Top 10 bland selv slik: Er din favorit med på listen?

Nummer 1: Vampyrer
På førstepladsen over det mest solgte stykke slik på Laberlarvens hjemmeside finder vi vampyrer, eller flagermus som de også kaldes.
Vampyrer produceres af Haribo.
Nummer 2: Center Original
På andenpladsen er Center Original, der består af mælkechokolade og toffee.
Center Original produceres af Cloetta.
Nummer 3: Ferskner
På tredjepladsen er de velkendte ferskner, der med sit sukkerovertræk er en klar favorit i de danske hjem.
Ferskner produceres af Haribo.
Nummer 4: Sukker Jordbær
På fjerdepladsen er sukker jordbær, der utvivlsomt også er en velkendt klassiker i de danske hjem.
Sukker jordbær produceres af Malaco.
Nummer 5: Sommerfugle
På femtepladsen finder vi sommerfugle, som består af vingummi og lakrids.
Sommerfugle produceres af Haribo.
Nummer 6: Brio Karamel
På sjettepladsen er Brio Karamel, der med sin lækre karamelsmag har været fast inventar i mange danske hjem.
Brio Karamel produceres af Malaco.
Nummer 7: Perler
På syvendepladsen er perler, der med sin søde smag for alvor er blandt danskernes favoritslik.
Perler produceres af Haribo.
Nummer 8: Kirsebær
På ottendepladsen finder vi de klassiske kirsebær, som de fleste af os kender og elsker.
Kirsebær produceres af Haribo, men der findes også mange lignende varianter fra konkurrerende slik-producenter.
Nummer 9: P-tærter
På niendepladsen er P-tærter, der blandt andet består af fransk nougat og ristede jordnødder.
P-tærter produceres af Carletti
Nummer 10: Bløde Bjørne
På tiendepladsen er bløde bjørne, som du med al sandsynlighed kender. De gode gamle bjørne er en klassiker, og danskerne synes tydeligvis stadig rigtig godt om dem.
Bløde Bjørne produceres af Haribo.
Bag tallene: Københavnerne køber nyt, mens jyderne køber stort
Ud fra opgørelsen er det tydeligt at se, at Haribo er favorit-producenten af slik i de danske hjem. Derudover har Laberlarven også set, at det typisk er københavnerne, som prøver kræfter med nyt slik, mens folk fra Jylland typisk bestiller de samme, gamle klassikere.
Det er også København, der bestiller mest slik, men til gengæld er jyderne gode til at købe store mængder af gangen, siger Nikolaj Lynge, medstifter af Laberlarven:
“Københavnerne er de største slikmunde lige nu, efterfulgt af sønderjylland. Det kan godt være, at københavnerne er dem, der køber flest gange, men når folk fra Jylland først kommer igang, så bliver der bestilt nogle kæmpestore slikposer”.
Det fremgår også af opgørelsen, at det typisk er kvinder, som bestiller slikket:
“I forhold til hvem der køber slikket, så står kvinden for købet i 80% af tilfældene, mens mændene står for 20%. Til gengæld ser vi, at når først manden kommer i gang, så får den også fuld gas med kæmpestore slikposer”, forklarer medstifteren.
Nøgleord
Kontakter
Nikolaj LyngeMedstifterLaberlarven.dk
Tlf:61 71 54 27nikolaj@laberlarven.dklaberlarven.dkBilleder
Links
Information om Bonzer
Om Laberlarven
Laberlarven er en online webshop som sælger bland selv slik af højeste kvalitet. Målet for os er, at gøre det så nemt for dig som overhovedet muligt, at få alt dit yndlingsslik leveret direkte til døren – og så kan det hele gøres hjemme fra sofaen!
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Bonzer og Software-plattformen Kime.ai inngår strategisk partnerskap om AI-synlighet25.11.2025 13:12:32 CET | Pressemeddelelse
København, 24. november 2025:Med over halvparten av forbrukernes research flyttet til AI-tjenester, risikerer bedrifter å bli usynlige hvis de kun fokuserer på klassisk Google-søk. For å imøtekomme denne markedsendringen har Bonzer, et av Nordens ledende SEO-byråer, inngått et tett strategisk partnerskap med det danske programvareselskapet Kime.ai. Partnerskapet skal ruste nordiske bedrifter til å gjenvinne kontrollen i det nye digitale landskapet. Her leverer Kime.ais spesialiserte SaaS-plattform den kritiske datainfrastrukturen som gjør det mulig å analysere og optimalisere synlighet på tvers av tjenester som ChatGPT, Claude, Gemini og Perplexity. Samarbeidet forener to selvstendige spisskompetansene: Bonzers strategiske rådgivning og Kime.ais markedsledende teknologi. Programvaren som avdekker LLM-enes "black box" Mens tradisjonelle søkemotorer i tiår har vært transparente rundt bakenforliggende data, har fremveksten av LLM-er (Large Language Models) skapt et "black box"-scenario fo
Bonzer og software-platformen Kime.ai indgår strategisk partnerskab om AI-synlighed24.11.2025 12:01:49 CET | Pressemeddelelse
København, 24. november 2025: Med over halvdelen af forbrugeres research flyttet til AI-tjenester, risikerer virksomheder at blive usynlige, hvis de kun fokuserer på klassisk Google-search. For at imødekomme denne markedsændring har Bonzer, et af Nordens førende SEO-bureauer, indgået et tæt strategisk partnerskab med den danske softwarevirksomhed Kime.ai. Partnerskabet skal ruste nordiske virksomheder til at genvinde kontrollen i det nye digitale landskab. Her leverer Kime.ai’s specialiserede SaaS-platform den kritiske data-infrastruktur, der gør det muligt at analysere og optimere synlighed på tværs af tjenester som ChatGPT, Claude, Gemini og Perplexity. Samarbejdet forener to selvstændige spidskompetencer: Bonzers strategiske rådgivning og Kime.ai’s markedsledende teknologi. Softwaren der afdækker LLM’ernes “black box” Mens traditionelle søgemaskiner i årtier har været transparente omkring bagvedliggende data, har fremkomsten af LLM’er (Large Language Models) skabt et "black box"-sce
Hver 10. dansker viser tegn på ensomhed – værst for unge kvinder og arbejdsløse3.10.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ny kortlægning viser, at omtrent hver tiende dansker kæmper med ensomhed. Særligt unge kvinder og personer uden for arbejdsmarkedet er hårdt ramt – og ensomheden topper i de største byer.
Hvor sund er din kommune? Ny kortlægning viser store geografiske forskelle i sundhed – og det forværres af “absurd” politik12.9.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ny kortlægning afslører markante forskelle i danskernes fysiske aktivitet på tværs af bopæl samt indkomst- og uddannelsesniveau. Tallene viser, at næsten 6 ud af 10 danskere ikke opfylder WHO's anbefalinger til fysisk aktivitet, og ny “absurd” politik frygtes at forværre tilstanden.
Udrulning af fibernet: Så langt er hver enkelt kommune nået11.9.2025 07:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange danske bopæle, sommerhuse og virksomheder har efterhånden fået adgang til lynhurtigt fibernet. Få kommuner er nået helt op på 100% dækning, mens andre stadig sakker bagud. Se fordelingen her.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
