Tilbagekaldelse af Coop Ekstra søde Majs

Coop Danmark tilbagekalder dybfrosne Coop Ekstra søde majs på grund af mistanke om Listeria. OBS! Kun majs fra nævnte producenter: Greenyard Frozen Hungary Kft. og Pinguin Foods Hungary Kft.

Hvilken fødevare:

Coop Ekstra søde majs

EAN: 7340011416401

Nettoindhold: 650 g

Produceret: august 2016 til og med november 2017.

Ekstra søde majs

EAN: 7340011431084

Nettoindhold: 650 g

Produceret: august 2016 til og med november 2017.

Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’ & LokalBrugsen, Fakta, Brugsen, Irma og Coop.dk/mad

Producent: Greenyard Frozen Hungary Kft. og Pinguin Foods Hungary Kft, Ungarn

Virksomhed, der tilbagekalder: Coop Danmark A/S

Årsag: På grund af mistanke om Listeria tilbagekaldes produkterne.

Risiko: Listeria gør varen sundhedsskadelig, hvis forbrugeren ikke følger anvisningen og koger majsene før brug.

Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den.

Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume, 5159 3134

Coop siger farvel til dåser20.7.2018 09:24pressemeddelelse

Tomater og de fleste andre former for konserves skal fremover ikke længere være emballeret i metal-dåser i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma. Som led i Coops nye emballagestrategi skifter Coop dåserne i sine egne varemærker, Änglamark og Coop, ud med såkaldte bricks, der primært består af fibre (pap/papir). De første varer er allerede i butikkerne nu. Og i løbet af de kommende 12 måneder vil de fleste emballager være skiftet ud til de nye, langt mere bæredygtige udgaver. ”Med et årligt salg på mere end 12 millioner dåser, vil det formentlig være det emballage-skifte i dansk dagligvarehandel, der har størst betydning for miljøet i mange år,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Den store miljømæssige fordel er, at man skifter fossile materialer, der ikke er fornybare, ud med fibre, der let fornys. Dertil kommer, at der betydelige klimamæssige besparelser, når varerne skal distribueres fra emballageproducent til fødevareproducent, fra producent til lagre, og fra l