The New York Times oplægsholdere til uddelingen af Danske Mediers Designpriser
Danske Medier løfter nu sløret for oplægsholderne til dette års uddeling af Danske Mediers Designpriser, der i år finder sted den 2. juni på Restaurant SULT i København.

Fire journalister og grafikere fra the New York Times gæster arrangementet virtuelt fra New York. De vil fortælle om projekter, som de har arbejdet på og give indblik i, hvordan de konkret arbejdede med de forskellige elementer i projekterne. I den forbindelse vil de også fortælle om trends og udviklingen i brugen af grafik, visuelle elementer, artificial inteligence (Al) og data som en del af den journalistiske fortælling.
De fire New York Times medarbejdere er:
Alicia DeSantis, Deputy Editor, Culture
Alicia De Santis er grafisk redaktør på New York Times for features og kultur. Hun er art director og skriver, producerer og designer indhold til print, digitalt og videoer.
Jeremy White, Graphics/Multimedia Editor
Jeremy White er grafisk redaktør og producerer visuelle historier indenfor forskellige sektioner, bl.a. international, klima og sport.
Anjali Singhvi, Graphics/Multimedia Editor
Anjali Singhvi er journalist og grafisk redaktør. Hun dækker en bred række af emner på New York Times og har primært fokus på undersøgende visuel journalistik.
Larry Buchanan, Graphics/Multimedia Editor
Larry Buchanan er journalist og grafisk redaktør og laver bl.a. grafer og tabeller. Før han startede på New York Times i 2013 lavede han interaktive grafikker for The New Yorker.
Formålet med prisuddelingen er at hylde journalistik kreativitet, innovation og formidling på tværs af platforme. Specifikt uddeles der 11 priser inden for nytænkende design, dataformidling, kommerciel kreativitet, anvendelse af formater og samlet formidling af den journalistiske fortælling.
Adm. direktør i Danske Medier Mads Brandstrup er stolt af at kunne præsentere de fire oplægsholdere fra et internationalt anerkendt nyhedsmedie i en tid, hvor den digitale udvikling af mediebranchen er i fuld gang.
"Medieverden er i gang med en transformation. Fra at få nyheder i en trykt avis eller i en radioudsendelse og en nyhedsudsendelse på TV et par gange dagligt, kan vi i dag modtage nyheder i et konstant flow på alverdens platforme og i forskellige formater. Ofte i flere formater på samme tid. Infografikker, billeder, videoer, oplæsning af nyheder og podcastformatet vinder frem som en del af nyhedsfortællingen. Samtidig får mange brugere deres nyheder fra sociale medier og apps, for det skal være hurtigt og nemt. Billeder, lyd og videoer fylder en stor del af indholdet på sociale medier. Det skal nyhedsmedier også tilpasse sig for at nå ud til brugerne, især den yngre målgruppe. Derfor er det med stor fornøjelse, at vi til årets Designpriser gæstes af dygtige journalister og grafikere fra The New York Times. De har fingeren på pulsen på et internationalt nyhedsmedie med nyeste viden om brug af grafik, data, og audiovisuelle elementer i nyhedsformidlingen. Og det er netop det, vi hylder med Designpriserne," udtaler Mads Brandstrup.
Kontakter
Josefine AnkerPresse- og kommunikationskonsulentDanske Medier
Tlf:61770843joa@danskemedier.dkBilleder
Links
Information om Danske Medier
Danske Medier er en brancheorganisation for private medievirksomheder. Vores medlemmer tæller 250 lokale og regionale medier, niche- og fagmedier samt landsdækkende dagblade, aviser og netmedier. Vi arbejder for det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for en pluralistisk mediebranche.
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Medieaftalen byder på positive tiltag, men smalt forlig viser samtidig behov for fortsat at sikre frie og uafhængige danske medier21.5.2022 12:41:48 CEST | Pressemeddelelse
Dagens medieaftale indebærer et kærkomment løft af lokale og regionale medier og sætter gode ambitioner for en fortsat hård linje over for techgiganterne. Danske Medier har hele vejen igennem kæmpet for en bred aftale, der skulle sikre ro og tryghed om private mediers rammevilkår, og det er en stor skuffelse, at det ikke er lykkedes.
Christina Blaagaard bliver ny formand for Danske Medier18.5.2022 12:01:31 CEST | Pressemeddelelse
På Danske Mediers generalforsamling i dag blev Christina Blaagaard valgt som ny formand for de private mediers brancheorganisation. Christina Blaagaard er CEO i Teknologiens Mediehus, og med sig bringer hun solidt kendskab og erfaring med teknologi, forretningsudvikling og ikke mindst betydningen af frie, uafhængige medier.
Ny rapport: Rekordhøj vækst i digital annonceomsætning er gode nyheder, men techgiganter indtager stadig større markedsandele27.4.2022 12:05:09 CEST | Pressemeddelelse
Friske tal fra rapporten “Online Markedsstatistik 2021” af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation viser en markant fremgang på det digitale annoncemarked i 2021.
28. oktober mødes den danske lydbranche igen til Audiodays21.4.2022 12:12:44 CEST | Pressemeddelelse
Audiodays sætter igen fokus på alle aspekter af lyd. Hvordan man udvikler sin ide, forløser fortællingen og understøtte den med lyd til, hvordan man får sin podcast eller lydbog ud at leve. Audiodays afdækker forretningsmodeller og diskutere de politiske rammevilkår og er stedet hvor lydbranchen mødes for at lære, blive inspireret og netværke.
Det Danske Reklamemarked 2021 – Accelererende vækst for digital annoncering21.4.2022 10:24:53 CEST | Pressemeddelelse
IRM udgiver i dag Det Danske Reklamemarked 2021 (Reklameforbrugsundersøgelsen) udarbejdet sammen med Kreativitet & Kommunikation og Danske Medier Research.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum