Til tasterne: Husk at købe de sidste julegaver i dag!

Onsdag 20. december er sidste udkald for køb af julegaver på nettet, hvis gaverne skal nå frem med posten inden jul, påminder betalingsgiganterne DIBS og Nets.

Selvom DIBS og Nets gennem hele december måned har kunnet rapportere om, at danskerne har shoppet på livet løs siden Black Friday i både butikkerne og på nettet, er der stadig mange, der ikke har fået købt julegaver endnu. Og skal disse anskaffes over nettet, er der god grund til at skynde sig, lyder den klare melding:

»Der har været et afsindigt tryk på ude hos de danske webshops, så det er ved at være sidste chance for at handle. Onsdag den 20. december er sidste udkald for at købe julegaver online, hvis posten skal nå frem inden juleaften«, udtaler Henriette Høyer, talsperson for DIBS Payment Services, del af Nets, der administrerer flere end 25.000 webshops i hele Norden.

1. Få garanti 2. Tjek med kurér 3. Spred ordet

Det er ikke første gang, at logistikken kommer bag på de danske webshops. Også i 2016 overrumplede markedet de danske webshops gennem hele december med store stigninger i antallet af transaktioner, hvilket i år har fået DIBS og Nets til at tage sine forholdsregler med en 3-trins guide til danskerne:

»Først og fremmest, hvis du køber efter onsdag den 20. december, så tjek med din webshop, om de kan garantere levering med posten før juleaften. Hernæst tjek om du kan få kurerforsendelse på julegaverne, der oftest kan levere varerne hurtigere end posten. Sidst men ikke mindst, så hjælp med at sprede ordet. Vi siger det så højt og tydeligt som overhovedet muligt hvert år, og vil i år gerne bede danskerne aktivt om at dele budskabet, så ingen kommer til at sidde tomhændede om juletræet«, uddyber Henriette Høyer.

5 tips til at gøre din webshop klar til Black Friday12.11.2018 06:30aktuelt

Traditionen med Black Friday bliver stadigt større og mere omfattende i Danmark og i år falder datoen d. 23. november. Danskerne elsker at jage de gode tilbud på nettet og det er derfor en god mulighed for de danske webshops at få masser af kunder i forretningen. DIBS by Nets følger hvert år udviklingen på Black Friday og hvert år er der betydelige stigninger at se i antallet af online transaktioner. Her kommer deres Black Friday-tips til de danske webshops.

En »institution i dansk e-handel« fylder rundt: »Stort set alle danskere er i berøring med dem«25.7.2018 11:17pressemeddelelse