Tilbagekaldelse af Änglamark tørrede abrikoser

Coop Danmark tilbagekalder Änglamark tørrede abrikoser da der er konstateret mug i enkelte produkter.

Hvilken fødevare: Änglamark soft/tørrede abrikoser

EAN: 7340011427704

Bedst før: 21.05.19 og 25.05.19 Nettoindhold: 200 g

Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, CoopMad, Brugsen, og Mad Cooperativet

Producent: Rosalia Dragonetti, Tyrkiet

Virksomhed der tilbagekalder: Coop Danmark A/S

Årsag: Der er konstateret mug på enkelte produkter med disse holdbarhedsdatoer.

Risiko: Mug gør produktet uegnet til konsum.

Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den.

Kvalitetschef Malene Teller Blume, 5159 3134

Coop udsender Europas største vinmagasin19.12.2018 09:50Pressemeddelelse

Med et oplag på 575.000 eksemplarer udkommer magasinet Vin & Co. i denne måned i sit største oplag nogensinde. Dermed er der tale om det største oplag for et vinmagasin i Europa. Årsagen til det ekstraordinære høje oplag er, at det udkommer sammen med decemberudgaven af Samvirke. Derudover bliver det distribueret via vinafdelingerne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. ”Formålet med Vin & Co. er at afmystificere vinens verden, så flere får lyst til at prøve nye vine og dermed få andre og anderledes oplevelser med vine,” siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop Vin & Spiritus. Magasinet skrives af anerkendte vin- og spiritusskribenter og bringer reportager fra alle dele af verden, hvorfra Coop får sine vine. Derudover giver bladet tips og indsigt i mange dele af vinens verden på en uhøjtidelig og underholdende måde. Coop står for ca. halvdelen af al den vin, som danskerne køber i supermarkeder, og er dermed suverænt den største forhandler af vin i Danmark. ”December er vores s