Tog SU-lån for at investere i egen forretning: Nu omsætter de for 3,9 mio kroner med udsigt til endnu mere

Forældrenes stue er fyldt med skoæsker. Enhver centimeter i rummet er udnyttet til opbevaring.
Sådan ser maskinrummet ud i Sneakerzones forretning, som de to brødre, Dan og Nam Dinh, har skabt sammen. De køber og sælger sjældne og eksklusive sneakers såsom Yeezys, Air Jordans, Nike Dunks og flere.
Brødrene startede forretningen tilbage i 2020, og i dag kan de to brødre være tilfredse med en omsætning på 3.900.000 kr. i bruttosalg i 2021.
“Vi har solgt mere end 2.000 sneakers i Danmark. Det var særligt i forbindelse med Black Friday, at vi oplevede stor succes. Alene d. 26. november omsatte vi for knap 300.000 kr. Det er alligevel en sjat for en almindelig gymnasieelev som mig selv”, siger Nam, den yngste af de to brødre, og fortsætter:
“Vores forretning har i den grad taget fart, og målet for 2022 er at fordoble salget. I månederne januar-april har vi allerede omsat for 2.000.000 kr. i bruttosalg. Det er fire gange så meget som samme periode sidste år - hvilket er ret vildt, synes vi”.
Ideen opstod på skolebænken under COVID-19
Brødrene har altid haft en forkærlighed for sneakers. Før Sneakerzone blev etableret, handlede brødrene med sneakers privat. Ved at holde øje med officielle retailers af sjældne sko blev ekstraordinære sneakers købt og herefter solgt videre til andre “sneakerheads”.
Ligesom så mange andre gymnasieelever blev Nam’s tilværelse vendt på hovedet, idet corona lukkede det danske samfund ned. Derfor skulle han nu følge undervisningen fra hjemmet - men fokus var på sneakers, og ikke lektier, fortæller Nam:
“Jeg må nok indrømme, at der ikke blev lavet det store i forhold til skole og lektier, mens jeg var hjemsendt under corona. Det meste af tiden foregik jo bag en skærm - og der havde jeg så muligheden for at udforske vores forretning”.
“Samtidig brugte jeg SU’en på at investere i nyere og federe produkter til sortimentet, hvilket helt klart har været en drivende faktor bag den succes, vi lige nu oplever”, forklarer den 18-årige iværksætter, som blev færdiguddannet fra gymnasiet her til sommer.
Fra lager i forældrenes stue til ægte lager og udbetaling af løn
Med en ambition om at omsætte for omkring 8 millioner kr. i 2022 vil de to gutter endelig kunne udbetale løn til sig selv, håber de.
“2022 bliver året, hvor vi forhåbentligt endelig kan komme ud af vores forældres stue og købe et rigtigt lager til opbevaring af vores produkter. Samtidig håber vi også på at kunne udbetale løn til os selv. Indtil nu har al profit gået direkte til videreudvikling af forretningen”.
“Men vi er jo to iværksættersjæle, og penge i form af løn er derfor ikke ligeså vigtigt, som det er at se vores forretning tage fart og blive succesfuld. Vi har mange planer på tegnebrættet, og med en masse hårdt arbejde er jeg sikker på, at vi kommer til at indfri mange af vores mål i år”, siger Dan.
Nøgleord
Kontakter
Nam DinhCo-Founder
nam@sneakerzone.dksneakerzone.dkBilleder
Links
Information om Bonzer
Om Sneakerzone
Vores mission: At give alle sneakerheads, entusiaster og interesserede mulighed for at købe eksklusive produkter i fuld sikkerhed til konkurrencedygtige priser.
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Hvor sund er din kommune? Ny kortlægning viser store geografiske forskelle i sundhed – og det forværres af “absurd” politik12.9.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ny kortlægning afslører markante forskelle i danskernes fysiske aktivitet på tværs af bopæl samt indkomst- og uddannelsesniveau. Tallene viser, at næsten 6 ud af 10 danskere ikke opfylder WHO's anbefalinger til fysisk aktivitet, og ny “absurd” politik frygtes at forværre tilstanden.
Udrulning af fibernet: Så langt er hver enkelt kommune nået11.9.2025 07:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange danske bopæle, sommerhuse og virksomheder har efterhånden fået adgang til lynhurtigt fibernet. Få kommuner er nået helt op på 100% dækning, mens andre stadig sakker bagud. Se fordelingen her.
Kundetilfredshed blandt pensionsmæglere: Söderberg & Partners er øverst på listen4.9.2025 11:04:41 CEST | Pressemeddelelse
Pensionsmægleren Söderberg & Partners har de mest tilfredse kunder i Danmark, viser ny undersøgelse foretaget af det uvildige analysehus Aalund. Det er særligt den personlige rådgivning, kunderne lægger vægt på.
Db Journey Partners with Bonzer to Fuel Global Expansion Through SEO19.8.2025 10:00:00 CEST | Press release
Db Journey, the celebrated Scandinavian company specializing in bags and adventure gear, today announced a strategic partnership with the SEO agency Bonzer. This collaboration is designed to maximize the brand's global reach and strengthen its market position in key segments, including backpacks, luggage, skiing, and more adventure equipment. This partnership highlights the next phase in Db Journey's digital evolution, building on recent momentum fueled by strategic investments from high-profile figures like international football star Erling Haaland. The collaboration will have a broad search focus, with a key emphasis on markets in Scandinavia, Germany, and North America, where the brand's core customer base currently is. "We are very much looking forward to increasing our awareness in our global markets and doing it through search," says Oscar Risberg, Head of Digital Marketing for Db Journey. "We're excited to join forces with Bonzer and together help bring information and products
Db Journey inngår partnerskap med Bonzer for å drive frem global ekspansjon gjennom SEO19.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Db Journey, tidligere kjent som Douchebag, det anerkjente skandinaviske selskapet som spesialiserer seg på bager, kofferter og reiseutstyr, kunngjorde i dag et strategisk partnerskap med SEO-byrået Bonzer. Samarbeidet er utformet for å maksimere merkevarens globale rekkevidde og styrke markedsposisjonen i viktige segmenter, inkludert ryggsekker, bagasje, skiutstyr og annet utstyr for reise og aktivitet. Dette partnerskapet markerer neste fase i Db Journeys digitale utvikling, og bygger videre på deres nylige momentum drevet av strategiske investeringer fra profilerte personer som den internasjonale fotballstjernen Erling Haaland. Samarbeidet vil ha et bredt organisk søkefokus, med hovedvekt på markedene i Skandinavia, Tyskland og Nord-Amerika, hvor merkevaren i dag har sin hovedtyngde. «Vi ser veldig frem til å øke bevisstheten vår i de globale markedene, og å gjøre det gjennom organisk søk», sier Oscar Risberg, Head of Digital Marketing i Db Journey. «Vi er glade for å slå oss sammen
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum