Top 10 mest solgte mobiler i januar

Januar er kendt som den store udsalgsmåned, hvor mange danskere forkæler sig selv med nye gadgets. Det afspejler sig også i januars top 10 liste over mest solgte mobiltelefoner, som indeholder mange flagskibs-modeller.

Når man ser på top 10 listen over mest solgte mobiler i januar, er det tydeligt, at den nye iPhone 5s ramte plet hos danskerne. Med en klar førsteplads til 5s efterfulgt af iPhone 4s formår Apple stadig at fange danskernes interesse. Kigger man længere ned af listen kan man konkludere, at danskerne vælger enten en flagskibsmodel eller en lidt billigere telefon, som kan holde til lidt af hvert.

Top 10 mest solgte mobiler i januar

Foråret byder på spændende lanceringer
HTC og LG formåede for alvor at komme frem i rampelyset i 2013 med HTC One og LG G2, som var unikke på hver deres facon. I 2014 bliver efterfølgerne til de populære modeller lanceret, og Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia, forventer, at de to telefoner også vil blive populære hos danskerne og snige sig ind på top 10 i løbet af sommeren. De er dog langt fra det eneste, man bør glæde sig til i 2014.

Samsung vil i løbet af foråret præsentere deres nyeste flagskib - den længe ventede Samsung Galaxy S5. Der er endnu intet officielt om Galaxy S5, men rygterne er mange. Galaxy S5 kan potentielt være den telefon, som udfordrer iPhone øverst på listen.

”Vi afventer spændt forårets lanceringer af nye smartphones, som sandsynligvis vil påvirke listen, da både Samsung, Sony, LG og HTC forventes at komme med nye udgaver af deres allerede populære smartphones. Samtidig bliver det spændende at se, hvordan danskerne tager imod en smartphone som Sony Xperia Compact, der indeholder alt, man har brug for i en mindre indpakning. Det virker til, at danskerne står foran en skillevej, hvor de skal vælge mellem en forholdsvis stor telefon på minimum 5 tommer eller en mindre og mere kompakt telefon”, siger Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia.

Yderligere oplysninger:
Mette Honoré, Communications Director, Telia Mobility Services: 28 27 01 70

Vi er Telia Company, den nye generation af teleselskab. Vores mere end 20.000 talentfulde kollegaer servicerer hver dag millioner af kunder i en af verdens mest teknologimodne regioner. Med en stærk tele-infrastruktur er vi samlingspunkt for det digitale økosystem, som hver dag gør det muligt for private, virksomheder og samfund at følge lige præcis det, som giver allermest mening for netop dem – på deres egne betingelser. Med hovedkvarter i den nordiske region – epicenter for innovation og teknologi - er vi klar til at forandre branchen og bringe hele verden endnu tættere på vores kunder.

TOP 10: DE MEST POPULÆRE MOBILER I AUGUST2.9.2019 12:00:00 CESTPressemeddelelse

Apple indtager første og tredje pladsen med iPhone XR og XS, der vedholder deres plads i top 3 fra sidste måned. Huaweis P30 Pro er i stigende popularitet og lander på en flot anden plads. Det viser Telias opgørelse over månedens mest solgte mobiler I juli. Apple har igen i denne måned seks mobiler i top 10. IPhone 7 oplever et fald, mens iPhone 6S er stigende i popularitet. Samsung er repræsenteret med tre mobile. Galaxy A20e er for første gang i top 10, mens Galaxy S10+ er tilbage efter et par måneders fravær, og derved kan kalde sig månedens højdespringer. Du kan se mere information om mobilerne, herunder priser og butikker, på Telias hjemmeside.

TOP 10: DE MEST POPULÆRE MOBILER I JULI1.8.2019 12:00:00 CESTPressemeddelelse

Apple indtager top 3 med iPhone XS, XR og 7. iPhone XS og 7 er i stigende popularitet, mens iPhone XR rykker ned på en andenplads. Det viser Telias opgørelse over månedens mest solgte mobiler I juli. Apple har i denne måned 6 mobiler i top 10. Apple iPhone 6s er tilbage efter et par måneders fravær og indtager en niendeplads, mens iPhone 8 er i stigende popularitet. Huawei P20 Lite er tilbage på listen, mens Huawei P30 Pro vedholder sin flotte femteplads og er stærkt efterfulgt af Samsung Galaxy S10. Du kan se mere information om mobilerne, herunder priser og butikker, på Telias hjemmeside.