The HU bringer deres unikke kombination af heavy metal og traditionel musik fra Mongoliet til København og Aarhus.

THE HU

31. OKTOBER 2022 DEN GRÅ HAL, KBH

1. NOVEMBER 2022 TRAIN, AARHUS

The HU bringer deres unikke kombination af heavy metal og traditionel musik fra Mongoliet tilbage til Danmark.

The HU startede med at lave musik i 2016 og fik hurtig massiv interesse fra internationale musikmedier og fans verden over. Bandet, der kommer fra Mongoliet, kombinerer heavy metal med traditionel mongolsk strubesang og har på den måde skabt en helt unik lyd. Deres første to videoer, ’Yuve Yuve Yu’ og ’Wolf Totem’ gik viralt og bandet fik hurtigt stor international succes.

The HU kalder deres stil Hunnu Rock, inspireret af Hunnu, et mongolsk imperium fra oldtiden. Nogle af bandets tekster indeholder mongolske kampråb og lyrik som bliver udfoldet over et betagende lydbillede. De kombinerer traditionelle mongolske instrumenter, såsom en Morin Khuur, der er en form for violin, en Tovshuur, hvilket er en mongolsk guitar og en Tumur Khuur, der er en mongolsk udgave af en harpe. Dertil tilføjer de selvfølgelig deres signatur, den dybe strubesang, og selvfølgelig, bombastisk bas og trommer som vi kender det fra rock.

Bandet udgav deres debutalbum ’The Gereg’ i 2019, hvilket hurtigt blev efterfulgt af en deluxe-udgave i 2020. Ordet gereg blev brugt om det første diplomatiske pas i det mongolske imperium under Genghis Khan. Seneste udspil fra bandet er singlen ’This Is Mongol’ som udkom tidligere på året og hvis det er en indikator for hvad fremtiden byder for The HU, så er der masser af Hunnu Rock-baskere på vej.

Gør klar til et dobbelt Hunnu Rock-brag når The HU gæster Danmark i Den Grå Hal i København og Train i Aarhus til efteråret.

Billetpriser: Den Grå Hal 270 kr. + gebyr, Train 275 kr. + gebyr

Billetsalget starter 1. juli kl. 09.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Der vil være Live Nation presale 29. juni kl. 9:00 for LN-medlemmer på livenation.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Volbeat tilføjer endnu en dansk koncert på deres “Servant Of The Road” verdens turné15.8.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

VOLBEAT ’SERVANT OF THE ROAD WORLD TOUR 2022’ JYSKE BANK BOXEN 18. OKTOBER 2022 Bandet spiller en imponerede række af arena koncerter, der der tager bandet til 33 arenaer i Europa. Bandet spiller bl.a. Barclays Arena i Hamborg, Le Zenith i Paris og turnéen afsluttes i legendariske Wembley Arena. Volbeat slår atter rekorder i samlet antal billetter på én europæisk turné, den største turné i bandets historie og den største arena turné nogensinde for et dansk rockband! “Vi er meget glade for at kunne tilføje endnu en dansk koncert til vores “Servant Of The Road” turné. Det har været lidt af et puslespil at få det hele til at falde på plads. Det er næsten tre år siden vi spillede i Herning og generelt i DK, så den skal altså haven over nakken til oktober!” Udtaler frontmand Michael Poulsen. Volbeat’s sjette album “Seal The Deal & Let’s Boogie” rundede de 120.000 solgte albummer i juli måned og er til dato bandets mest populære her til lands med intet mindre end seks platinplader i ryggen.

JAILBREAK ER KLAR MED FULDT PROGRAM I FÆNGSLET I HORSENS DEN 13. AUGUST9.8.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

JAILBREAK er et nyt stort musikevent i Fængslet i Horsens i Jylland, som lørdag den 13. august åbner dørene for heavyrock-fans i alle aldre. Her kan publikum opleve energisk rock’n’roll og hård tråd fra intet mindre end seks internationale og tre danske bands på en spændende og stemningsfuld koncertdag: SABATON, ACCEPT, HAMMERFALL, PHIL CAMPBELL AND THE BASTARD SONS, JESPER BINZER & BAND, STEVE’N’SEAGULLS, KING BUFFALO, ELECTRIC GUITARS og SKULLCLUB.

Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset.3.8.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

OCEAN GROVE 27. OKTOBER 2022 PUMPEHUSET Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset. De australske ”oddballs” Ocean Grove laver en sammensmeltning af rock, metal, grunge, hip-hop og brit-pop. Det er blevet til en banebrydende lyd der beskrives som Oddworld Music™️. Den eklektiske trio udgav deres andet album ’Flip Phone Fantasy’ i 2020 til bred anmelderros og en 8. plads på den australske album chart. Udover global hæder fra diverse medier, såsom Kerrang!, for deres lovløse kreativitet og overlegne attitude, har albummet opnået næsten 20 millioner streams. Ocean Grove udgav tidligere på året singlerne ’Cali Sun’ og ’Silver Lining Lining’ som var en ledte hen til udgivelsen af deres tredje fuldlængde album ’Up In The Air Forever’. Albummet fik en anmeldelse på 4/5 i Kerrang!: ”It’s the best showcase of Ocean Grove’s quirks to date, and they’ve got all the right to be bullish about it when playing it feels so, so good.” Oplev Ocean Grove i P