Bonzer

Tog SU-lån for at investere i egen forretning: Nu omsætter de for 3,9 mio kroner med udsigt til endnu mere

Del
Sneakerzone har i løbet af et enkelt år opstartet og efterfølgende opskaleret virksomheden til at drive en omsætning på 3,9 mio kr. Bag succesen står to unge brødre fra Odense, der begge nu går all-in for at forfølge iværksætterdrømmen.

Forældrenes stue er fyldt med skoæsker. Enhver centimeter i rummet er udnyttet til opbevaring. 

Sådan ser maskinrummet ud i Sneakerzones forretning, som de to brødre, Dan og Nam Dinh, har skabt sammen. De køber og sælger sjældne og eksklusive sneakers såsom Yeezys, Air Jordans, Nike Dunks og flere. 

Brødrene startede forretningen tilbage i 2020, og i dag kan de to brødre være tilfredse med en omsætning på 3.900.000 kr. i bruttosalg i 2021.

“Vi har solgt mere end 2.000 sneakers i Danmark. Det var særligt i forbindelse med Black Friday, at vi oplevede stor succes. Alene d. 26. november omsatte vi for knap 300.000 kr. Det er alligevel en sjat for en almindelig gymnasieelev som mig selv”, siger Nam, den yngste af de to brødre, og fortsætter:

“Vores forretning har i den grad taget fart, og målet for 2022 er at fordoble salget. I månederne januar-april har vi allerede omsat for 2.000.000 kr. i bruttosalg. Det er fire gange så meget som samme periode sidste år - hvilket er ret vildt, synes vi”. 

Ideen opstod på skolebænken under COVID-19


Brødrene har altid haft en forkærlighed for sneakers. Før Sneakerzone blev etableret, handlede brødrene med sneakers privat. Ved at holde øje med officielle retailers af sjældne sko blev ekstraordinære sneakers købt og herefter solgt videre til andre “sneakerheads”. 

Ligesom så mange andre gymnasieelever blev Nam’s tilværelse vendt på hovedet, idet corona lukkede det danske samfund ned. Derfor skulle han nu følge undervisningen fra hjemmet - men fokus var på sneakers, og ikke lektier, fortæller Nam:

“Jeg må nok indrømme, at der ikke blev lavet det store i forhold til skole og lektier, mens jeg var hjemsendt under corona. Det meste af tiden foregik jo bag en skærm - og der havde jeg så muligheden for at udforske vores forretning”.

“Samtidig brugte jeg SU’en på at investere i nyere og federe produkter til sortimentet, hvilket helt klart har været en drivende faktor bag den succes, vi lige nu oplever”, forklarer den 18-årige iværksætter, som blev færdiguddannet fra gymnasiet her til sommer.

Fra lager i forældrenes stue til ægte lager og udbetaling af løn


Med en ambition om at omsætte for omkring 8 millioner kr. i 2022 vil de to gutter endelig kunne udbetale løn til sig selv, håber de.

“2022 bliver året, hvor vi forhåbentligt endelig kan komme ud af vores forældres stue og købe et rigtigt lager til opbevaring af vores produkter. Samtidig håber vi også på at kunne udbetale løn til os selv. Indtil nu har al profit gået direkte til videreudvikling af forretningen”. 

“Men vi er jo to iværksættersjæle, og penge i form af løn er derfor ikke ligeså vigtigt, som det er at se vores forretning tage fart og blive succesfuld. Vi har mange planer på tegnebrættet, og med en masse hårdt arbejde er jeg sikker på, at vi kommer til at indfri mange af vores mål i år”, siger Dan.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Links

Information om Bonzer

Bonzer



Om Sneakerzone

Vores mission: At give alle sneakerheads, entusiaster og interesserede mulighed for at købe eksklusive produkter i fuld sikkerhed til konkurrencedygtige priser.

Følg pressemeddelelser fra Bonzer

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bonzer

Bonzer and PL & Partners Enter Strategic Partnership: Specialized Expertise with Full-Service Benefits17.3.2025 09:44:04 CET | Pressemeddelelse

Copenhagen, March 2025: Bonzer and PL & Partners are launching a strategic partnership that effectively solves a classic challenge for businesses: the choice between specialized agencies that work in isolation or full-service agencies with broad, but not always deep, expertise. With this collaboration, the two agencies are combining their specialized skills in SEO and performance marketing with a holistic approach, offering clients the best of both worlds. The agencies will continue to operate in their core areas, but will work together as a unified, integrated team around the client. A key benefit of the alliance is that clients will now only need to deal with one coordinated point of contact. Through joint status meetings and direct communication on platforms like Slack, overhead is minimized, ensuring a more efficient workflow. Clients will no longer face the frustration of juggling multiple specialized agencies, while also avoiding the typical compromise with full-service agencies

Bonzer og PL & Partners indgår strategisk samarbejde: Specialiseret ekspertise med fullservice-fordele17.3.2025 09:34:30 CET | Pressemeddelelse

København, marts 2025: Bonzer og PL & Partners lancerer et strategisk samarbejde, der effektivt løser en klassisk udfordring for virksomheder: valget mellem specialiserede bureauer, der arbejder isoleret, eller full-service-bureauer med bred, men ikke altid dyb, ekspertise. Med samarbejdet forener de to bureauer derfor deres specialiserede kompetencer inden for SEO og performance-marketing med en helhedsorienteret tilgang, hvor kunder får det bedste fra begge verdener. Bureauerne opererer fortsat hver især inden for sine kerneområder, men agerer samlet som ét integreret team omkring kunden. En konkret fordel ved alliancen er, at kunderne nu kun skal forholde sig til ét koordineret kontaktpunkt. Gennem fælles statusmøder og direkte kommunikation i systemer som Slack, minimeres overhead og sikres en mere effektiv arbejdsgang. Kunderne slipper dermed for frustrationer med at skulle jonglere flere specialiserede bureauer, samtidig med at de undgår det typiske kompromis ved full-service-bur

Joe & The Juice vælger Bonzer som global SEO-partner for at styrke international tilstedeværelse10.3.2025 12:34:28 CET | Pressemeddelelse

Den verdenskendte juice- og kaffekæde Joe & The Juice har i dag offentliggjort deres valg af det danske SEO-bureau Bonzer som deres globale SEO-partner. Samarbejdet har til formål at øge kendskabet til kædens signature-produkter og styrke den lokale synlighed i de byer, hvor Joe & The Juice er repræsenteret.​ Partnerskabet markerer således endnu et strategisk skridt i Joe & The Juice's fortsatte internationale ekspansion og digitale tilstedeværelse. "Vi er begejstrede for at samarbejde med Bonzer som vores globale SEO-partner. Deres ekspertise inden for søgemaskineoptimering vil være afgørende for at styrke vores digitale tilstedeværelse og nå ud til endnu flere kunder verden over. Vi ser frem til at se de resultater, dette samarbejde vil bringe", siger Miguel Martin, Digital Marketing Director for Joe & The Juice.​ Bonzer har allerede sat præg på partnerskabet ved at understøtte lanceringen af den nye premium sandwich 'The Steak' gennem målrettet, optimeret indhold, der danner grundla

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye