Tilbagekaldelse af Golden Sun-basmatiris

Golden Sun Basmati-ris XXL 4,5 kg tilbagekaldes fra leverandør Van Sillevoldt Rijst B. V. med Bedst før 16.12.2022 til 21.12.2022, da der er påvist for højt indhold af Ochratoxin A.

Baseret på analyse er der påvist et forhøjet indhold af Ochratoxin A i produktet. Dette gør, at en sundhedsmæssig risiko ved indtagelse ikke kan udelukkes.

Produktet bør kasseres eller leveres tilbage til nærmeste Lidl-butik, hvor beløbet refunderes, også uden forevisning af kassebon.

Produktet har været solgt i alle Lidl-butikker i hele Danmark.

Lidl Danmark beklager de gener, som dette måtte medføre.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 138 butikker.