To nye medlemmer i DI Roskilde/Køge Bugts bestyrelse

DI’s regionale forening DI Roskilde/Køge Bugt har fået to nye medlemmer i bestyrelsen.

På generalforsamlingen tirsdag den 28. marts blev Henriette H. Olsen, adm. direktør Power Stow A/S i Gadstrup ved Roskilde valgt som afløser for ejer og grundlægger af Power Stow A/S Martin Vestergaard. Mens adm. direktør Christina Wiemann fra CH Byg A/S i Borup ved Køge afløser ejer og grundlægger af CKJ Steel A/S, CEO Carsten K. Jensen.

- De to erhvervsledere repræsenterer to aktive og succesfulde virksomheder i vores område. Og vi er rigtig glade for, at de nu bliver en del af vores bestyrelse. Det glæder mig også, at foreningens medlemmer med valget har styrket repræsentationen af byggevirksomheder samt kvinder i bestyrelsen, siger bestyrelsesformand for DI Roskilde/Køge Bugt Jeanet Løgsted.

- I vores forening arbejder vi aktivt med diversitet i bredest mulige betydning, og med en mangfoldig bestyrelse kommer vi til at styrke bestyrelsesarbejdet endnu mere. Henriette H. Olsen og Christina Wiemann kommer til at bidrage med kompetencer inden for blandt andet uddannelse af faglærte. ESG, ledelse, strategi, m.v.

Jeanet Løgsted, som er CEO i pharma-virksomheden Scantox i Lille Skensved ved Køge, blev genvalgt for en to-årig periode, og det samme gjorde følgende bestyrelsesmedlemmer: Keld G. Nielsen, supply chain dir., Stryhns A/S, Morten Hovmøller, direktør, Gorm Hansen & Søn A/S, Jesper Seidelin Nordby, adm. direktør, Brdr. K. Hansen A/S og Mikkel Friis-Holm, founder og chief chocolate maker Friis-Holm Chokolade A/S.

Den nye bestyrelse for DI Roskilde/Køge Bugt ser sådan ud:

• Jeanet Løgsted (formand), CEO Scantox A/S
  • Morten Hovmøller, (næstformand), Direktør, Gorm Hansen & Søn A/S