Tilbagekaldelse af Moroccanoil
Dansk Supermarked Group tilbagekalder hårprodukt af mærket Moroccanoil, der er solgt i Bilka i dele af august måned. Det sker, da der fra producentens side er rejst tvivl om ægtheden af produktet.
Produktet er indkøbt via en stor, dansk leverandør, der er en del af Fleggaard-koncernen. Leverandøren har afgivet en skriftlig garanti for at have rettighederne til at forhandle de omtalte produkter, at varerne er ægte og af førsteklasses kvalitet, samt at varerne er lovlige og må distribueres lovligt i Danmark.
Da der på trods af dette er sået tvivl om produktets ægthed, lader Dansk Supermarked Group naturligvis denne tvivl komme forbrugerne til gode, hvorfor kunder, der i løbet af august 2016 har købt hårproduktet Moroccanoil i Bilka eller på Bilka.dk, har mulighed for at returnere dette og få pengene retur.
– Kundernes tillid til os og de produkter, vi sælger, er helt essentiel. Derfor ser vi med stor alvor på den tvivl, der er opstået omkring produktet. Det er ødelæggende for både mærkevaren og for vores varehuse, og jeg er derfor meget ærgerlig på vegne af de af vores kunder, der ligesom os i god tro har købt hårproduktet, siger Brian Olesen, Purchasing Manager i Dansk Supermarked Group.
Umiddelbart efter at tvivlen blev rejst, blev salget i Bilka indstillet, hvorefter varen blev trukket ud af butikkerne. Endvidere er produktet annonceret i denne uge i tilbudsavisen for føtex, men af ovenstående årsager har produktet ikke været sat til salg i føtex-butikkerne.
Kontakter
tlf.: 87785002, mail: press@dsg.dk
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse
Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum