Tilbagekaldelse af kosttilskud

New Nordic tilbagekalder kosttilskuddet Deep Breath 60 tabs med batch nr. 91272 med bedst før datoen 03-2023. Produktet indeholder sort peber, som naturligt indeholder stoffet piperin, der er det stof, der giver den skarpe velkendte pebersmag. Kosttilskuddet indeholder 8 mg piperin, svarende til 160 mg sort peber. Det er en brøkdel af den mængde piperin, vi som danskere indtager hver dag gennem brug af sort peber i kosten. Til sammenligning indeholder et peberkorn ca. 10 mg piperin og to skiver rullepølse 28 mg piperin svarende til 560 mg sort peber.

Baggrunden for tilbagetrækningen er et påkrav fra Fødevarestyrelsen, som vurderer at det daglige indtag af sort peber i Deep Breath batch nr. 91272 kan føre til en stigning af kolesterol i blodet.

New Nordic har reformuleret og produceret nye Deep Breath produkter. De nye Deep Breath tabletter, har et mindre sort peberindhold, som er i overensstemmelse med Fødevarestyrelsens sikkerhedsvurdering. Alle øvrige batchnumre Deep Breath på markedet er i overensstemmelse med Fødevarestyrrelsens sikkerhedsvurdering.

Sort peber er danskernes foretrukne krydderi. Udover at smagssætte maden, bidrager sort peber til en god fordøjelse, og så er det en god antioxidant. Derfor benyttes sort peber ofte i kosttilskud.

Det kosttilskud, der tilbagekaldes, er solgt i Matas, Helsam, Helsemin, andre helsekostbutikker, apoteker, jala.dk, helsebixen.dk, med24.dk, Mecindo.dk og på virksomhedens hjemmeside www.newnordic.dk.

Har du spørgsmål omkring tilbagekaldelsessagen eller omkring returnering og refundering sidder New Nordics kundeservice klar ved telefonerne på 46337600. Du er også velkommen til at kontakte New Nordic på ”chatten” på www.newnordic.dk eller sende en e-mail på info@newnordic.dk.

Sådan gør du:

Har du et Deep Breath med batch nr. 91272, skal du returnere produktet med emballage til New Nordic Healthcare ApS, Ny Østergade 11, 4000 Roskilde hurtigst muligt og gerne før torsdag den 12. maj 2021.

Husk at vedlægge et brev med dato, navn, din banks registreringsnummer og dit kontonummer hvortil New Nordic kan refundere dit køb samt portoudgifter. Skriv også gerne dit telefonnummer og din e-mail, så vi let kan komme i kontakt med dig, hvis noget går galt i refunderingsprocessen. New Nordic refunderer det fulde beløb for produktet, også selvom emballagen er brudt og produktet er delvist brugt.

Udbetaling til dig vil ske så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter modtagelse af dit brev. Hvis du i stedet for udbetaling ønsker et nyt produkt, kan du meddele det i dit brev og så sender vi en ny fuld pakke til dig.

Vi beklager ulejligheden.

Marinus Blåbjerg, Direktør

Kontakt New Nordic Healthcare på: 46 32 33 44
Kommercielle spørgsmål: Karl Kristian Bergman Jensen, Chief Executive Officer