The Weeknd 'After Hours Til Dawn' stadion Tour til Danmark 14. juni 2023

THE WEEKND BRINGER SIN 'AFTER HOURS TIL DAWN GLOBAL STADIUM TOUR' TIL NORDSTERN ARENA I HORSENS (tidl. CASA Arena) DEN 14. JUNI 2023

THE WEEKND ANNONCERER EUROPÆISKE OG LATINAMERIKANSKE 2023 DATOER FOR AFTER HOURS TIL DAWN STADION-TOUREN

DEN VERDENSOMSPÆNDENDE TOUR ER POWERED BY BINANCE

DEN NORDAMERIKANSKE DEL AF TOUREN HAR GENERERET $5 MILLION TIL THE XO HUMANITARIAN FUND

I dag annoncerede den Diamant-certificerede og prisvindende kunstner The Weeknd at han udvider sin After Hours Til Dawn Tour i 2023. Næste etape af touren starter lørdag den 10. juni i Manchester, Storbritannien på Etihad Stadium, med stop over hele Europa og Latinamerika i Stockholm, Amsterdam, Mexico City, Rio de Janeiro med flere, før den afsluttes i Santiago, Chile søndag den 15. oktober på Estadio Bicentenario de La Florida. Yderligere 2023-datoer vil snart blive annonceret.

Den fuldstændigt udsolgte nordamerikanske del af stadionturnéen var en utrolig succes der slog publikumsrekorder og har indtjent over $130 millioner dollars til dato.

BILLETTER:

• Europa: Billetsalget til de europæiske shows starter fredag 2. december kl. 12.00. Fans der købte billetter til 2022 After Hours Arena Touren i Europa kan registrere sig HER for mulighed for presale til 2023-datoerne. Besøg denne EU FAQ page for spørgsmål.
  • Læs om billetsalg for andre lande viaTheWeeknd.com/tour.

FN's Verdensfødevareprograms Goodwill-ambassadør Abel "The Weeknd" Tesfaye vil igen samarbejde med FN's Verdensfødevareprogram for at bidrage med midler fra den anden del af touren til XO Humanitarian Fund, som støtter organisationens respons på den hidtil usete globale sultkrise. 1 € fra hver billet, der sælges i hele Europa, 1 GBP i Storbritannien og 1 USD svarende til lande i Latinamerika går til denne vigtige sag. Fonden rejste penge under turnéens nordamerikanske del gennem billetsalg, indtægter fra en eksklusiv tour-t-shirt og en donation på $500.000 direkte fra The Weeknd. The Weeknds virksomhedspartnere, spillesteder på touren, World Food Program USA's bestyrelse og supportere trådte også til for at bidrage, såvel som tour-sponsoren Binance, som bidrog med 2 millioner USD til fonden. Det første tilskud på $2 millioner vil gå til at yde nødhjælp til mad og ernæring til de mest fødevareusikre regioner i Etiopien.

Turnéen fejrer The Weeknds 2020-album After Hours (hitsinglen "Blinding Lights" derfra blev kåret som den nye nummer 1 Billboard Hot 100-sang gennem tiden, og overgår Chubby Checkers 1960-hit "The Twist"), såvel som hans anmelderroste album Dawn FM, som udkom i januar 2022. Kaytranada og Mike Dean vil slutte sig til The Weeknd på alle europæiske datoer.

After Hours Til Dawn-turneen er drevet af Binance, det globale blockchain-økosystem bag verdens største kryptovalutabørs, der bringer Web 3.0-teknologi til koncertgængere over hele verden. Billetkøbere modtager souvenir-NFT'er samt får adgang til en eksklusiv NFT-kollektion til The Weeknds turné i samarbejde med HXOUSE, et tænkecenter og community-inkubator for kreative iværksættere. Fem procent af salget fra den kommende tours NFT-indsamling vil blive doneret til XO Humanitarian Fund.

