Tesla Model S har passeret 1 milliard ELEKTRISKE miles!

På blot tre år har Tesla Model S ejere kørt, hvad der svarer til 40.000 udstødningsfrie ture rundt om jorden. Med de elektriske kilometer, har Tesla-ejere globalt sparet mere end en halv million tons CO2

Tesla Model S har passeret 1 milliard ELEKTRISKE miles!

Californiske Tesla Motors, som producerer den prisbelønnede, elektriske sedan Model S, meddeler, at den samlede Model S flåde globalt har kørt over 1,6 milliarder kilometer. Det er kun tre år siden, Model S kom på vejen, og siden har ejere kørt, hvad der svarer til over 4.000 ture til månen, eller næsten 40.000 gange rundt om jorden. Med de elektriske kilometer, har Tesla-ejere globalt sparet mere end en halv million tons CO2 og over 175 millioner US dollars på brændstof. De danske ejeres andel er omkring 13 millioner kilometer og ved at springe turen til tanken over, har de sparet over 10 millioner kroner.

1,6 milliarder kilometer fordelt på en flåde af blot 75.000 Model S’er er et stærkt bevis på bilens anvendelighed og holdbarhed, og desuden at ejerne benytter deres biler flittigt.
Som andre bilejere er Model S ejere afhængige af, at deres bil fungerer upåklageligt som deres daglige transportmiddel, og at opladning hjemme eller i det offentlige foregår nemt og hurtigt.

Siden lanceringen af ​​Model S i 2012, har Tesla opbygget et globalt netværk af lademuligheder i Nordamerika, Europa og Asien, som indtil videre består af 448 Supercharger stationer og tusindvis af Destination Chargers, der gør langdistance kørsel ubesværet og opladning hurtigt og gratis.

Model S ejere kører den sikreste bil på vejen takket være Teslas Autopilot, 6 airbags og et lavt tyngdepunkt i bilen. Model S har fået 5 stjerner i alle kategorier både i den amerikanske NHTSA samt i Euro NCAP.

Tesla fejrer milliard milepælen med en ​​Summer Test Drive Tour, som rejser rundt i Nordamerika, Europa og Asien og tilbyder kunderne mulighed for at opleve de spændende køreegenskaber og den ekstreme ydeevne i Model S. Det er Teslas mål at accelerere verdens overgang til bæredygtig transport.

I begyndelsen af juli afholder Tesla et internationalt Supercharger Rally med deltagelse af over 200 kunder fra hele Europa som med afgang fra forskelligartede lande ankommer til Amsterdam 4. juli for at fejre Teslas første milliard elektriske miles. Kontakt os, hvis du har lyst til at køre med.

Om Model S
Model S er verdens første premium sedan - bygget som en elbil helt fra bunden. Den er udviklet til at levere en hidtil uset rækkevidde og spændende køreoplevelser. Model S er verdens hurtigst accelererende firedørs personbil.
Med et stift chassis og en tæt på 50/50 vægtfordeling samt et bemærkelsesværdigt lavt tyngdepunkt, tilbyder Model S køreegenskaber som kendes fra verdens bedste sportsvogne. Model S har modtaget mange priser og anerkendelser, herunder  Motor Trend 2013 Car of the Year©, Car and Driver 10 Best 2015 og AUTOMOBILE Magazine 2013 Automobile of the Year. Derudover 2013Yahoo! AUTOS Car of the Year, TIME’s Best Invention of the Year 2012, Consumer Reports’, hvor den opnåede højeste score nogensinde,  NHTSA og Euro NCAP5-star safety rating, årets fedeste bil i Norge 2015 samt Green Motor of the Year 2015.

Esben Pedersen
epedersen@teslamotors.com