Telia Danmark

Telia Company modtager EcoVadis’ prestigefyldte platincertificering inden for bæredygtighed

Telia Company sikrer sig den højeste udmærkelse i EcoVadis’ globale bæredygtighedsvurdering, og placerer sig dermed blandt de 1% mest bæredygtige virksomheder. EcoVadis er en anerkendt, uafhængig udbyder af bæredygtighedsvurderinger blandt globale leverandører.
EcoVadis placerer Telia Company blandt top 1% af de 75.000 virksomheder i virksomheder vurderet af EcoVadis

Telia Company er blevet tildelt den prestigefyldte platincertificering af EcoVadis for sin præstation som en ansvarlig og bæredygtig virksomhed. Platincertificeringen er en opgradering fra sidste år, hvor Telia opnåede en guldcertificering.

Anerkendelsen placerer Telia blandt de top 1% ud af 75.000 virksomheder vurderet af EcoVadis.

Platincertificeringen er baseret på en omfattende vurdering af Telia Companys bæredygtighedsarbejde ud fra 21 kriterier i fire hovedkategorier: miljø, arbejds- og menneskerettigheder, etik og bæredygtige indkøb. Virksomhedens præstationer inden for hvert af disse kategorier er blevet evalueret og vurderet til en samlet score på 75/100.

”I Telia arbejder vi dedikeret gennem vores bæredygtighedsindsatser blandt andet for at levere de bedst mulige netværksydelser med det mindst mulige klimaaftryk. Et godt eksempel er vores elkøbsaftale, der betyder, at 75% af strømmen i vores mobilnetværk vil komme fra vedvarende energi inden udgangen af 2024. At blive tildelt en platincertificering af EcoVadis er en anerkendelse og en udmærkelse af vores arbejde med bæredygtighed og processerne bag, og det er vi meget stolte over”, siger Petr Cermak, CEO for Telia Danmark.

Om EcoVadis

EcoVadis er udbyder af bæredygtighedsvurderinger af mere end 75.000 virksomheder fra over 200 industrier. Vurderingen og rangeringen tager afsæt i internationale bæredygtighedsstandarder, herunder ISO 26000, Global Reporting Initiative og UN Global Compact.

Petr Cermak, CEO Telia Danmark

Information om Telia Danmark

Telia Danmark
Ørestads Boulevard 45

I Telia er vi begejstrede for digitaliseringens mange muligheder. Vi transformerer ny teknologi til konkrete produkter, der gør vores kunders hverdag mere farverig, virksomhederne mere effektive og samfundet endnu smartere.

Vi er ikke bare et teleselskab. Vi er en verden af digitale oplevelser og kommunikationen til dine venner, din familie, dine kolleger og dine kunder. Vi er mere end 700 nysgerrige medarbejdere, der forstår vores kunders ønsker og behov og igennem intelligente løsninger, bringer dem tættere på alt det, der betyder noget.

Vores netværk udgør grundstammen i digitaliseringen af Danmark. Det giver os både et ansvar og en mulighed for aktivt at gøre en positiv forskel ved at bidrage til den grønne omstilling, forbinde mennesker og gøre det trygt at færdes online. Det gør vi gennem udnyttelse og udforskning af digitaliseringens mange muligheder – til glæde for os alle.

Læs mere om os på telia.dk

Følg pressemeddelelser fra Telia Danmark

Flere pressemeddelelser fra Telia Danmark