DEASDEAS

The Many og DEAS Asset Management indgår strategisk og operationelt samarbejde

Den prisvindende investeringsplatform, The Many, indgår samarbejde med DEAS Asset Management om sourcing af ejendomme til The Many’s platform, asset management samt ejendomsadministration.

The Many tilbyder investeringer af institutionel kvalitet til private og har ambitioner om en stærk vækst bl.a. inden for ejendomme.

Vi er en vækstvirksomhed med fokus på at demokratisere adgangen til ejendomsinvesteringer af høj kvalitet til private mennesker. Vi har valgt DEAS Asset Management som samarbejdspartner, fordi DEAS er en institution i sig selv inden for forvaltning af fast ejendom.

DEAS er vant til at passe ekstra godt på vores alle sammens sparepenge, eftersom de sidder med de helt store mandater på vegne af pensionsselskaberne. Det stiller helt særlige krav til eksekveringskraft og performance, for vores pensionsopsparinger skal forvaltes med en udpræget grad af omhu, uden de store armbevægelser. Den profil passer bare rigtig godt til vores investeringsalternativ til helt almindelige mennesker, der ønsker, at deres formue forvaltes af professionelle uden slinger i valsen.

Med den her aftale har vi nu hele infrastrukturen på plads til at kunne vækste, og med vores strategiske samarbejde har vi sikret en pipeline af meget attraktive ejendomme. Alt sammen til stor gavn for vores investorer,” udtaler David Svante, CEO i The Many.

Samarbejde sikrer nye investeringer og stærkere afkast

The Many’s ejendomsportefølje består af nyere boligudlejningsejendomme med attraktive beliggenheder i København. Samarbejdet med DEAS Asset Management betyder, at The Many kan tage det sidste skridt mod at kunne tilbyde investeringerne i større danske byer, som hele tiden har været målet. På længere sigt vil The Many også tilbyde investering i udlandet.

Vi er meget glade for at byde The Many velkommen som ny kunde. The Many er en fremadstormende virksomhed, som tilbyder et unikt produkt i markedet. Investeringsplatformen åbner ejendomsmarkedet op for nye investorer, og vi er glade for at komme på en spændende vækstrejse sammen med en dansk fintech virksomhed af international kaliber,” udtaler Benny Buchardt Andersen, CEO i DEAS Asset Management.

Peter Bak Torjusen, Head of Marketing & Investor Relations, The Many, tlf. 53 76 04 05
Benny Buchardt Andersen, CEO, DEAS Asset Management, tlf. 23 38 34 76

Kort om The Many
The Many tilbyder investeringer i fast ejendom via ejendomsfonde til almindelige mennesker, herunder dem, som ikke har haft adgang til denne slags investeringer før. Meget snart bliver det også muligt at investere i grøn energiproduktion via medejerskab af solcelleanlæg og vindmølleparker.

• Gik live i april 2019
  • Tilladelse til at forvalte og markedsføre alternative investeringsfonde til private investorer
  • Investeringsplatform for ejendomme og snart sol- og vindenergi
  • Tilbyder investering fra 5.000 kroner og derover
  • Kun en måneds binding
  • Vil skabe verdens første børs for handel med alternativer
  • Vinder af årets Nordiske FinTech Startup i 2019
  • Nomineret til EY’s Entrepreneur of the year i 2020
  • +300 mio. kr. i assets under management
  • +17.000 brugere
  • + 4.300 investorer
  • +150 mio. kr. rejst på platformen
  • +4,7 mio. kr. udbetalt som udbytte til investorerne
  • 22 medarbejdere

Kort om DEAS Asset Management
DEAS Asset Management tilbyder asset management-services inklusiv investment management, development, porteføljerådgivning, risikoanalyse mv. til danske og internationale institutionelle investorer og fonde. Den samlede portefølje under forvaltning er EUR 4,2 mia. Et dedikeret team af 24 investeringsprofessionelle forvalter mere end 350 ejendomme med fokus på såvel porteføljer som enkelte ejendomme/projekter inden for erhverv, logistik/lager og bolig. DEAS Asset Management A/S er godkendt af Finanstilsynet som forvalter af alternative investeringsfonde (FAIF) og er en del af DEAS Gruppen. Se mere på www.deas.dkwww.deasgroup.com

Frederiksberg Boligfond og ti københavnske fonde vælger DEAS til at overtage administrationen af fondenes ejendomme22.2.2021 11:00:07 CET | Pressemeddelelse

Frederiksberg Boligfond og de ti københavnske fonde, der tilsammen ejer 29 boligejendomme med 4.500 lejligheder på Frederiksberg og i København, har valgt ejendomsforvaltningsselskabet DEAS A/S som deres fremtidige samarbejdspartner. I dag ejer de 11 fonde administrationsselskabet PrivatBo a.m.b.a. af 1993, der hidtil har administreret fondenes ejendomme. Fondene ønsker fremover at koncentrere sig om fondsarbejdet til gavn for ejendommene og beboerne. ”Vi har sat stor pris på de mange år med ejerskab af PrivatBo, men fondene ønsker at koncentrere bestyrelsesarbejdet i den enkelte fond om fondens formål fremfor at eje et administrationsselskab,” fortæller bestyrelsesformand i Frederiksberg Boligfond Flemming Brank. ”En række forhold som udviklingen inden for it og digitalisering, bæredygtighed og øget kompleksitet i lovgivning taler for at vælge en ekstern samarbejdspartner, der har den fornødne kritiske masse til at servicere fondene i en tiltagende kompleks verden.” Medarbejdere følge

Sådan kan Hellebæk Klædefabrik komme til at se ud14.1.2021 12:19:35 CET | Pressemeddelelse

Visionerne for Hellebæk Klædefabrik er konkretiseret, og PensionDanmark og Velliv præsenterer nu deres bud på en helhedsplan for området med eksklusive boliger, et moderne og fremsynet kontorfællesskab, hvor der er rum til hjemmearbejdspladser og plads til både de nuværende og nye erhvervslejere, samt fællesfaciliteter og grønne områder, som kan bruges af både erhvervslejere og områdets beboere.

Udviklingen af Aalborg-bydelen Skalborg fortsætter, og 119 nye lejeboliger står snart klar14.1.2021 08:43:42 CET | Pressemeddelelse

Til foråret står CALUMs næste etape af Oasen klar på toppen af Skalborg Bakke i Aalborg, og udlejningen skydes nu i gang. De første 92 boliger i det fredfyldte og grønne område blev alle lejet ud i 2019. De sidste 119 boliger i Oasen står klar til indflytning fra 1. maj 2021. Boligerne opføres i høj arkitektonisk kvalitet, og de passer til alle behov. Med størrelser fra 48 til 120 m2 fordelt på 2, 3 eller 4 værelser egner Oasens boliger sig både til børnefamilier, unge og ældre. Fokus på det gode liv Der er tænkt over alle detaljer i Oasen, og det er, som navnet beskriver, en lille oase, man træder ind i. Den grønne gårdsplads byder bl.a. på flotte hække og eksotiske træer, og indbyder til ro og samvær med naboerne. ”Vores ambition er at skabe et fællesskab, der taler til sanserne. Den unikke beliggenhed og de bevidste valg af fællesfaciliteter gør området til en lille oase for de mange beboere, som får mere end blot et sted at bo. Og det tror vi på, er vigtigt, når boligsøgende skal v

DEAS Gruppen indgår aftale med Aberdeen Standard Investments om overtagelse af selskabets nordiske asset management-forretning inden for fast ejendom8.1.2021 09:00:18 CET | Pressemeddelelse

Den 30. november blev det udmeldt, at Aberdeen Standard Investments havde valgt DEAS Gruppen til at overtage selskabets asset management-forretning inden for fast ejendom i Sverige, Norge, Finland og Danmark. Aftalen er nu underskrevet, og handlen forventes afsluttet i slutningen af 1. kvartal eller begyndelsen af 2. kvartal i 2021. Forudsat endelig godkendelse er det DEAS Gruppens intention at overtage forvaltningen af en portefølje på 132 ejendomme inden for kontor, lager/logistik, retail og boliger. Samtidig og også forudsat endelig godkendelse har Aberdeen Standard Investments valgt DEAS Asset Management til at udføre asset management på vegne af de nordiske aktiver i de pan-europæiske fonde. Handlen er fortsat afhængig af standardmæssige gennemførselsbetingelser herunder godkendelse fra finanstilsyn. For mere information Andrea Ward, Head of Media Relations UK & EMEA, Aberdeen Standard Investments, mobil (+44) 7876 178696 Ann Dorthe Koch, kommunikations- og marketingdirektør, DEAS