Danske Medier

The New York Times oplægsholdere til uddelingen af Danske Mediers Designpriser

Del

Danske Medier løfter nu sløret for oplægsholderne til dette års uddeling af Danske Mediers Designpriser, der i år finder sted den 2. juni på Restaurant SULT i København.

Fire journalister og grafikere fra the New York Times gæster arrangementet virtuelt fra New York. De vil fortælle om projekter, som de har arbejdet på og give indblik i, hvordan de konkret arbejdede med de forskellige elementer i projekterne. I den forbindelse vil de også fortælle om trends og udviklingen i brugen af grafik, visuelle elementer, artificial inteligence (Al) og data som en del af den journalistiske fortælling.

De fire New York Times medarbejdere er:

Alicia DeSantis, Deputy Editor, Culture

Alicia De Santis er grafisk redaktør på New York Times for features og kultur. Hun er art director og skriver, producerer og designer indhold til print, digitalt og videoer.

Jeremy White, Graphics/Multimedia Editor

Jeremy White er grafisk redaktør og producerer visuelle historier indenfor forskellige sektioner, bl.a. international, klima og sport.

Anjali Singhvi, Graphics/Multimedia Editor

Anjali Singhvi er journalist og grafisk redaktør. Hun dækker en bred række af emner på New York Times og har primært fokus på undersøgende visuel journalistik.

Larry Buchanan, Graphics/Multimedia Editor

Larry Buchanan er journalist og grafisk redaktør og laver bl.a. grafer og tabeller. Før han startede på New York Times i 2013 lavede han interaktive grafikker for The New Yorker.

Formålet med prisuddelingen er at hylde journalistik kreativitet, innovation og formidling på tværs af platforme. Specifikt uddeles der 11 priser inden for nytænkende design, dataformidling, kommerciel kreativitet, anvendelse af formater og samlet formidling af den journalistiske fortælling.

Adm. direktør i Danske Medier Mads Brandstrup er stolt af at kunne præsentere de fire oplægsholdere fra et internationalt anerkendt nyhedsmedie i en tid, hvor den digitale udvikling af mediebranchen er i fuld gang.

"Medieverden er i gang med en transformation. Fra at få nyheder i en trykt avis eller i en radioudsendelse og en nyhedsudsendelse på TV et par gange dagligt, kan vi i dag modtage nyheder i et konstant flow på alverdens platforme og i forskellige formater. Ofte i flere formater på samme tid. Infografikker, billeder, videoer, oplæsning af nyheder og podcastformatet vinder frem som en del af nyhedsfortællingen. Samtidig får mange brugere deres nyheder fra sociale medier og apps, for det skal være hurtigt og nemt. Billeder, lyd og videoer fylder en stor del af indholdet på sociale medier. Det skal nyhedsmedier også tilpasse sig for at nå ud til brugerne, især den yngre målgruppe. Derfor er det med stor fornøjelse, at vi til årets Designpriser gæstes af dygtige journalister og grafikere fra The New York Times. De har fingeren på pulsen på et internationalt nyhedsmedie med nyeste viden om brug af grafik, data, og audiovisuelle elementer i nyhedsformidlingen. Og det er netop det, vi hylder med Designpriserne," udtaler Mads Brandstrup.

Læs mere om eventet og tilmelding her.

Kontakter

Billeder

Links

Information om Danske Medier

Danske Medier
Danske Medier
Kalkbrænderiløbskaj 4
2100 København Ø

+45 33 97 40 00http://www.danskemedier.dk/

Danske Medier er en brancheorganisation for private medievirksomheder. Vores medlemmer tæller 250 lokale og regionale medier, niche- og fagmedier samt landsdækkende dagblade, aviser og netmedier. Vi arbejder for det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for en pluralistisk mediebranche.

Følg pressemeddelelser fra Danske Medier

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Danske Medier

Medieaftalen byder på positive tiltag, men smalt forlig viser samtidig behov for fortsat at sikre frie og uafhængige danske medier21.5.2022 12:41:48 CEST | Pressemeddelelse

Dagens medieaftale indebærer et kærkomment løft af lokale og regionale medier og sætter gode ambitioner for en fortsat hård linje over for techgiganterne. Danske Medier har hele vejen igennem kæmpet for en bred aftale, der skulle sikre ro og tryghed om private mediers rammevilkår, og det er en stor skuffelse, at det ikke er lykkedes.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum