Tips-vinder vandt million på overtidsscoring

Heldig københavner forvandlede 128 kr. til 1.051.639 kr. på Tips-kupon fra Danske Spil

Grafik: Danske Spil.

Forestil dig dette:

Vi er dybt inde i overtiden på Old Trafford. Manchester United fører 3-2 i kampen mod Everton, som har frispark inde på Uniteds banehalvdel. Bolden sendes ind i feltet, og efter lidt klumpspil lander den hos Everton-angriberen Dominic Calvert-Lewin, som prikker den i mål. 3-3. Kampens resultat.

Målet er ikke alene vigtigt for Everton og et tungt slag i hovedet på United. Det er også et ganske betydningsfuldt mål for en tipper hos Danske Spil.

Tipperen kunne med scoringen nemlig konstatere, at netop den udligning havde stor værdi. Mere specifikt: Syvcifret værdi.

Kunden havde spillet en Tips 13 til 128 kroner i Bispeparkens Kiosk, København NV og havde halvgarderet syv ud af 13 kampe på kuponen.  En halvgardering betyder, at man kan spille på to udfald i en kamp. For eksempel 1X eller X2.

Tips 13 kuponen bestod af ni kampe fra den næstbedste engelske række - Championship. De resterende fire var Premier League-kampe.

Langt størstedelen af kampene fra Championship havde tipperen lavet halvgarderinger på, og da det var tid til kick off i Manchester lørdag aften klokken 21, var 12 af kampene allerede gået, som Tips 13-spilleren havde forudset.

Nu manglede altså blot kampen mellem Manchester United og Everton, hvor tipperen havde lavet en halvgardering. Dermed ville både United-sejr og uafgjort give 13 rigtige.

Dog ville der være markant forskel på en hjemmesejr og en uafgjort. Hvis det blev United-sejr ville førstepræmiepuljen blive delt med andre, mens uafgjort ville sikre tipperen fra København 13 rigtige som den eneste denne lørdag - og eneret til præmien på over en million kroner.

Calvert-Lewins mål i overtiden gjorde dermed, at tipperen på få sekunder forvandlede sit indskud på 128 kroner til 1.051.639 kroner.

Grafik: Danske Spil.

What do you want to do ?
New mailCopy

Vandt 40.000 kr i 40 måneder: Jeg måtte op om natten og tjekke, at det ikke var en drøm25.2.2021 08:26:19 CETPressemeddelelse