Coop Danmark A/S

TheSaladbar: En lille revolution i køleskabet

Del
Den har været ti år undervejs. Nu lander TheSaladbar i Coops butikker, hvor den både skal gøre det nemmere at spise mere frugt og grønt og reducere madspild.

Idéen til TheSaladbar opstod en aften for 10 år siden på en restaurant med en velbesøgt salatbar. I Viborg så opfinderen af TheSaladbar, Bjarne Gedsted Hansen, for sig, hvordan en salatbar - fyldt med altid frisk, skåret frugt og grønt hjemme i køleskabet - ville gøre det nemmere for flere at spise sundere. Samme aften satte han sig til tegnebrættet. Og i dag, ti år og opmåling af ca. 140 køleskabsmodeller senere, er TheSaladbar på vej ud i Coops butikker landet over.

I Coop så man potentialet med det samme. Jørn Willemann, Category Group Manager, forklarer:

”Vi ved, at mange ønsker at spise mere frugt og grønt, og at salget generelt stiger. Men vi ved også, at der sker et stort spild hjemme i køkkenerne, fordi frugt og grønt ikke opbevares korrekt, gemmer sig bagerst i køleskabet osv. De udfordringer kan TheSaladbar være med til at løse,” siger han.

TheSaladbar indeholder otte separate rum, som alle har dræn, der leder kondensen væk, samt individuel iltjustering, så de enkelte typer frugt og grønt kan få præcis den mængde ilt, de har brug for. Når det bliver spisetid, ulvetime, hyggetid eller picnic, knappes låget af salatbaren og den er klar til brug både i dagligdagen og til fest.

Grøntsager og salat er nogle af de fødevarer, som danskerne oplever, at de indimellem eller ofte må smide ud, fordi de når at blive dårlige. Det viser tal fra Coop Analyse. Andre undersøgelser har tidligere peget på, at særligt børn foretrækker, at fødevarer serveres adskilt i stedet for blandet i f.eks. en salat.

TheSaladbar kan købes fra uge 24 i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Irma og på Coop.dk Shopping. Vejl. udsalgspris er kr. 199,95.

Om TheSaladbar

  • Inddelt i otte separate rum, som hver rummer ca. 1 liter
  • Hvert rum har kondensdræn og egen iltjustering, så frugt og grønt holder længere
  • Boksen passer ind i næsten alle køleskabe. Ca. 140 køleskabsmodeller er testet på tværs af brands
  • En ny type pakning sikrer, at der ikke samler sig bakterier som i traditionelle gummipakninger
  • Kan vaskes i opvaskemaskine
  • Mål i mm: Længde: 384, Bredde 284, Højde 110

Om grønt og madspild

  • 56% af danskerne ønsker at spise flere grøntsager, end de gør i dag (Coop analyse 2021)
  • Grøntsager er sammen med brød den madvare, som flest oplever at måtte smide ud derhjemme, fordi de når at blive dårlige inden brug (Coop Analyse 2021).
  • Mindre madspild er ud af ti områder det, som flest danskere ønsker, at supermarkederne gør en øget indsats for fremover (Coop Analyse 2021)

Kontakter

Jørn Willemann, Category Group Manager i Coop: 5159 2978 eller Joern.Willemann@coop.dk

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

Invitation til pressen: Finalen i produktprisen og Irma-prisen på Coops hovedkontor i Albertslund28.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 3. september skal fem kyndige dommere finde dette års vindere af Produktprisen samt en vinder af den nye Irma-pris, som afholdes i samarbejde mellem Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem og Kvickly og SuperBrugsen. For 12. år i træk kårer vi landets bedste, lokale produkter fra knap 100 passionerede gastronomer i kategorierne Mad, Drikke og Konfekture, samt årets innovative produkt, der hylder produkter med et fremtidigt potentiale. Et ekspertpanel bestående af nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fagfolk vil smage og vurdere alle tilmeldte produkter ud fra kvalitet, innovation og lokal historie. Hundredvis af produkter er smagt, og dommerne har nu udvalgt tre produkter i hver kategori, som nu skal dyste om titlen som vinder af Produktprisen 2025 på scenen på Coop Danmarks hovedkontor i Albertslund. Et nyt ben i Produktprisen: Irma-prisen Som noget nyt i år, er det nu også muligt at vinde Irma prisen. Vinderen af denne pris får mulighed for at få en plads på hyl

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye