Topmøde om mentalt overskud

Hvad skal der til for, at danskerne får mere overskud i hverdagen og mindre stress? Det skal politikere, organisationsledere og direktører finde svar på fredag d. 7. december ved et topmøde på Christiansborg

Det er StressAlliancen, der står bag topmødet i Fællessalen. Sammen med socialminister Mai Mercado og fem politiske ordførere skal 50 udvalgte repræsentanter arbejde med helt konkrete initiativer, der skal skabe mere overskud og mindre stress blandt danskerne.

Hen over de seneste måneder har StressAlliancen kørt en kampagne om at skabe overskud hele livet: På arbejdspladsen, til møder og i dagligdagen. Man har under kampagnen kunnet indstille en arbejdsplads, kollega eller leder, der har gjort en særlig forskel i forhold til at skabe overskud. Under topmødet vil en vinder fra hver kategori blive hædret.

Det er nødvendigt at fokusere på overskud, da stress står som en af de største sundhedsudfordringer vi har i Danmark, og alt for mange rammes årligt med symptomer. Tal fra Sundhedsstyrelsen viser, at mere end en million danskere føler sig stressede. Det er foruroligende mange og koster årligt samfundet mange milliarder.

- Vi skal tale om, hvornår vi hver især har mentalt overskud. Når alle danskere sætter ord på, hvad overskud er, bliver vi opmærksomme på, hvornår vi ikke kan finde overskuddet. Det giver os mulighed for sammen at handle på det, lyder budskabet fra StressAlliancen, som omfatter HK, PenSam, Hjerteforeningen, Forsikring & Pension, FOA og Nextstep.

Alle deltagerne drøfter under topmødet visioner og konkrete løsninger med afsæt i StressAlliancens handlingsplan, der blandt andet omfatter at skabe uddannelse og forskning i verdensklasse og sikre enkle handlinger, der skaber overskud for alle. Ambitionen er, at topmødedeltagerne sammen skal kunne pege til løsninger til at skabe mere overskud blandt danskerne.

Fredag den 7. december 2018 kl. 12.00 – 15.00

Fællessalen, Christiansborg, 1240 København K

Forsikring og Pension: Nicolai Schacke, pressekonsulent, 24 24 04 02 / nis@forsikringogpension.dk

PARTNERNE bag StressAlliancen

Per Bremer Rasmussen, adm. direktør Forsikring & Pension
Martin Rasmussen, forbundsnæstformand, HK
Mona Striib, forbundsformand, FOA
Torsten Fels, direktør, PenSam
Anne Kaltoft, direktør, Hjerteforeningen

Brevkasse: Uvildige rådgivere fra Forsikringsoplysningen gør dine læsere klogere på forsikring12.6.2019 08:00:00 CESTPressemeddelelse

De fleste ved, at forsikringer er gode at have, men ved dine læsere, hvad der helt præcist gælder i enkeltsager? Har de fx styr på, hvilken forsikring der dækker, hvis deres børn ødelægger noget, mens de er i børnehave? Ved de, hvordan man er stillet, når der opstår fejl og mangler efter en forsikringsskade, eller hvorfor man ikke er dækket af arbejdsskadeforsikringen, hvis man arbejder i sin mands firma?

Brevkasse: Uvildige rådgivere fra Forsikringsoplysningen gør dine læsere klogere på forsikring14.5.2019 08:00:00 CESTPressemeddelelse

De fleste ved, at forsikringer er gode at have, men ved dine læsere, hvad der helt præcist gælder i enkeltsager? Har de fx styr på, om deres indboforsikring dækker tyveri af vasketøj fra et ulåst vaskerum? Ved de, om man kan kræve erstatning fra en medspiller, når man får revet korsbåndet over i en tackling, eller hvordan man er dækket, hvis mobiltelefonen er røget en tur i vaskemaskinen?

Brevkasse: Uvildige rådgivere fra Forsikringsoplysningen gør dine læsere klogere på forsikring9.4.2019 08:00:00 CESTPressemeddelelse

De fleste ved, at forsikringer er gode at have, men ved dine læsere, hvad der helt præcist gælder i enkeltsager? Har de fx styr på, om de skal købe en ejerskifteforsikring, når de har fundet drømmehuset? Ved de, hvordan de er dækket, når de hjælper naboen med havearbejdet, eller om man kan kræve et stenslag i forruden betalt af en forankørende bilist?

Brevkasse: Uvildige rådgivere fra Forsikringsoplysningen gør dine læsere klogere på forsikring15.3.2019 11:23:48 CETPressemeddelelse

De fleste ved, at forsikringer er gode at have, men ved dine læsere, hvad der helt præcist gælder i enkeltsager? Har de fx styr på, hvad der sker, hvis man bliver påkørt af et el-løbehjul? Ved de, hvilke forsikringer der er behov for, hvis man skal på en længere rejse uden for EU, eller om en dyr racercykel er dækket af en almindelig indboforsikring?