primære og nye vækstmarkeder gør det muligt for TraditionDATA at prisfastsætte finansielle instrumenter på mange af verdens mest omskiftelige markeder, som andre ikke formår.

For at se dette indhold fra cts.businesswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Se kildeudgaven på businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20221010005055/da/

DK