THE CURE ‘CURE TOUR EURO 2022’ I ROYAL ARENA FREDAG 14. OKTOBER 2022

BILLETSALGET STARTER 9. DECEMBER KL. 10.00 VIA TICKETMASTER.DK OG LIVENATION.DK

WWW.THECURE.COM

THE CURE ‘CURE TOUR EURO 2022’ I ROYAL ARENA FREDAG 14. OKTOBER 2022

Når The Cure gæster København til oktober, vil det på datoen være præcis 6 år siden de sidst spillede koncert i hovedstaden. Denne gang lægger Royal Arena scene til et af Storbritanniens største rockbands, når The Cure, med Robert Smith i front, kommer til Danmark!

The Cure kræver næppe den helt store introduktion. De er nemlig et af de få bands fra den oprindelige postpunk-bølge fra slutningen af 1970’erne, der fortsat er aktive på både live- og pladefronten, og som aldrig har været væk! Tidligere i år kunne de fejre 40-års jubilæum for udgivelsen af deres tredje album ’Faith’, som også betragtes som et af bandets hovedværker. Gaffa lavede i den anledning en guide til hele bandets bagkatalog, som kan læses her.

Kort fortalt så blev bandet dannet i Crawley, Sussex i England og spillede deres første koncert i 1978. De har til dato spillet mere end 1500 koncerter, udsendt 13 studiealbummer, adskillige koncertfilm, enkelte livealbummer og nogle soundtrack-sange. Derudover har de udgivet mere end 40 singler, et par boxsets, et par bøger, en Greatest Hits ting, en håndfuld coversange og andet forskelligt.

I 2019 blev de optaget i Rock’n’Rool Hall of fame, og bandet har haft 13 medlemmer i de 42 år de har eksisteret. Her i 2021 ser besætningen således ud: Robert Smith (vokal og guitar), Simon Gallup (bas), Jason Cooper (trommer), Roger O’Donnel (keyboard) og Reeves Gabrels (guitar).

I februar 2019 gik The Cure i Rockfield Studios for at indspille 13 nye sange. Samme sommer havde Roskilde Festival æren af The Cure på Orange scene, ligesom bandet headlinede 25 andre festivaler verden over den sommer, deriblandt en rekord med 4. gang på Glastonbury! I september måned tog bandet tilbage til Rockfield Studios og indspillede 7 nye sange. I februar 2020 vandt The Cure Best Festival Headliner ved NME awards i London, og i marts… Covid! Resten af et meget mærkeligt år blev brugt på usædvanlige samarbejder, personlige projekter og det fortsatte arbejde med nye sange... ligesom i 2021… og nu…

Billetpriser: PL1 best seats: 750,- / PL2 (stå): 650,- / PL2: 650,- / PL3: 550,- / PL4: 450 kr. + gebyr

Det officielle billetsalg starter torsdag 9. december 2021 kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

BENNY JAMZ OFFENTLIGGØR KONCERTER I AARHUS OG KØBENHAVN TIL NOVEMBER!17.8.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den populære rapper/producer der befinder sig i toppen af den officielle albumchart med albummet ”Jamo”, spiller to koncerter til efteråret. 3. NOVEMBER: TRAIN 10. NOVEMBER: STORE VEGA Benny Jamz’ betydning for den danske musikscene er massiv. Han står først og fremmest bag sin egen solokarriere, der fortsat når nye højder. Han har ligeledes været stor drivkraft for B.O.C.-kollektivet, der foruden ham selv tæller frontmænd som Gilli og Kesi (gruppen udgav sidste år fællesalbummet ’Mere end musik’). Siden gruppens spæde start har Jamz været hjernen bag utallige genistreger. Foruden at producere musikken, tog han et videokamera i hånden og lærte at filme musikvideoer. I en ny Soundvenue artikel introducerer Kristian Karl, Benny som Diy-musikvideoinstruktør på ’Fissehul’. Grime-producer i starten af 2010’erne. Politisk autotune-sanger under navnet Højer Øye. Den danske hiphop scenes største trendspotter. Molo-medlem, B.O.C-rapper og solo stjerne. Benny Jamz udsendte i midten af juli soloa

Volbeat tilføjer endnu en dansk koncert på deres “Servant Of The Road” verdens turné15.8.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

VOLBEAT ’SERVANT OF THE ROAD WORLD TOUR 2022’ JYSKE BANK BOXEN 18. OKTOBER 2022 Bandet spiller en imponerede række af arena koncerter, der der tager bandet til 33 arenaer i Europa. Bandet spiller bl.a. Barclays Arena i Hamborg, Le Zenith i Paris og turnéen afsluttes i legendariske Wembley Arena. Volbeat slår atter rekorder i samlet antal billetter på én europæisk turné, den største turné i bandets historie og den største arena turné nogensinde for et dansk rockband! “Vi er meget glade for at kunne tilføje endnu en dansk koncert til vores “Servant Of The Road” turné. Det har været lidt af et puslespil at få det hele til at falde på plads. Det er næsten tre år siden vi spillede i Herning og generelt i DK, så den skal altså haven over nakken til oktober!” Udtaler frontmand Michael Poulsen. Volbeat’s sjette album “Seal The Deal & Let’s Boogie” rundede de 120.000 solgte albummer i juli måned og er til dato bandets mest populære her til lands med intet mindre end seks platinplader i ryggen.

JAILBREAK ER KLAR MED FULDT PROGRAM I FÆNGSLET I HORSENS DEN 13. AUGUST9.8.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

JAILBREAK er et nyt stort musikevent i Fængslet i Horsens i Jylland, som lørdag den 13. august åbner dørene for heavyrock-fans i alle aldre. Her kan publikum opleve energisk rock’n’roll og hård tråd fra intet mindre end seks internationale og tre danske bands på en spændende og stemningsfuld koncertdag: SABATON, ACCEPT, HAMMERFALL, PHIL CAMPBELL AND THE BASTARD SONS, JESPER BINZER & BAND, STEVE’N’SEAGULLS, KING BUFFALO, ELECTRIC GUITARS og SKULLCLUB.

Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset.3.8.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

OCEAN GROVE 27. OKTOBER 2022 PUMPEHUSET Ocean Grove bringer deres genrefusionerende musik til DK når de giver koncert i Pumpehuset. De australske ”oddballs” Ocean Grove laver en sammensmeltning af rock, metal, grunge, hip-hop og brit-pop. Det er blevet til en banebrydende lyd der beskrives som Oddworld Music™️. Den eklektiske trio udgav deres andet album ’Flip Phone Fantasy’ i 2020 til bred anmelderros og en 8. plads på den australske album chart. Udover global hæder fra diverse medier, såsom Kerrang!, for deres lovløse kreativitet og overlegne attitude, har albummet opnået næsten 20 millioner streams. Ocean Grove udgav tidligere på året singlerne ’Cali Sun’ og ’Silver Lining Lining’ som var en ledte hen til udgivelsen af deres tredje fuldlængde album ’Up In The Air Forever’. Albummet fik en anmeldelse på 4/5 i Kerrang!: ”It’s the best showcase of Ocean Grove’s quirks to date, and they’ve got all the right to be bullish about it when playing it feels so, so good.” Oplev Ocean Grove i P