Tilbagekaldelse af Angus Burger Sliders

Angus Burger Sliders, der er solgt i Bilka, tilbagekaldes

Nedenstående produkt, der er solgt i Bilka, tilbagekaldes:

Angus Burger Sliders

EAN 5707735924759

- - - -

DNA-spor af gris i oksekødsprodukt fra hollandsk producent har ført til tilbagetrækning.

Gennem Salling Groups egen fødevarekontrol er der påvist DNA-spor af gris i et oksekødsprodukt, og som følge heraf har Salling Group gennemført øjeblikkelig tilbagetrækning og fjernet produktet ”Angus Burger Sliders” fra kølediskene.

– Der er ikke observeret noget sundhedsskadeligt ved produktet, men vores kunder skal naturligvis kunne stole på, hvad de køber. Produktet er udløbet i februar måned, men kunder kan have frosset produktet ned, og de skal naturligvis orienteres om fejlen, siger Carina Jensen, kvalitetschef i Salling Group.

Som en forholdsregel har Salling Group valgt midlertidigt at indstille salget af varer fra øvrige produktionsdatoer. Alle produkter med udløbsdato i februar 2019 er derfor omfattet af muligheden for at returnere.

– Det er Salling Groups egen kontrol, der har fundet fejlen, som producenten efterfølgende har bekræftet. Mens vi er tilfredse med, at vores interne kontrolmekanismer fungerer, finder vi testresultatet uacceptabelt og har naturligvis orienteret Fødevarestyrelsen, siger Carina Jensen.

Kunder, der har købt det pågældende produkt, kan uden forevisning af kvittering returnere produktet og få pengene retur.

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.