Kompas Kommunikation

Tork løfter hygiejne og trivsel på arbejdspladsen

Del
Tork Kontorhygiejne Pakken™ er et skræddersyet udvalg af produkter, tjenester, værktøjer og anden support, som hjælper facility managers med at skabe et rent og hygiejnisk arbejdsmiljø samt sikre, at medarbejderne føler sig trygge på kontoret.

At forbedre kvaliteten af rengøring og hygiejne uden at gå på kompromis med drifteffektiviteten er vigtigere end nogensinde før for facility managers og virksomheder inden for facility service1. En undersøgelse viser, at 80% af befolkningen forventer, at der i højere grad nu end før COVID-19 er et sikkert og hygiejnisk miljø på offentlige toiletter (f.eks. på kontorer)2. Derudover gør hybride arbejdsmodeller og det øgede fokus på hygiejne på arbejdspladsen det endnu mere komplekst for facility managers at sikre et sikkert kontormiljø. Dette skyldes særligt, at rengørings- og hygiejnebehovet varierer meget alt afhængigt af, hvor mange medarbejdere der bruger kontoret på et givent tidspunkt.

For at imødekomme disse udfordringer tilbyder Tork Kontorhygiejne Pakken™produkter, tjenester, værktøjer og anden support, der gør det muligt for facility managers at sikre, at kontoret er klar til, at medarbejderne trygt kan gå på arbejde. Pakken imødekommer relevante temaer som:

  • Hvordan fleksible kontorer og hybride arbejdsmodeller har skabt nye hygiejneudfordringer.
  • Hvordan facility managers kan understøtte ny håndhygiejneadfærd og tilpasse overfladerengøring i fællesrum.
  • Hvordan datadrevet rengøring kan være med til at give en ensartet og høj rengøringskvalitet samt forbedre effektiviteten.

Hygiejnepakken består blandt andet af Tork Vision Cleaning, som er verdens førende facility management-løsning. Ved at bruge data i realtid fra blandt andet besøgstrafikanalyser og automatiske dispensere fjerner Tork Vision Cleaning gætteriet fra rengøringsarbejdet og viser både facility managers og rengøringsteams, hvornår og hvor der er mest behov for rengøring.

”Datadrevet rengøring spiller en central rolle i forhold til de aktuelle udfordringer ved de hybride arbejdsmodeller. Vores løsning, Tork Vision Cleaning, kan bruges til at se hot spots og bestemme den rigtige rengøringsfrekvens samt sikre, at dispensere er fyldt op 99% af tiden3. De indbyggede indsigter i vores produkter forbedrer rengøringsproceduren, imens rapporteringsværktøjer viser, hvorvidt sikkerhedsbestemmelser overholdes og giver gennemsigtighed i forhold til at dokumentere et veludført stykke arbejde. 100% af vores eksisterende Tork Vision Cleaning-kunder siger, at systemet har hjulpet dem med at forbedre hygiejnen4”, fortæller Anna Königson Koopmans, Marketing Director Commercial for Essitys professionelle hygiegnevirksomhed

Tork Kontorhygiejne Pakken™ hjælper også facility managers med at løfte deres bæredygtighedspræstationer – uden at gå på kompromis med hygiejne og sikkerhed. Alle produkter og tjenester i pakken er baseret på miljørigtig og ressourceeffektiv indkøb og produktion. De bidrager til effektiv brug, reducerede kulstofemissioner og mindre spild gennem innovationer som f.eks. one-at-a-time dispensere og komprimerede genopfyldninger.

Tork Paper Circle®, der er verdens første genbrugstjeneste for papirhåndklæder, hjælper facility managers med blandt andet at reducere spild med op til 20%5 og kulstofemissioner for papirhåndklæder med mindst 40%6.

Tork-eksperter hjælper med at identificere muligheder for at forbedre hygiejnen

Som global leder inden for professionel hygiejne tilbyder Tork virksomheder en gratis hygiejnekonsultation afdedikerede og uddannede hygiejnerådgivere. Konsultationen hjælper facility managers med at identificere muligheder for at forbedre rengøringskvaliteten og hygiejnen samt driftseffektivitet og bæredygtighed.

