Dansk Supermarked Group

Tilbagekaldelse af Moroccanoil

Dansk Supermarked Group tilbagekalder hårprodukt af mærket Moroccanoil, der er solgt i Bilka i dele af august måned. Det sker, da der fra producentens side er rejst tvivl om ægtheden af produktet.

Produktet er indkøbt via en stor, dansk leverandør, der er en del af Fleggaard-koncernen. Leverandøren har afgivet en skriftlig garanti for at have rettighederne til at forhandle de omtalte produkter, at varerne er ægte og af førsteklasses kvalitet, samt at varerne er lovlige og må distribueres lovligt i Danmark.

Da der på trods af dette er sået tvivl om produktets ægthed, lader Dansk Supermarked Group naturligvis denne tvivl komme forbrugerne til gode, hvorfor kunder, der i løbet af august 2016 har købt hårproduktet Moroccanoil i Bilka eller på Bilka.dk, har mulighed for at returnere dette og få pengene retur.

– Kundernes tillid til os og de produkter, vi sælger, er helt essentiel. Derfor ser vi med stor alvor på den tvivl, der er opstået omkring produktet. Det er ødelæggende for både mærkevaren og for vores varehuse, og jeg er derfor meget ærgerlig på vegne af de af vores kunder, der ligesom os i god tro har købt hårproduktet, siger Brian Olesen, Purchasing Manager i Dansk Supermarked Group.

Umiddelbart efter at tvivlen blev rejst, blev salget i Bilka indstillet, hvorefter varen blev trukket ud af butikkerne. Endvidere er produktet annonceret i denne uge i tilbudsavisen for føtex, men af ovenstående årsager har produktet ikke været sat til salg i føtex-butikkerne.

tlf.: 87785002, mail: press@dsg.dk

Information om Dansk Supermarked Group