Tilbagekaldelse af friske salater

Coop Danmark tilbagekalder nedenstående partier pga. mistanke om listeria

Hvilken fødevare:

EAN kode

Hvilken fødevare

Bedst før dato

C-salat Økologisk Salatmix 125g

Bedst før 6/8/2020, batch 687590

5700383832070

C-salat Økologisk Napolitana Mix 75g

Bedst før 7/8/2020, batch 687537

C-salat Økologisk Rucola 75g

Bedst før 8/8/2020, batch 687969

Solgt i: Kvickly, Super Brugsen, Dagli´Brugsen, Coop.dk/Mad, Irma butikker

Producent: Vidinge Grönt AB, Sverige

Virksomhed, der tilbagekalder: Coop Danmark A/S

Årsag: Der er mistanke om listeria i rucola, som indgår i alle 3 salater.

Risiko: Infektion med listeriabakterier, hvor symptomerne blandt andet kan være influenzalignende symptomer, feber og hovedpine og i sjældne tilfælde mavetarm problemer.

Råd til forbrugerne: Skulle du have varen opbevaret, kan varen leveres tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den.

Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume, Coop Danmark, tlf. 51593134.

SuperBrugsen Hørning og Coop går sammen: Bygger fremtidens lavprissupermarked24.9.2020 09:00:00 CESTPressemeddelelse

SuperBrugsen Hørning og Coop har indgået en aftale om, at det bliver Danmarks nyeste kæde, Coop 365, der skal åbne på Torvet i Hørning. Her er SuperBrugsen/Hørning Brugsforening i samarbejde med Bach Invest allerede i fuld gang med et byggeri, der kommer til at omfatte 28 lejeboliger og en 1200 kvm. stor dagligvarebutik. Planen er, at det skal stå færdig om ca. et år. Coop overtager lejemålet 27. august 2021, og forventer at åbne den nye butik for kunderne i løbet af september næste år. ”Med byggeriet sikrer vi, at det velfungerende handelsliv omkring Torvet med de mange gode specialbutikker og SuperBrugsen styrkes og bliver endnu mere attraktiv for kunderne,” siger uddeler Jens F. Grøftehauge, SuperBrugsen Hørning. Coops nye adm. direktør, Kræn Østergård Nielsen, besøgte forleden Hørning. Han er glad for aftalen mellem Coop og SuperBrugsen Hørning – hvor han i øvrigt selv begyndte sin karriere som salgsassistent 25 år siden. ”Dette er et godt eksempel på, hvordan samarbejdet skal fung

Coop Denmark Establishes Global Software Company8.9.2020 14:03:35 CESTPressemeddelelse

On 1 September 2020, Coop established a new independent company: Lobyco A/S. It kicks off with 120 employees, working on the development and operation of digital solutions. The idea is to sell the solutions developed for customers in Coop’s Danish shops to other chains around the world. The ambition is to create a global software company. “We have witnessed huge interest in the solutions we have developed for the Coop App. We have already sold the first solutions and we are currently holding discussions with retailers from the likes of The United States, Europe, South America and even New Zealand,” says Jan Madsen, Group Managing Director of Coop and CEO of the new company. Lobyco has become an official Microsoft ISV Partner. This provides access to Microsoft’s global network of retail customers, and the solutions were one of Microsoft’s top attractions at the world’s largest trade fair for retail technology in New York earlier this year. “By making it an independent business area, not