AFTER HOURS TIL DAWN TOUR 2023 EUROPA TOUR DATOER:

Sat Jun 10 – Manchester, UK – Etihad Stadium

Wed Jun 14 – Horsens, Denmark – Nordstern Arena

Sat Jun 17 – Stockholm, Sweden – Tele2 Arena

Tue Jun 20 – Oslo, Norway – Telenor Arena

Sat Jun 24 – Amsterdam, Netherlands – Johan Cruijiff ArenA

Wed Jun 28 – Dublin, Ireland – Marlay Park

Sun Jul 2 – Hamburg, Germany – Volksparkstadion

Tue Jul 4 – Dusseldorf, Germany – Merkur Spiel Arena

Fri Jul 7 – London, UK– London Stadium

Tue Jul 11 – Brussels, Belgium – King Baudouin Stadium

Fri Jul 14 – Frankfurt, Germany – Deutsche Bank Park

Tue Jul 18 – Madrid, Spain – Cívitas Metropolitano

Thu Jul 20 – Barcelona, Spain – Estadi Olímpic Lluís Companys

Sat Jul 22 – Nice, France – Allianz Riviera

Wed Jul 26 – Milan, Italy – Ippodromo La Maura

Sat Jul 29 – Paris, France – Stade de France

Tue Aug 1 – Bordeaux, France – Matmut Atlantique

Fri Aug 4 – Munich, Germany – Olympiastadion

Sun Aug 6 – Prague, Czech Republic – Letnany Airport

Wed Aug 9 – Warsaw, Poland – PGE Narodowy Sat Jun 10 – Manchester, UK – Etihad Stadium

Wed Jun 14 – Horsens, Denmark – Nordstern Arena

Sat Jun 17 – Stockholm, Sweden – Tele2 Arena

Tue Jun 20 – Oslo, Norway – Telenor Arena

Sat Jun 24 – Amsterdam, Netherlands – Johan Cruijiff ArenA

Wed Jun 28 – Dublin, Ireland – Marlay Park

Sun Jul 2 – Hamburg, Germany – Volksparkstadion

Tue Jul 4 – Dusseldorf, Germany – Merkur Spiel Arena

Fri Jul 7 – London, UK– London Stadium

Tue Jul 11 – Brussels, Belgium – King Baudouin Stadium

Fri Jul 14 – Frankfurt, Germany – Deutsche Bank Park

Tue Jul 18 – Madrid, Spain – Cívitas Metropolitano

Thu Jul 20 – Barcelona, Spain – Estadi Olímpic Lluís Companys

Sat Jul 22 – Nice, France – Allianz Riviera

Wed Jul 26 – Milan, Italy – Ippodromo La Maura

Sat Jul 29 – Paris, France – Stade de France

Tue Aug 1 – Bordeaux, France – Matmut Atlantique

Fri Aug 4 – Munich, Germany – Olympiastadion

Sun Aug 6 – Prague, Czech Republic – Letnany Airport

Wed Aug 9 – Warsaw, Poland – PGE Narodowy

Sat Aug 12 - Tallinn, Estonia - Tallinn Song Festival Grounds

AFTER HOURS TIL DAWN TOUR 2023 LATINAMERIKA TOUR DATOER:

Fri Sep 29 – Mexico City, Mexico – Foro Sol

Wed Oct 4 – Bogotá, Colombia – Estadio El Campín

Sat Oct 7 – Rio de Janeiro, Brazil – Estádio Nilton Santos Engenhão

Tue Oct 10 – Sao Paulo, Brazil – Allianz Parque

Fri Oct 13 – Buenos Aires, Argentina – Hipódromo de San Isidro

Sun Oct 15 – Santiago, Chile – Estadio Bicentenario La Florida

Billetinfo: Billetsalget starter fredag 2. december kl. 12.00

Presale for tidligere billetkøbere samt Live Nation presale: torsdag 1. december kl. 12.00 – læs mere HER

Billetpriser: PL1 1.110,- / PLU1 Front Zone (ståpladser) 1.110,- / PL2 955,- / PL3 855,- / PL2U Rear (ståpladser) 955,- / PL3U GA (ståpladser) 855 kr. + gebyr*Bemærk at PL3U er ståpladser på tribunen

Der vil være VIP pakker i salg.Billetbegrænsning pr. køb er 4 stk. på presales, 10 ved det officielle billetsalg.

To view this video from www.youtube.com, please give your consent at the top of this page.

