Til navneredaktionen: Flora Ghosh fylder 50

Den 8. oktober fylder debattør, ildsjæl og direktør Flora Ghosh 50 år.

Prismodtager af blandt andet den første Tine Bryld pris og Fællesskabsprisen, ildsjæl og talerør for nogle af landets mest udsatte mennesker, ministerudpeget medlem af Rådet For Socialt Udsatte, flittig debattør på det socialfaglige område og stifter og direktør for LivaRehab - center for rehabilitering af mennesker med skadevirkninger fra prostitution, vold og seksuelle overgreb.

Bangladeshfødte Flora Ghosh kan skrive mange ting på visitkortet og den 8. oktober 2017 fylder hun 50 år.

Flora Ghoshs CV kan læses her: http://www.kvinfo.dk/side/633/action/2/vis/11804/ og hun kan kontaktes på flora@livarehab.dk.

Kvinder med prostitutionsskader lades i stikken - Succesfuldt rehabiliteringsindsats er lukningstruet.7.9.2016 07:15pressemeddelelse

De sidste fem år har LivaRehab tilbød 360 graders indsats til udsatte kvinder med baggrund i prostitution.  Og i de sidste tre år med midler fra Socialministeriet har LivaRehab udviklet målbare metoder og givet støtte til nogle af samfundets mest sårbare -  psykisk syge, voldsramte og ensomme mennesker med skadevirkninger fra prostitution, incest og seksuelle overgreb – så de fik mulighed for at komme ud af deres fastlåste situation. Men nu trues indsatsen på sin eksistens. Fra november 2016 er der ikke flere penge til projektet fra ministerietet og Københavns Kommunes har ikke gjort noget for at forankre projektet, selvom det er deres borgere der fik hjælp. Det betyder at centerets 360 graders indsats med psykiater, psykolog, socialrådgiver, gældsrådgiver og jobkonsulent ser ud til at skulle lukke - Med mindre kvinderne selv betaler for det, hvilket er urealistisk.  ”Det værste er at kvinderne sendes ud i ingenting. Der er ikke oprettet alternative rehabiliteringsmuligheder for dem