Tilbagekaldelse af Coop Ekstra søde Majs

Coop Danmark tilbagekalder dybfrosne Coop Ekstra søde majs på grund af mistanke om Listeria. OBS! Kun majs fra nævnte producenter: Greenyard Frozen Hungary Kft. og Pinguin Foods Hungary Kft.

Hvilken fødevare:

Coop Ekstra søde majs

EAN: 7340011416401

Nettoindhold: 650 g

Produceret: august 2016 til og med november 2017.

Ekstra søde majs

EAN: 7340011431084

Nettoindhold: 650 g

Produceret: august 2016 til og med november 2017.

Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’ & LokalBrugsen, Fakta, Brugsen, Irma og Coop.dk/mad

Producent: Greenyard Frozen Hungary Kft. og Pinguin Foods Hungary Kft, Ungarn

Virksomhed, der tilbagekalder: Coop Danmark A/S

Årsag: På grund af mistanke om Listeria tilbagekaldes produkterne.

Risiko: Listeria gør varen sundhedsskadelig, hvis forbrugeren ikke følger anvisningen og koger majsene før brug.

Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den.

Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume, 5159 3134

Halvårsregnskab fra Coop Bank14.9.2018 13:15pressemeddelelse

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet. Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder. Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr. Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år. ”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber. Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og te

Fakta klar med første bio-bærepose10.9.2018 07:57pressemeddelelse