”Folk vurderer ikke længere kun deres arbejdsplads på klassiske personalegoder og værdier, men også i forhold til sundhed og trivsel på arbejdspladsen. Derfor tilbyder Tork kunderne en professionel hygiejnekonsultation. Under konsultationen gennemgår vores erfarne hygiejnerådgivere de nuværende hygiejneordninger sammen med kunden for at indetificere, hvor der er forbedringsmuligheder”, forklarer Anna Königson Koopmans.

Baseret på den fælles gennemgang giver Torks hygiejnerådgivere klare anbefalinger og forslår løsninger, som både opfylder kundens behov og samtidig sikrer tårnhøje hygiejnestandarder. Konsultationen kan foregå både fysisk og virtuelt.

Læs mere her.

Fodnoter:

1. Bringing the Office Customer to Life, 2020, en kvantitativ undersøgelse udført for Essity.

2.Undersøgelse udført i marts 2021 af United Minds i samarbejde med CINT. Undersøgelsen dækkede 7 markeder: Kina, Frankrig, Tyskland, Spanien, Sverige, Storbritannien og USA, med i alt 7063 respondenter.

3.Målt på næsten 13.000 connected dispensers mellem juni - december 2019. Baseret på tid pr. måned, hvor en dispenser er i tom status i forhold til den samlede tid pr. måned.

4.Baseret på undersøgelsesresultater fra marts 2021 med 34 Tork Vision Rengøring-kunder i Europa og Nordamerika.

5.Baseret på resultater fra Tork PaperCircle® pilotkunder i Tyskland og Holland.

6. Baseret på en livscyklusanalyse for Europa, hvor også de undgåede processer er taget i betragtning. Analysen er udført af Essity og verificeret af IVL, Swedish Environmental Research Institute Ltd, 2017.

Nøgleord

Kontakter

Charlotte Høholt, Key Account Manager
Telefon: 23333025
Mail: Charlotte.Hoholt@essity.com

Vedhæftede filer

Information om Kompas Kommunikation

Kompas Kommunikation
Kompas Kommunikation
Toldbodgade 55b 1.
1253 København K

Følg pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Kompas Kommunikation

Bosch og Randox indgår strategisk partnerskab: Investerer massivt i innovation af molekylær diagnostik og analyseplatformen Vivalytic.11.4.2024 11:56:34 CEST | Pressemeddelelse

Hurtigere og mere prævise diagnostiske tests. Det er målet for det netop offentliggjorte strategiske partnerskab mellem Bosch og Randox Laboratories Ltd. De to virksomheder vil investere 150 millioner euro i udviklingen af nye diagnostiske tests, herunder en avanceret sepsistest, der udnytter den banebrydende BioMEMS-teknologi. Dette samarbejde markerer et skridt mod Boschs mål om at fremskynde innovationen af molekylær point of care-diagnostik med deres Vivalytic-analyseplatform og dominere det fremtidige milliardmarked inden 2030.

Sundhedsinnovation i fokus: Gode samarbejder betaler sig – og nu skal årets bedste implementering af en sundhedsteknologisk løsning findes12.3.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Mangel på sundhedspersonale og pres i sundhedsvæsenet gør gode ideer og specielt implementeringen af dem til et brændende behov – endda en nødvendighed. For en god idé forbliver netop bare dét, hvis ikke den tages i brug. Nogle skal gå forrest og vise, at det kan lykkes, og at det gode samarbejde kan betale sig. Derfor hyldes to kommuner, to hospitaler og tre private sundhedsteknologiske virksomheder nu for at tænke innovation helt ind i kernen af sundhedsarbejdet.

Nyt partnerskab skal få danskerne til at spise flere bælgfrugter12.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

I dag lanceres: Bælgfrugtpartnerskabet – som på initiativ af Tænketanken Frej og detailkæden Lidl skal sætte fokus på og øge både produktionen og danskernes forbrug af bælgfrugter. I fællesskab skal forskellige partnere fra hele værdikæden sætte ambitiøse mål, igangsætte initiativer samt løbende monitorere salg og forbrug af bælgfrugter for at sikre, at partnerskabet opnår effekt.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye