Telmore klar med WiFi-opkald

Der er godt nyt for mange af Telmores mobilkunder, der fra i dag kan se frem til at kunne ringe op via deres wi-fi-forbindelse. En stor hjælp for alle dem, der oplever dårligere mobildækning indendørs.

Samtlige mobilkunder hos Telmore kan allerede nyde godt af at være på Danmarks bedste mobilnetværk, nemlig TDC’s, men nu får kunder med nyere telefoner fra Apple, Samsung, Sony og Huawei endnu bedre dækning inden for hjemmets vægge, hvis mobilnetværket ikke trænger tilstrækkeligt godt igennem.

Telmore åbner nemlig i dag op for den forholdsvis nye teknologi, der gør det muligt at foretage og modtage opkald på sin mobiltelefon over sin faste internetforbindelse, også kaldet WiFi-opkald. Telefonen opretter forbindelse til internettet via wi-fi-routeren på samme måde, som hvis ethvert andet device går på nettet. Løsningen er intelligent – forstået på den måde, at telefonen selv vil prioritere det netværk, der er bedst, og automatisk skifte mellem mobilnetværket og wi-fi-netværket, når man snakker i sin telefon.

”Jeg er glad for, at vi hos Telmore nu kan tilbyde de fleste af vores kunder denne nye mulighed. Selvom vores kunder kan ringe via landets bedste mobilnet, så kan især moderne byggeri reducere den ellers så gode mobildækning fra masterne indendørs. Op mod hver 10. dansker oplever dårlig indendørs mobildækning, og derfor er det super smart, at man nu kan sikre sig, at forbindelsen ikke ryger, hvis man er koblet på en wi-fi-forbindelse i hjemmet,” fortæller Jens Grønlund, direktør i Telmore.

Forbedring af kundeoplevelsen på mobilen
Mobiltelefonen er for rigtig mange ikke bare et supplement til fastnettelefonen, som man har med på farten. Flere og flere dropper sin fastnettelefon og bruger udelukkende sin mobiltelefon, og derfor er det også vigtigt, at man kan regne med, at telefonen virker – uanset hvor man befinder sig. Og det er netop, hvad man kan sikre med WiFi-opkald.

Tidligere på året lancerede Telmore også den såkaldte VoLTE-teknologi (Tale over 4G/Voice over LTE), der sikrer en endnu bedre udendørs dækning på mobiltelefonen, da teknologien reducerer opkaldstiden, forbedrer lydkvaliteten, når man taler, og giver hurtigere internet, hvis man surfer, mens man taler. Samlet set er de to nye teknologier med til at sikre de fleste af Telmores kunder en endnu bedre oplevelse, når smartphonen er i brug.

Telmore er begyndt udrulningen hos eksisterende kunder med et Telmore Play eller Telmore Roam-abonnement i dag og fortsætter de næste fire uger. Nye kunder, der vælger et Telmore Play eller Telmore Roam-abonnement vil også få WiFi-opkald, som de kan benytte. Forudsætning for at få adgang til teknologien er, at mobilen understøtter tjenesten.

Læs mere på https://www.telmore.dk/wifi-opkald, hvor man også kan se, hvilke smartphones der understøtter den nye teknologi.

Yderligere oplysninger:
TDC Presse, tlf. 70 20 35 10

TDC Group tilbage på vækst-sporet3.5.2018 08:03pressemeddelelse

Torsdag morgen har TDC Group offentliggjort regnskab for 2018’s første kvartal. Her omsatte selskabet for 5,1 mia. kr., mens indtjeningen (EBITDA) lød på 2,1 mia. kr. Den organiske indtjening er i vækst og stiger 1,1 pct. i forhold til samme periode året før. I Danmark udvikler indtjeningen sig endnu bedre med hele 2,7 pct. i organisk vækst. Dette er den højeste vækst siden 2010. - Vi har siden lanceringen af vores strategi for to år siden arbejdet hen imod at vende udviklingen og skabe vækst i vores forretning i 2018. Regnskabet bekræfter, at vi når målet i år. Der er fra alle medarbejdere lagt en meget stor indsats i at nå hertil, og vi står dermed med et markant stærkere TDC Group end for to år siden, fortæller TDC Groups koncernchef, Pernille Erenbjerg. De forbedrede finansielle resultater er en konsekvens af eksekveringen af en lang række strukturelle og strategiske tiltag siden 2016, herunder sammenlægningen af brands og it-systemer, udrulning af højhastighedsbredbånd til halvdel

Nyt digitalt kørekort skal styrke elevernes digitale dannelse1.3.2018 07:29pressemeddelelse

Digitalt samvær fylder enormt meget i skoleelevers hverdag, hvor de sociale medier altid er lige ved hånden. Samtaler, diskussioner og jokes fra klasseværelset fortsætter efter skoletid på Facebook, Snapchat og Instagram. Eleverne er derfor hele tiden i kontakt og følger med i hinandens liv - men når kommunikationen går skævt online, mærkes det også offline. Det bekræftes af en undersøgelse foretaget af Epinion for Danske Skoleelever og TDC Group. Undersøgelsen viser, at 30 pct. af landets ældste skoleelever jævnligt oplever, at der foregår mobning på de sociale medier - og at 47 pct. oplever, at digitale konflikter påvirker fællesskabet i klassen negativt. I samme undersøgelse efterlyser 80 pct. af eleverne undervisning om god tone på nettet. Det er baggrunden for, at TDC Group og Danske Skoleelever præsenterer et nyt digitalt kørekort og undervisningsmateriale tirsdag den 6. marts 2018 på Danmarks Læringsfestival i Bella Center, hvor tusindvis af professionelle fra undervisningsverde