Tilbagekaldelse af Änglamark tørrede abrikoser

Coop Danmark tilbagekalder Änglamark tørrede abrikoser da der er konstateret mug i enkelte produkter.

Hvilken fødevare: Änglamark soft/tørrede abrikoser

EAN: 7340011427704

Bedst før: 21.05.19 og 25.05.19 Nettoindhold: 200 g

Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, CoopMad, Brugsen, og Mad Cooperativet

Producent: Rosalia Dragonetti, Tyrkiet

Virksomhed der tilbagekalder: Coop Danmark A/S

Årsag: Der er konstateret mug på enkelte produkter med disse holdbarhedsdatoer.

Risiko: Mug gør produktet uegnet til konsum.

Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den.

Kvalitetschef Malene Teller Blume, 5159 3134

Irma-kunder støtter Mødrehjælpen med 842.000 kr.5.4.2019 03:00:00 CESTPressemeddelelse

777 familier har i 2018 fået støtte fra Mødrehjælpen takket være penge doneret fra kunder i Irma. Med en række forskellige projekter har Irma doneret 842.427 kr. i løbet af 2018 til Mødrehjælpen. Det er først og fremmest, når kunderne har afleveret deres tomme flasker og dåser i pantautomaterne. Her er der blevet doneret 533.000 kr., som er gået ubeskåret til Mødrehjælpen. Kunstposer og kunstdåser skabt af kunstneren HuskMitNavn har givet et overskud på 110.000 kr., som er gået til Mødrehjælpen. Han dekorererede også et børnemøbelsæt fra FDB Møbler, som blev solgt på en auktion hos Bruun Rasmussen og indbragte 21.000 kr. Med julekort og salg af Irmas kundemagasin, Krydderiet, er det i alt blevet til de godt 850.000 kr. ”Jeg er meget stolt af vores samarbejde med Mødrehjælpen. Vi ved, at deres arbejde har skelsættende betydning for de familier, der modtager støtte og rådgivning. Og vi kan se, at vores kunder i den grad bakker op om det arbejde,” siger Irmas direktør, Søren Steffensen. ”