Telia udnævner Charlotte Krog til direktør for HR, Kommunikation og Bæredygtighed

Telia har udnævnt Charlotte Krog til Head of HR, Communications & Sustainability. Charlotte tiltræder i rollen den 1. August 2022, hvor hun samtidig bliver en del af Telia Danmarks direktion.
Telias nye Head of HR, Communications & Sustainability, Charlotte Krog, starter i rollen den 1. august.

Charlotte Krog har været Talent Acquisition Partner med ansvar for Telia Danmarks rekrutteringsindsats siden maj 2021. Hun tiltræder sin nye rolle som Head of HR, Communications & Sustainability den 1. august, hvor hun også indtræder i Telia Danmarks direktion. Hun overtager rollen efter Mads Ohlsen, der har søgt nye udfordringer udenfor Telia.

Charlotte startede sin karriere i Telia, hvor hun fra 2004 til 2009 arbejdede som Quality Coordinator i kundeservice. Inden Charlotte vendte tilbage til Telia sidste år, arbejdede hun hos Goldman Sachs i New York, hvor hun fra 2014 havde en række forskellige roller indenfor Human Capital Management og rekruttering.

Charlotte har omfattende erfaring med bl.a. rekruttering, ledelse, coaching, medarbejderudvikling, forhandling, successionsplanlægning og procesoptimering.

Petr Cermak, CEO for Telia Danmark, sætter følgende ord på Charlottes udnævnelse:

"Charlotte er en passioneret people-person med stærke lederegenskaber. Hun er fremragende til interessenthåndtering på alle niveauer og erfaren i teamsamarbejde på tværs af grænser. Charlotte bliver en nøglespiller i Telias danske ledelsesteam – og er den helt rette til at stå i spidsen for at drive vores HR-, kommunikations- og bæredygtighedsdagsordner fremad.”

Selv siger Charlotte om sin nye rolle:

"Jeg er virkelig stolt over at få muligheden for at stå i spidsen for holdet af dedikerede medarbejdere i HR, Kommunikation og Bæredygtighed. Teamet spiller en central rolle i Telias igangværende transformation både hvad angår medarbejderudvikling og -engagement, forretningsunderstøttende kommunikation med vores interne og eksterne interessenter samt vores ambitiøse bæredygtighedsdagsorden. Jeg ser frem at løfte og udvikle Telia og medarbejderne yderligere med afsæt i vores klare strategi og kerneværdier.”

Charlotte er 37 år og har en bachelor i International Sales and Marketing Management fra Copenhagen Business Academy. Hun bor i Nærum med ægtefællen Anders og parrets to børn Adam på 2 år og Luca på 4 år.

Fritiden er de seneste par år gået med familien og flytningen fra New Jersey til først Lyngby og siden Nærum. Charlotte er medlem af DABGO, et netværk af erhvervsaktive internationale danskere, og ser frem til at genoptage en aktiv rolle i netværket sammen med andre hjemvendte udlandsdanskere.

Charlotte har for nyligt fundet løbeskoene frem igen, og nyder at give benene og tankerne frit spil i Dyrehaven som optakt til årets DHL-stafet.

Se hele Charlottes profil på Linkedin.

Petr Cermak, CEO Telia Danmark

Dansk turisme vil udnytte mobildata til at optimere sommerens højsæson26.1.2024 12:14:20 CET | Pressemeddelelse

Et samarbejde mellem VisitDenmark, Dansk Kyst- og Naturturisme, Vestkystens destinationsselskaber, teknologivirksomheden NTT DATA Business Solutions, Telia og flere andre dataleverandører giver værdifuld indsigt i turisters bevægelses- og forbrugsmønstre. Platformen VisitData vil revolutionere det danske turisterhvervs muligheder for planlægning og prioritering inden for handel, transport, overnatning, underholdning og restauranter.