SEAS-NVESEAS-NVE

Ti initiativer modtager 100.000 kr. til at styrke lokale fællesskaber

Varmepumpe til Mødrehjælp, træbænke dekoreret af lokale kunstnere og mosteri til ciderlaug. Det er tre af de ti initiativer, som har fået støtte fra energi- og fibernetkoncernen SEAS-NVE i efterårets uddeling af donationer.

Knap 570 foreninger og initiativer ansøgte SEAS-NVE om en af de ti donationer, som selskabet nu uddeler for 13. gang. Hver donation er på 10.000 kr., og modtagerne er fundet blandt sportsforeninger, bæredygtige initiativer og fællesskabsskabende aktiviteter for både store og små. Feltet af ansøgere spændte bredt, og det er Rikke Harbo Trikker, kommunikationschef i SEAS-NVE, glad for:

”Vi er positivt overraskede over den bredde, der er blandt ansøgerne og ikke mindst over kvaliteten. Det vidner om, at de er rigtig mange foreninger i regionen, der hver dag gør et kæmpe arbejde for at styrke det lokale fællesskab. Det er fantastisk at være vidne til, og det er et emne, der ligger SEAS-NVE på sinde som andelsselskab.”

Donationsmodtagere efterår 2019

Mødrehjælpens Lokalforening, 4760 Vordingborg

Køb af varmepumpe så både gravide og familier i sårbare situationer kan benytte foreningens nye lokale i vintermånederne

Stop madspild lokalt, 4780 Stege Strøm til nye lokaler, så foreningen har mulighed for at uddele mad og andre fornødenheder til udsatte borgere

Antvorskov Division, 4400 Kalundborg Materialer til aktiviteter på spejderlejr for 300-400 spejdere, som kan genanvendes

Agersø Beboerforening, 4244 Agersø Fem lokalproducerede træbænke, som skal dekoreres af lokale kunstnere og stilles forskellige steder på øen, så beboere og turister kan nyde naturen

Utterslev borger- og grundejerforening, 4913 Horslunde Indkøb af mosteri til foreningens ciderlaug samt ti træer, som beplantes af og tilegnes byens børn

Stevns 4H, 4660 Store Heddinge Udstyr til bålhus og udendørs madlavning

CFA UngeCafé, 4800 Nykøbing F Aktive udflugter for unge misbrugere, der vil styrke fællesskabet med hinanden

Egebjerg Bylaug, 4500 Nykøbing Sjælland Indkøb af bl.a. sommerfuglenet, kikkerter, undersøgelsesglas og bænke, så borgere og besøgende kan udforske den kommende natursti ”Veje til Vildnis” i Lestrup

Sorggruppen for børn og unge, 4700 Næstved Foredrag og materialer til aktiviteter, der hjælper med at bearbejde sorg

Sorø BMX, 4180 Sorø BMX-cykler til de mindste, som kan prøve kræfter med sportsgrenen

Blev din forening eller initiativ ikke udvalgt i denne omgang, eller nåede du ikke at søge en af donationerne i tide? Så er det allerede nu muligt at søge næste donationsprogram på seas-nve.dk/donation – deadline er den 10. marts 2020.

Du kan også være med til at hylde en frivillig, der gør noget godt for fællesskabet. Det gør du ved at indstille personen til SEAS-NVE’s Ildsjælepris frem til den 1. oktober kl.14, 2019. Find flere oplysninger om Ildsjæleprisen her.

I SEAS-NVE skaber vi energi til at leve livet. Vi ønsker at gøre energi til mere end blot en leverance - at være din bedste forbindelse, når det gælder den grønne omstilling og digitalisering. Det er dig, vi arbejder for, når vi tilbyder lynhurtigt internet og sikrer, at der altid er strøm i kontakten og lys på gaden. Og det er for at skabe værdi for dig, at vi lagrer energi fra vindmøller til fremtiden og skaber energirigtige løsninger i hverdagen. Vi er godt 1.000 medarbejdere og omsatte i 2018 for 7,3 mia. kr.

SEAS-NVE sælger Ørsted-aktier8.11.2019 08:10:19 CETPressemeddelelse

Må ikke udsendes, offentliggøres eller distribueres, hverken direkte eller indirekte, I USA, Canada, Japan, Australien eller i nogen anden jurisdiktion, hvor en sådan distribution eller offentliggørelse er ulovlig. Denne meddelelse udgør ikke et tilbud om at sælge, eller en opfordring til at tilbyde at købe nogen værdipapirer i USA eller i nogen anden jurisdiktion, hvor et sådant tilbud, opfordring eller salg ville være ulovlig. SEAS-NVE A.m.B.A (“SEAS-NVE”) oplyser, at selskabet per dags dato har solgt 9.532.014 aktier i Ørsted A/S (”Ørsted”) svarende til 5.337.927.840 danske kroner og 2,27 procent af aktierne i Ørsted. SEAS-NVE A.m.B.A (“SEAS-NVE”) oplyser, at selskabet per dags dato har solgt 9.532.014 aktier i Ørsted A/S (”Ørsted”) svarende til 5.337.927.840 danske kroner og 2,27 procent af aktierne i Ørsted. Baggrunden for aktiesalget er, at SEAS-NVE den 18. september 2019 indgik aftale med Ørsted om købet af Radius Elnet samt Ørsteds privatkunde- og udendørsbelysningsforretning.