Tilbagekaldelse af Asia wok mix

Coop Danmark tilbagekalder Asia wok mix da der er pakket forkert indhold i produktet, og produktet indeholder derfor allergenet selleri. Selleri er ikke deklareret på pakken.

Hvilken fødevare: Coop Asia wok mix

EAN: 7340011428725

Sidste anvendelsesdatoer: 13.06.2020

Nettoindhold: 500 g

Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen, Dagli/LokalBrugsen, og på Coop.dk/mad

Producent: Crop’s Vegetables N.V.

Virksomhed, der tilbagekalder: Coop Danmark A/S

Årsag: Produktet indeholder selleri, som ikke er deklareret.

Risiko: Allergiske reaktioner hos personer, der ikke kan tåle selleri.

Råd til forbrugerne: Skulle du have varen opbevaret, kan varen leveres tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den.

Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume, 5159 3134

Verdensberømt plantebaseret burger lander i Irma26.6.2019 11:00:00 CESTPressemeddelelse

Som det første supermarked i Danmark kan Irma nu tilbyde kunderne verdens mest populære og anderkendte plantebaserede burger, The Beyond Burger® fra Beyond Meat. Den er 100 procent plantebaseret, uden gluten og uden soya, kendt som den burger, der smager og ligner en kødbaseret bøf mest. Den kommer fra burgerens eget hjemland, USA, hvor den er et kæmpehit. ”Vi mærker en stærkt stigende efterspørgsel efter flere plantebaserede fødevarer af høj kvalitet. Med The Beyond Burger®, opfylder vi et stort ønske ikke alene fra vores veganske kunder, men også fra det stigende antal forbrugere, der skærer lidt ned på kødet og supplere med plantebaserede alternativer,” siger Søren Steffensen. The Beyond Burger® sælges sammen med kød fra slagterafdelingerne i Irma fra 8. juli. Tal fra Coop Analyse viser, at danskernes interesse for plantebaserede varer er 3-doblet siden 2012. Og fra 2017-2018 steg salget med 18 procent. https://coopanalyse.dk/analyse/02_377-vegi-varer-salg/ https://coopanalyse.dk/an