Telmore klar med WiFi-opkald

Der er godt nyt for mange af Telmores mobilkunder, der fra i dag kan se frem til at kunne ringe op via deres wi-fi-forbindelse. En stor hjælp for alle dem, der oplever dårligere mobildækning indendørs.

Samtlige mobilkunder hos Telmore kan allerede nyde godt af at være på Danmarks bedste mobilnetværk, nemlig TDC’s, men nu får kunder med nyere telefoner fra Apple, Samsung, Sony og Huawei endnu bedre dækning inden for hjemmets vægge, hvis mobilnetværket ikke trænger tilstrækkeligt godt igennem.

Telmore åbner nemlig i dag op for den forholdsvis nye teknologi, der gør det muligt at foretage og modtage opkald på sin mobiltelefon over sin faste internetforbindelse, også kaldet WiFi-opkald. Telefonen opretter forbindelse til internettet via wi-fi-routeren på samme måde, som hvis ethvert andet device går på nettet. Løsningen er intelligent – forstået på den måde, at telefonen selv vil prioritere det netværk, der er bedst, og automatisk skifte mellem mobilnetværket og wi-fi-netværket, når man snakker i sin telefon.

”Jeg er glad for, at vi hos Telmore nu kan tilbyde de fleste af vores kunder denne nye mulighed. Selvom vores kunder kan ringe via landets bedste mobilnet, så kan især moderne byggeri reducere den ellers så gode mobildækning fra masterne indendørs. Op mod hver 10. dansker oplever dårlig indendørs mobildækning, og derfor er det super smart, at man nu kan sikre sig, at forbindelsen ikke ryger, hvis man er koblet på en wi-fi-forbindelse i hjemmet,” fortæller Jens Grønlund, direktør i Telmore.

Forbedring af kundeoplevelsen på mobilen
Mobiltelefonen er for rigtig mange ikke bare et supplement til fastnettelefonen, som man har med på farten. Flere og flere dropper sin fastnettelefon og bruger udelukkende sin mobiltelefon, og derfor er det også vigtigt, at man kan regne med, at telefonen virker – uanset hvor man befinder sig. Og det er netop, hvad man kan sikre med WiFi-opkald.

Tidligere på året lancerede Telmore også den såkaldte VoLTE-teknologi (Tale over 4G/Voice over LTE), der sikrer en endnu bedre udendørs dækning på mobiltelefonen, da teknologien reducerer opkaldstiden, forbedrer lydkvaliteten, når man taler, og giver hurtigere internet, hvis man surfer, mens man taler. Samlet set er de to nye teknologier med til at sikre de fleste af Telmores kunder en endnu bedre oplevelse, når smartphonen er i brug.

Telmore er begyndt udrulningen hos eksisterende kunder med et Telmore Play eller Telmore Roam-abonnement i dag og fortsætter de næste fire uger. Nye kunder, der vælger et Telmore Play eller Telmore Roam-abonnement vil også få WiFi-opkald, som de kan benytte. Forudsætning for at få adgang til teknologien er, at mobilen understøtter tjenesten.

Læs mere på https://www.telmore.dk/wifi-opkald, hvor man også kan se, hvilke smartphones der understøtter den nye teknologi.

Yderligere oplysninger:
TDC Presse, tlf. 70 20 35 10

TDC Group forbinder danskerne med hinanden og Danmark med verden, og har gjort det siden 1882. Vi er i alt 7000 medarbejdere, som med stolthed servicerer vores mere end 6 millioner kundeforhold. Vores datterselskaber Nuuday og TDC NetCo bidrager hver dag til fremtidens digitale Danmark.

Nuuday leverer innovative digitale kundeoplevelser og underholdning gennem brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Fullrate, Hiper, Blockbuster og Firmafon.

TDC NetCo leverer det bedste mobilnetværk og de hurtigste faste forbindelser – og former Danmarks digitale fremtid med udrulningen af fiber og 5G.