Tiltrængt normalisering

Hos TEKNIQ Arbejdsgiverne glæder man sig over genåbningen af Danmark og håber, at der nu bliver plads til en større indsats for at løse de øvrige udfordringer, dansk erhvervsliv står overfor – ikke mindst når det gælder om at skaffe arbejdskraft.
Troels Blicher Danielsen, adm. direktør, TEKNIQ Arbejdsgiverne.

Det bliver nu igen lettere at være dansker efter dagens meddelelse om, at alle coronarestriktionerne fra næste uge droppes. Det glæder brancheorganisationen TEKNIQ Arbejdsgiverne.

”Jeg tror, vi alle trænger til at vende tilbage til en mere ”normal” hverdag, og med dagens melding kan vi forhåbentlig nu atter vende blikket mod de øvrige opgaver, dansk erhvervsliv står overfor,” siger Troels Blicher Danielsen, adm. direktør hos TEKNIQ Arbejdsgiverne, der repræsenterer cirka 4.100 virksomheder indenfor el, vvs og metal.

Han peger på, at coronkrisen forståeligt nok har domineret den politiske dagsorden men understreger, at der også er mange andre udfordringer, som skal løses ude i virksomhederne – ikke mindst når det gælder om at skaffe tilstrækkelig arbejdskraft.

”Med det øjeblikkelige smittetal må vi stadig forvente, at hverdagen præges af flere sygemeldinger end normalt for årstiden. Og når man kombinerer det med den generelle arbejdskraftmangel, bør man forbedre mulighederne for at skaffe de nødvendige hænder – ikke mindst udenfor landets grænser,” siger han.

Troels Blicher Danielsen, adm. direktør, TEKNIQ Arbejdsgiverne – tlf.: 72 14 20 17

Troels Blicher Danielsen, adm. direktør, TEKNIQ Arbejdsgiverne.

TEKNIQ Arbejdsgiverne – Industri & Installation repræsenterer cirka 4.100 virksomheder inden for el, vvs og metal med i alt 55.000 medarbejdere og en samlet omsætning på omkring 60 mia. kr.