The New York Times oplægsholdere til uddelingen af Danske Mediers Designpriser
Fire journalister og grafikere fra the New York Times gæster arrangementet virtuelt fra New York. De vil fortælle om projekter, som de har arbejdet på og give indblik i, hvordan de konkret arbejdede med de forskellige elementer i projekterne. I den forbindelse vil de også fortælle om trends og udviklingen i brugen af grafik, visuelle elementer, artificial inteligence (Al) og data som en del af den journalistiske fortælling.
De fire New York Times medarbejdere er:
Alicia DeSantis, Deputy Editor, Culture
Alicia De Santis er grafisk redaktør på New York Times for features og kultur. Hun er art director og skriver, producerer og designer indhold til print, digitalt og videoer.
Jeremy White, Graphics/Multimedia Editor
Jeremy White er grafisk redaktør og producerer visuelle historier indenfor forskellige sektioner, bl.a. international, klima og sport.
Anjali Singhvi, Graphics/Multimedia Editor
Anjali Singhvi er journalist og grafisk redaktør. Hun dækker en bred række af emner på New York Times og har primært fokus på undersøgende visuel journalistik.
Larry Buchanan, Graphics/Multimedia Editor
Larry Buchanan er journalist og grafisk redaktør og laver bl.a. grafer og tabeller. Før han startede på New York Times i 2013 lavede han interaktive grafikker for The New Yorker.
Formålet med prisuddelingen er at hylde journalistik kreativitet, innovation og formidling på tværs af platforme. Specifikt uddeles der 11 priser inden for nytænkende design, dataformidling, kommerciel kreativitet, anvendelse af formater og samlet formidling af den journalistiske fortælling.
Adm. direktør i Danske Medier Mads Brandstrup er stolt af at kunne præsentere de fire oplægsholdere fra et internationalt anerkendt nyhedsmedie i en tid, hvor den digitale udvikling af mediebranchen er i fuld gang.
"Medieverden er i gang med en transformation. Fra at få nyheder i en trykt avis eller i en radioudsendelse og en nyhedsudsendelse på TV et par gange dagligt, kan vi i dag modtage nyheder i et konstant flow på alverdens platforme og i forskellige formater. Ofte i flere formater på samme tid. Infografikker, billeder, videoer, oplæsning af nyheder og podcastformatet vinder frem som en del af nyhedsfortællingen. Samtidig får mange brugere deres nyheder fra sociale medier og apps, for det skal være hurtigt og nemt. Billeder, lyd og videoer fylder en stor del af indholdet på sociale medier. Det skal nyhedsmedier også tilpasse sig for at nå ud til brugerne, især den yngre målgruppe. Derfor er det med stor fornøjelse, at vi til årets Designpriser gæstes af dygtige journalister og grafikere fra The New York Times. De har fingeren på pulsen på et internationalt nyhedsmedie med nyeste viden om brug af grafik, data, og audiovisuelle elementer i nyhedsformidlingen. Og det er netop det, vi hylder med Designpriserne," udtaler Mads Brandstrup.
Kontakter
Josefine AnkerPresse- og kommunikationskonsulentDanske Medier
Tlf:61770843joa@danskemedier.dkBilleder
Links
Information om Danske Medier
Danske Medier er en brancheorganisation for private medievirksomheder. Vores medlemmer tæller 250 lokale og regionale medier, niche- og fagmedier samt landsdækkende dagblade, aviser og netmedier. Vi arbejder for det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for en pluralistisk mediebranche.
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Ny adm. direktør ser AI-anbefalinger som springbræt til effektiv tech-regulering7.3.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Udviklingen indenfor AI buldrer afsted, og det er afgørende at sikre effektiv regulering og sunde vilkår i forhold til kunstig intelligens, der er i fuld gang med at omforme vores samfund. Det slår Dicle Duran Nielsen, der er nytiltrådt adm. direktør i Danske Medier, fast.
Danske Medier ansætter Dicle Duran Nielsen som ny administrerende direktør10.1.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danske Medier har fra 1. marts ansat Dicle Duran Nielsen som ny administrerende direktør.
Mediebranchen er klar med nye presseetiske retningslinjer, som har særligt fokus på omtale af selvmord og gidselsituationer samt live-dækning19.12.2023 11:33:36 CET | Pressemeddelelse
Medier og journalister skal være ekstra opmærksomme, når de skriver om selvmord og gidselsituationer eller dækker begivenheder live, som fx Fields-skyderiet. Det er hovedpunkterne i de opdaterede retningslinjer for god presseskik, som Dansk Journalistforbund og Danske Medier netop har færdiggjort.
Danske Medier lancerer tiltag, der skal styrke medier overfor AI-udviklingen7.12.2023 10:04:17 CET | Pressemeddelelse
Ophavsretten og bedre transparens i træning af AI-værktøjer skal sikres. Det er nogle af hovedpunkterne i en række tiltag fra Danske Medier, der skal styrke frie mediers vilkår i en verden med kunstig intelligens.
Danske Medier om ny postlov: Regeringen må løse momsproblematik, der vil ramme medier og Foreningsdanmark30.11.2023 15:42:50 CET | Pressemeddelelse
Folketinget har i dag vedtaget en ny postlov. Desværre mangler regeringen fortsat at løse en udfordring i loven, lyder det fra Danske Medier, der opfordrer regeringen til at svare på, hvordan den vil løse momsproblematikken, der vil ramme medier og Foreningsdanmark fra årsskiftet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum