Tom Jones gör entré på Plænen i Tivoli i København

Nu kan Tivoli avslöja ett internationellt ingår i årets Fredagsrockprogram 2019 i København. Det handlar om musikikonet Tom Jones. Tom Jones, som har sålt över 100 miljoner album, gör entré på Plænen den 5 juli klockan 22:00.

Hitkavalkad med den legendariska walesiska sångaren
Den framgångsrika walesaren Tom Jones har varit musikaliskt aktiv sedan 1963 och har en trogen publik i Danmark. Tom Jones har tillhört toppskiktet i musikvärlden i över 50 år och har bevisat sin tidlöshet i så vitt skilda genrer som rock, soul, pop, r&b, country, dance och till och med gospel.

Såväl nya som gamla fans kan se fram emot hög igenkänning på Tivoli med hits som Sex Bomb, I’ll Never Fall In Love Again, It's Not Unusual, What's New Pussycat och många fler. 2006 blev den walesiska sångikon Tom Jonesadlad av drottning Elizabeth av Storbritannien. Att Tom Jones är still going strong kan man se redan vid en snabb googling – nätet svämmer över av positiva musikrecensioner, samt hans rolle som dommer og mentor på det engelske talentprogram 'The Voice' på BBC1.

Programchefen på Tivoli Thor Feilberg säger följande om de två namnen:
”Tom Jones är en av de artister man inte får missa. Han har utmärkt sig under fem årtionden och har hela tiden sett till att utveckla sin musik. 1999 fångade han exempelvis upp en hel generation ungdomar med albumet Reload, med låtar som Sex Bomb och Burning Down the House, som toppade hitlistor världen över. Vi är många som ser honom som en levande legend i dagens musikhistoria och vid 78 års ålder är han i bättre musikalisk form än någonsin.”

Det är gratis inträde till konserterna efter betalt entré til Tivoli och för fans som vill komma ännu närmare den walesiska världsstjärnan kommer det att finnas möjlighet att köpa specialbiljetter till Tivolis Inner Circle. Biljetterna till Inner Circle släpps fredagen den 18 januari klockan 10:00. Pris kr. 175 inkl. gebyr

Torben Plank

Pressechef i Tivoli