TEKNIQ: Væksten kommer ikke af sig selv

Brancheorganisationen TEKNIQ hilser statsministerens åbningstale velkommen men understreger samtidig, at der er brug for, at regeringen også fremadrettet arbejder for at sikre den økonomiske vækst.
Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ.

Der blev traditionen tro malet med den brede pensel, da statsminister Lars Løkke Rasmussen i dag holdt åbningstale i Folketinget. En tale, som i høj grad havde fokus på en række forskellige velfærdsinitiativer. Hos TEKNIQ Installationsbranchen er man som udgangspunkt positiv overfor talens budskaber.

”Vi vil dog samtidig opfordre til, at man fra regeringens side lægger mindst lige så mange kræfter i at sikre den fortsatte vækst. Danmark står i en stærk økonomisk udvikling. Men skal den fortsætte og styrkes, er det nødvendigt hele tiden at arbejde for at forbedre de vilkår, virksomhederne opererer under,” siger Niels Jørgen Hansen, adm. direktør hos TEKNIQ, der repræsenterer de danske el- og vvs-installationsvirksomheder.

I talen kom statsministeren da også ind på både styrkelsen af landets erhvervsuddannelser og initiativer, der skal forbedre danske virksomheders muligheder for at rekruttere den nødvendige arbejdskraft.

”Det er positivt, at regeringen på denne måde viser, at den tager erhvervslivets udfordringer, både nuværende og fremtidige, alvorligt. Nu er det så bare vigtigt, at de mange løfter og forslag omsættes til konkret handling, og vi ser frem til både regeringens bud på, hvordan man vil gøre det lettere for virksomhederne at skaffe medarbejdere, og til den lovede styrkelse af erhvervsuddannelserne, så bedre velfærd og økonomisk fremgang kan gå hånd i hånd,” siger Niels Jørgen Hansen.

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ, mobil 40 74 43 60

Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ.

TEKNIQ repræsenterer 2.800 tekniske installationsvirksomheder. Installationsbranchen beskæftiger 45.000 medarbejdere og har en årlig omsætning på 50 milliarder kroner. Medlemsvirksomhederne beskæftiger sig med tekniske installationer, primært inden for det autoriserede område.