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL, JAILBREAK, Heartland og O Days er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Et af de stærkeste bands på den svenske metalscene, Imminence, kommer til Pumpehuset.2.2.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

IMMINENCE: LIVE IN CONCERT 2023 28. APRIL 2023 PUMPEHUSET Anført af vokalist og violinist Eddie Berg, guitaristerne Harald Barret og Alex Arnoldsson, Peter Hanström på trommer, samt Christian Höijer på bas vender Imminence tilbage med fornyet energi efter mere end to år væk fra live scenen. ’Heaven In Hiding’ er navnet på bandets nye album og er en enestående samling af sange skrevet med en fokus på de emotionelle udbrud og ærlighed som har været vejen frem for det svenske moderne metalband. Imminence har opnået mere end 100 millioner streams og har mere end 350.000 følgere. Bandet er vokset til at blive et af de mest interessante og unikke alternative acts på scenen. Der bliver smæk på til april når de kan opleves i Pumpehuset på deres kommende Europa og UK-tour, hvor de spiller 40-shows på tværs af kontinentet. Billetpriser: 170 kr. + gebyr Billetsalget er startet via livenation.dk og ticketmaster.dk

Den britiske rapper Meekz indtager Pumpehuset med sine benhårde sange til april.30.1.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

MEEKZ FREDAG 7. APRIL 2023 PUMPEHUSET Den britiske rapper Meekz indtager Pumpehuset med sine benhårde sange til april. Da den mystiske Manchester-rapper Meekz optrådte til BRIT Awards i februar 2022, sammen med UK-rappens sværvægtere Dave, Fredo, Ghetts og Giggs, føltes det som om en olympisk bokser rykkede op i de professionelle rækker og kæmpede for mesterskabsbæltet i sin første kamp. Live-udgaven af hans brandvarme vers på Daves ’In The Fire’ skilte sig ud fra mængden og præsenterede hans kraftfulde stemme for et mainstreampublikum. ”It was an amazing moment for me, a ‘pinch me’ moment. But this is what I came to do”, udtalte Meekz - men dette var kun begyndelsen. Meekz voksede op med at se sine forbilleder tage chancer for at skabe et bedre liv for sig selv, og han endte også selv på vej ned ad en farlig vej. Han har levet det liv han rapper så detaljeret om, et liv hvor kriminalitet blev en del af hverdagen. Efter at have været inde at sidde af flere omgange fik Meekz en åbenbari

Corrosion of Conformity genforenes med Pepper Keenan og vender tilbage til København torsdag 8. maj 2023. Plainride er med som special guest.30.1.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

Et af de første punk-metal fusion bands, Corrosion of Conformity, blev dannet i North Carolina af guitaristen Woody Weatherman sammen med trommeslager Reed Mullin, vokalist Eric Eycke og bassist Mike Dean i de tidlige 80'ere. I deres tidlige år blev bandet kendt for deres aggressive lyd, intelligente politiske tekster og vilje til at bryde væk fra både hardcore- og metalkonventioner.

Den svenske trio Dirty Loops bringer deres fusion af funk, jazz og popnumre til Pumpehuset 25. april 202330.1.2023 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Dirty Loops laver en blanding af funk, pop, jazz og R&B med elementer af elektronisk musik. Gruppen består af de to barndomsvenner Jonah Nilsson (vokal, keyboard) og Henrik Linder (basguitar), samt Aaron Mellergårdh (trommer), som de mødte i teenageårene. Alle tre Dirty Loops-medlemmer har taget en høj musikuddannelse og arbejdede som sessionsmusikere i mange år. De dannede Dirty Loops i 2008 for at udtrykke deres egen genrebøjende stil inden for popmusik.

Seun Kuti, yngste søn af afrobeat-legenden Fela Kuti, kommer til Pumpehuset sammen med det legendariske band Egypt 80.25.1.2023 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

SEUN KUTI & EGYPT 80 23. MAJ 2023 PUMPEHUSET Som søn af en af tidens største afrobeat-pionerer, Fela Kuti, har Seun Kuti brugt det meste af sit liv på at bevare og videreføre sin fars politiske og musikalske eftermæle. Sean Kuti blev født i 1983. I en alder af 5 år begyndte han at vise interesse for faderens musik og allerede som 9-årig begyndte han at optræde som åbner til Fela Kutis shows, hvor han sang på nogle sange med Egypt 80 inden Fela indtog scenen. Omkring 12-års alderen begyndte Seun Kuti at spille saxofon og percussion og blev officielt en del af Egypt 80. Da Fela gik bort i 1997 blev Seun udnævnt som frontmand i gruppen og har båret denne titel lige siden. Seuns shows har altid være en blanding faderens legendariske sange og hans egne. Selvom Fela aldrig optrådte med sine indspillede sange, så følte Seun at det var vigtigt at disse kompositioner også blev spillet foran et live publikum og tog dem med i sit eget set. Hen ad vejen begyndte han at give sangene sit eget aftryk