Thea overtager Lidl-butik i Horsens sammen med 16 andre elev-kollegaer: ”Jeg vil gerne udvikle og lære fra mig”

Der bliver masser af nye ansigter i Lidl-butikken på Sundvej 92 i Horsens fra tirsdag d. 15. marts, når 17 elever fra Lidls elevhold i uge 11 overtager ansvaret og driften af dagligvarebutikken.
En af de 17 elever er 21-årige Thea Nørgaard Eduardsen fra Aalborg, der en del af dagene skal bestride posten som butikschef, og hun glæder sig.
”Jeg interesserer mig meget for lederskab og planlægning, og jeg vil gerne udvikle og lære fra mig, fordi jeg synes, det er vigtigt, at man som leder kan lære fra sig og uddelegere ansvar. Så det er vigtigt for mig, at mine elev-kolleger får noget ud af ugen og får prøvet ting af, de måske ikke har prøvet i hverdagen, fx at bestille varer,” fortæller Thea Nørgaard Eduardsen, der har været i Lidl i knap fem år, først som ungarbejder, så butiksansat, salgsleder og nu elev.
Eleverne har aldrig prøvet at styre en butik helt selv, så de er alle meget spændte. De har forberedt sig sammen på skolen og sammen besluttet og planlagt, hvad de gerne ville i løbet af ugen. Disse planer er blevet fremlagt for uddannelsescheferne, som har godkendt idéerne og tiltagene.
”Det har givet os et godt sammenhold at skulle være sammen om at planlægge og forberede overtagelsen af butikken. Vi har blandt andet et særtillæg i tilbudsavisen, hvor vi kører et mexicansk tema og flere gode tilbud, som kan inspirere til det billige aftensmåltid – supernem hverdag, kalder vi det,” siger Thea Nørgaard Eduardsen.
Ønsker at uddanne fremtidens talenter i detailhandlen
Ugen, hvor elever fra hele landet sammen overtager en butik, er en vigtig del af den 2-årige elevuddannelse hos Lidl. Her får eleverne testet deres færdigheder i praksis og en forsmag på det virkelige butiksliv.
”Vores butikselever er et stort fokusområde for Lidl, da vi ønsker at uddanne fremtidens talenter i detailhandlen. Det gør vi med en uddannelse, hvor vi kombinerer teoretisk viden med at komme ud i vores fysiske butikker og give vores elever både tillid og ansvar. Jeg er derfor også helt tryg ved at overlade butikken på Sundvej 92 til vores elever og glæder mig til at følge deres arbejde i uge 11,” siger adm. direktør i Lidl, Jens Stratmann.
Lidl har planer om at åbne mellem otte og ti nye butikker hvert år, og derfor kommer dagligvarekæden til at tredoble sit elevindtag fra august.
”Vi har store fremtidsplaner i Danmark, hvor vi gerne vil op på 200 butikker. Det kræver dygtigt personale, så nu investerer vi yderligere i vores elevuddannelse, som vi siden 2011 har haft fremragende erfaringer med. Vores fordel i ”kampen om talenter” er, at vi helt gennemsigtigt kan vise vores kollegaer, hvor meget man kan udvikle sig i Lidl. I dag indtager tidligere elever jobfunktioner som salgschefer, butikschefer og distriktschefer, så jeg ser frem til at dyrke endnu mere talent i Lidl-regi,” siger Jens Stratmann.
Lidls elevuddannelse:
- Lidl har uddannet elever siden 2011.
- Uddannelsen varer to år og består af otte skoleophold af hver en uges varighed, og eleverne får løn under hele uddannelsen.
- Der afholdes, udover de obligatoriske skoleophold, otte elevdage i løbet af elevernes 2-årige uddannelse. Fokus er på elevernes faglige og personlige kompetencer.
- Lidl giver sine elever mulighed for et praktikophold i en anden europæisk Lidl-butik.
- En Lidl-elev tjener cirka 1.000 kroner mere om måneden før skat, end overenskomsten tilsiger.
- Rekruttering af dette års elever er stadig i gang – så der er åbent for ansøgninger.
Du kan læse mere om elevuddannelsen og søge om optagelse på: karriere.lidl.dk/elev
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 164 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedr. 'Milbona High Protein Chocolate Pudding 200 g'5.9.2025 13:53:24 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder 'Milbona High Protein budding chokolade 200 g' med bedst-før-dato d. 6. oktober 2025, da der kan være afvigende lugt/smag.
Lidl fortsætter partnerskaber med UEFA Europa League og UEFA Conference League efter en sæson med imponerende fanengagement2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter et mindeværdigt år i europæisk fodbold ser Lidl frem til at fortsætte sit partnerskab som officiel partner for UEFA Europa League og UEFA Conference League i sæsonen 2025/26.
Lidl samler over 60 danske leverandører til klimadag: Vil accelerere fødevarebranchens grønne omstilling29.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag samlede Lidl en række af de største, danske fødevareproducenter til leverandørdag, hvor fokus var, hvordan man sammen kan arbejde med at nedbringe CO2-udledningerne i fødevarebranchen. Formålet med dagen var at informere og inspirere samt præsentere leverandørerne for et nyt, skræddersyet leverandørprogram, der skal klæde dem på til arbejdet med at sætte klimamål.
PARKSIDE samler Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller i ny gør-det-selv-kampagne28.8.2025 09:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Hollywood møder håndværk: I den nye kampagne for gør-det-selv-brandet PARKSIDE optræder Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller for første gang sammen. Med humor og energi viser de, hvordan alle kan kaste sig ud i gør-det-selv-projekter, uanset erfaring. Målet er at inspirere både erfarne hobbyfolk og nye entusiaster til at tage projekterne i egne hænder.
Lidl skyder 20-års jubilæumsfejring i gang med unikt modeshow og upcycling af tidligere kollektioner18.8.2025 11:45:48 CEST | Pressemeddelelse
Mens modeugen rundede af, samlede Lidl torsdag aften over 70 content creators, designere og livsstilsprofiler til en hemmelig jubilæumsfest på Pressen i København. Højdepunktet var et overraskende modeshow, hvor seks upcoming designere, med den prisvindende Nikolaj Storm i spidsen, havde genfortolket og upcyclet tøj fra tidligere Lidl Fashion-kollektioner.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum