Telmore klar med WiFi-opkald

Der er godt nyt for mange af Telmores mobilkunder, der fra i dag kan se frem til at kunne ringe op via deres wi-fi-forbindelse. En stor hjælp for alle dem, der oplever dårligere mobildækning indendørs.

Samtlige mobilkunder hos Telmore kan allerede nyde godt af at være på Danmarks bedste mobilnetværk, nemlig TDC’s, men nu får kunder med nyere telefoner fra Apple, Samsung, Sony og Huawei endnu bedre dækning inden for hjemmets vægge, hvis mobilnetværket ikke trænger tilstrækkeligt godt igennem.

Telmore åbner nemlig i dag op for den forholdsvis nye teknologi, der gør det muligt at foretage og modtage opkald på sin mobiltelefon over sin faste internetforbindelse, også kaldet WiFi-opkald. Telefonen opretter forbindelse til internettet via wi-fi-routeren på samme måde, som hvis ethvert andet device går på nettet. Løsningen er intelligent – forstået på den måde, at telefonen selv vil prioritere det netværk, der er bedst, og automatisk skifte mellem mobilnetværket og wi-fi-netværket, når man snakker i sin telefon.

”Jeg er glad for, at vi hos Telmore nu kan tilbyde de fleste af vores kunder denne nye mulighed. Selvom vores kunder kan ringe via landets bedste mobilnet, så kan især moderne byggeri reducere den ellers så gode mobildækning fra masterne indendørs. Op mod hver 10. dansker oplever dårlig indendørs mobildækning, og derfor er det super smart, at man nu kan sikre sig, at forbindelsen ikke ryger, hvis man er koblet på en wi-fi-forbindelse i hjemmet,” fortæller Jens Grønlund, direktør i Telmore.

Forbedring af kundeoplevelsen på mobilen
Mobiltelefonen er for rigtig mange ikke bare et supplement til fastnettelefonen, som man har med på farten. Flere og flere dropper sin fastnettelefon og bruger udelukkende sin mobiltelefon, og derfor er det også vigtigt, at man kan regne med, at telefonen virker – uanset hvor man befinder sig. Og det er netop, hvad man kan sikre med WiFi-opkald.

Tidligere på året lancerede Telmore også den såkaldte VoLTE-teknologi (Tale over 4G/Voice over LTE), der sikrer en endnu bedre udendørs dækning på mobiltelefonen, da teknologien reducerer opkaldstiden, forbedrer lydkvaliteten, når man taler, og giver hurtigere internet, hvis man surfer, mens man taler. Samlet set er de to nye teknologier med til at sikre de fleste af Telmores kunder en endnu bedre oplevelse, når smartphonen er i brug.

Telmore er begyndt udrulningen hos eksisterende kunder med et Telmore Play eller Telmore Roam-abonnement i dag og fortsætter de næste fire uger. Nye kunder, der vælger et Telmore Play eller Telmore Roam-abonnement vil også få WiFi-opkald, som de kan benytte. Forudsætning for at få adgang til teknologien er, at mobilen understøtter tjenesten.

Læs mere på https://www.telmore.dk/wifi-opkald, hvor man også kan se, hvilke smartphones der understøtter den nye teknologi.

Yderligere oplysninger:
TDC Presse, tlf. 70 20 35 10

90’er mobiler lever endnu30.7.2018 07:48pressemeddelelse

Med alle de muligheder, der er på en moderne smartphone, kan det virke mærkeligt. Men ikke desto mindre holder nogle danskere stadig fast i deres gamle mobiltelefon tilbage fra 90’erne. Således viser data fra TDC Groups mobilnet, at der i juni blev registreret 521 aktive mobiltelefoner fra før år 2000. Det er især mobiler fra finske Nokia, der stadig bliver benyttet. Otte af mobilerne i top-10 er produceret af Nokia. Top-10 over 90’er telefoner i TDC Groups mobilnet: 1. Nokia 6150 (1998) 2. Nokia 5110 (1998) 3. Nokia 6150-Ex (1998) 4. Nokia 3210 (1998) 5. Nokia 6081/NME-2A (1997) 6. Motorola International 2700 (1998) 7. Motorola MC2-41B12 (1998) 8. Nokia 6090 (1999) 9. Nokia 6110 (1997) 10. Nokia 7110 (1999) Hos YouSee er produktchef Niels Pedersen, der arbejder med indkøb af mobiler, ikke overrasket over, at det er Nokias mobiler, der dominerer. - Nokia var kongen, da mobiludviklingen for alvor tog fart sidst i 90’erne, og vi så nye funktioner på telefonerne som eksempelvis sms-ordbog

TDC Group ændrer sin organisation i Danmark28.6.2018 10:31pressemeddelelse

TDC Groups nye ejere har sat en klar strategisk retning for selskabet med ambitionen om fortsat at være markedsførende med Danmarks bedste infrastruktur og fokus på den digitale transformation, som TDC har været i gang med de seneste år. - Med nye ejere i ryggen vil vi fortsætte de markante investeringer i den danske infrastruktur og digitalisering. Vi vil tage et stort skridt ved at udbygge fibernetværket og etablere en ledende 5G-position for at sikre Danmarks bedste mobilnetværk i fremtiden, siger koncernchef Pernille Erenbjerg og uddyber: - Vi er kommet godt i gang med at eksekvere på den nye vision, og nu er tiden kommet til at etablere den organisation og det ledelsesteam, som bedst vil kunne drive dette arbejde fremover. Etablering af to nye forretningsenheder I den danske forretning i TDC Group etableres med virkning fra 1. august to nye forretningsenheder: En kundefokuseret enhed kaldet OpCo og en netværksfokuseret enhed kaldet NetCo. Begge enheder vil referere til koncernchef

Bert Nordberg ny bestyrelsesformand i TDC A/S18.6.2018 09:54pressemeddelelse

København 18. juni 2018: Det er med glæde, at TDC Group kan meddele, at Bert Nordberg pr. 1. august 2018 tiltræder som formand for TDC Groups bestyrelse. Med mere end 25 års erfaring inden for it-branchen og teleindustrien har Bert Nordberg en bred viden om branchen og stor erfaring med strategisk transformation og infrastruktur. Bert Nordberg har siden 2012 været bestyrelsesformand for Vestas og sidder desuden i en række bestyrelser herunder Electrolux AB, Saab-koncernen, Skandinaviska Cellulosa AB og Essity AB. Før dette havde Bert Nordberg en lang karriere hos Ericsson, hvor han blandt andet var CEO for Sony Ericsson mellem 2009-2012. Bert Nordberg udtaler: "Jeg har fulgt situationen omkring TDC nøje, og jeg er overbevist om, at den strategi, de nye aktionærer har lagt frem, er den rigtige for virksomheden og for Danmark. Jeg er spændt på at komme i gang, og jeg ser frem til samarbejdet med Mike Parton og resten af bestyrelsen samt til at bruge min erfaring til at implementere den n