JORTON A/S

Totalentreprenør fundet til etablering af syv nye ambulancestationer i Region Sjælland

Region Sjælland skal etablere syv nye ambulancestationer, og det bliver JORTON A/S, der skal løfte opgaven som projektets totalentreprenør.
Region Sjælland.
Kenneth Pebring Johansen, Regionschef i JORTON, underskriver kontrakt med Benny S Jørgensen, Præhospital direktør i Region Sjælland.

Projektet går ud på at opføre syv stationer fordelt i byerne Ringsted, Stege, Faxe, Vordingborg, Haslev, Nørre Alslev og Køge. Hver station består af tre sektioner: en garage, opholdsrum og hvilerum, samt tilhørende udearealer.

Helt konkret består JORTONs opgave i projektering, udførelse og idriftsættelse af bygningsenhederne.

- Vi glæder os til at komme i gang. Det er en spændende opgave, der kræver et stort overblik, da vi reelt set skal styre syv byggepladser samtidigt. Her er det en stor hjælp, at vi er lokalt forankrede med et kontor placeret nær Køge, så vi altid er tæt på byggepladserne. Vi har også samlet et stærkt hold af leverandører og fagentreprenører, som kommer til at hjælpe os, og de har også alle kontorer og personale placeret tæt på de respektive byggepladser. De er alle engagerede i opgaven, og der er en stærk team-spirit på holdet, fortæller Bo Grenaa Bodi, der er JORTONs projektleder på projektet.

- Bygherre har også været med til at skabe et godt springbræt for projektet gennem et grundigt udbudsmateriale. Hertil har der været en god dialog, så vi i fællesskab har kunnet afstemme forventninger for at opnå de bedst mulige løsninger, der tager højde for at skabe en god og effektiv arbejdsplads for Region Sjællands personale, afslutter Bo.

Om byggesagen

Som led i hjemtagningen af omkring halvdelen af ambulancekørslen i Region Sjælland skal regionen opføre syv nye ambulancestationer. I Ringsted og Stege starter man de første to projekter op.

De syv nye ambulancestationer i Region Sjælland kommer hver til at bestå af tre delsektioner – garage, opholdsrum og hvilerum – samt udearealer. Enhederne til personalet bliver i alt på ca. 2.800 m2 brutto, mens garagerne i alt bliver på ca. 1.800 m2 brutto.

Kenneth Pebring Johansen
Regionschef JORTON
Mail: kjo@jorton.dk

Billeder

Download
Download

Information om JORTON A/S

JORTON A/S
Robert Fultons Vej 16
8200 Aarhus N

Følg pressemeddelelser fra JORTON A/S

Flere pressemeddelelser fra JORTON A/S

Vivabolig går stigende nedbørsmængder i møde med LAR-løsning, der forbedrer udearealer og biodiversitet29.1.2024 04:00:00 CET | Pressemeddelelse

2023 blev året hvor endnu en uheldig vejrrekord blev slået. Det blev nemlig vores vådeste år, der til dato er målt. Og ifølge videnskaben ser det ud til at denne rekord får kamp til stregen de kommende år. Vi skal derfor til at se på hvordan vi håndterer og lever med de store mængder nedbør. Det vil utvivlsomt kræve store investeringer i vores infrastruktur og mange steder tages der tiltag for at håndtere de stigende vandmasser.