Tilbagekaldelse af Coop Ekstra søde Majs

Coop Danmark tilbagekalder dybfrosne Coop Ekstra søde majs på grund af mistanke om Listeria. OBS! Kun majs fra nævnte producenter: Greenyard Frozen Hungary Kft. og Pinguin Foods Hungary Kft.

Hvilken fødevare:

Coop Ekstra søde majs

EAN: 7340011416401

Nettoindhold: 650 g

Produceret: august 2016 til og med november 2017.

Ekstra søde majs

EAN: 7340011431084

Nettoindhold: 650 g

Produceret: august 2016 til og med november 2017.

Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’ & LokalBrugsen, Fakta, Brugsen, Irma og Coop.dk/mad

Producent: Greenyard Frozen Hungary Kft. og Pinguin Foods Hungary Kft, Ungarn

Virksomhed, der tilbagekalder: Coop Danmark A/S

Årsag: På grund af mistanke om Listeria tilbagekaldes produkterne.

Risiko: Listeria gør varen sundhedsskadelig, hvis forbrugeren ikke følger anvisningen og koger majsene før brug.

Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den.

Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume, 5159 3134

Irma vil give stor rabat ved selv små prisfejl18.6.2019 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Irma tager et nyt middel i brug for at undgå, at kunderne kommer til at betale en anden pris, end den der står ved varen. Fremover får kunderne en voucher – en kupon – der giver 10 procent rabat på hele det næste køb i butikken. Det betyder, at hvis man kommer til at betale for meget for en vare, så får man mere end normal kompensation ved næste køb Initiativet kommer efter, at en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk har vist, at hver 4. kunde siger, at de hyppigt oplever prisfejl i supermarkedet. En analyse som You Gov lavede for dagbladet BT i februar i år viste, at færrest oplever fejl i Irma. ”Ganske vist kommer vi som regel bedst ud, når prisfejl bliver testet i forskellige sammenhænge. Men vi ved også, at det er noget af det, der irriterer vores kunder allermest. Og fejl kan ske for selv den bedste. Når det sker, er vi glade for, at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre. Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes – af både kunden o

Coop: Det bliver et Folkemøde i bæredygtighedens tegn12.6.2019 13:30:45 CESTPressemeddelelse