Topdanmark henter kundeorienteret privatkundedirektør hos YouSee

Fra senest den 1. juni 2019 bliver Carsten Elmose ny direktør for Topdanmarks privatkundedivision på skadeforsikringsområdet.
Carsten Elmose bliver ny direktør for Topdanmarks privatkundedivision på skadeforsikringsområdet.

Topdanmark har pr. 1. juni 2019 ansat Carsten Elmose som ny direktør for Topdanmarks privatkundedivision på skadeforsikringsområdet.

Carsten Elmose er 45 år og kommer fra en stilling som områdedirektør for Marketing and Customer Base Management i YouSee, hvor han har været ansat siden 2016.

Tidligere har Carsten Elmose været 11 år i Danske Bank koncernen, hvor han bla. har været kundetilfredshedschef, chef for salg og adfærd og salgs – og marketingdirektør for Personal Banking samt områdedirektør for Marketing og Kundetilfredshed i Danica Pension.

I Danske Bank var Carsten Elmose bla. ansvarlig for den kommercielle lancering af Mobilepay og i YouSee har Carsten Elmose haft ansvaret for relanceringen af YouSee-brandet.

Tilbage til Topdanmark

Carsten Elmose har også tidligere været ansat i Topdanmark, hvor han fra 2001 til 2005 var relations og brand manager.

”Topdanmark har en stærk position på privatkundemarkedet og har i 2018 vundet prisen som Årets Forsikringsselskab og prisen for Customer Experience Excellence i Danmark. Jeg er overbevist om, at Carsten Elmose er den rigtige til at stå i spidsen for konkurrencedygtige priser og gode oplevelser til vores privatkunder. Carsten Elmose passer godt ind i Topdanmark organisationen. Han kender selskabet og kulturen fra sin tidligere ansættelse i Topdanmark. Han har veludviklede samarbejdsevner, og han har fra sin tid i YouSee, Danske Bank og sidst han var i Topdanmark vist, at han er både resultat- og kundeorienteret,” siger Topdanmarks COO Brian Rothemejer Jacobsen, der passer pladsen som ansvarlig for Topdanmarks Privatkundedivision indtil Carsten Elmose tiltræder senest den 1. juni 2019.

”Jeg ser frem til at tiltræde stillingen som direktør for Topdanmarks privatkundedivision. I et marked med både stigende konkurrence og konsolidering er det afgørende, at man på én og samme tid både formår at effektivisere, automatisere og digitalisere processerne, så priserne er konkurrencedygtige, samtidigt med at løsningerne giver gode kundeoplevelser. Det arbejde er Topdanmark godt i gang med, og det ser jeg frem til at videreføre. Jeg glæder mig til at stå i spidsen for den fortsatte udvikling af Topdanmarks position på privatmarkedet sammen med mine dygtige kommende kolleger i Topdanmark,” siger Carsten Elmose.

Yderligere henvendelser:

Brian Rothemejer Jacobsen, COO i Topdanmark: Telefon - 4474 3839
Carsten Elmose: Telefon 2555 6349

Topdanmark får godkendt køb af Dansk Sundhedssikring27.10.2023 09:25:17 CEST | Pressemeddelelse

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har uden betingelser godkendt Topdanmarks køb af Oona Health A/S med datterselskaber, inklusive Dansk Sundhedssikring der er det største og mest kendte selskab. Dermed er den sidste af tre myndighedsgodkendelser på plads, og Topdanmark forventer, at handlen bliver endeligt gennemført den 1. december 2023. ”Vi er nu klar til at gennemføre købet og indfri ambitionen om at skabe en markedsledende position inden for sundhedsløsninger til danskere og danske virksomheder. Det er en position, der flugter med Topdanmarks strategi om at være et fokuseret skadesforsikringsselskab, der skaber lønsom vækst i kerneforretningen,” siger Peter Hermann, adm. direktør i Topdanmark. Som en naturlig konsekvens af ejerskabet vil Topdanmarks regnskaber fremover omfatte selskabernes samlede finansielle resultater. Forventningerne til præmievæksten i Topdanmark-koncernen for 2023 opjusteres derfor til over 2,5 procent i forlængelse af købet af Oona Health A/S, og Topdanmarks