Tefcold

Tefcold opruster på køleprodukter til små supermarkeder

Kølegiganten Tefcold lancerer mange nye køle- og fryseprodukter til mindre supermarkeder og butikker. Ekspert fra England er headhuntet til at samle det helt rigtige sortiment til kundegruppen.
Den Viborg-baserede kølegigant Tefcold er begyndt at udvikle køleprodukter til små supermarkeder. Jesper Kirkeby Hansen (i midten), der er CEO i Tefcold, ser frem til at give den gas med en helt ny produktgruppe.  Foto: PR.
Den Viborg-baserede kølegigant Tefcold er begyndt at udvikle køleprodukter til små supermarkeder. Jesper Kirkeby Hansen (i midten), der er CEO i Tefcold, ser frem til at give den gas med en helt ny produktgruppe. Foto: PR.

Den danske forhandler af køle- og fryseløsninger, Tefcold, opruster nu på et område, hvor den før har ladet konkurrenter tage førerpositionen. Mindre supermarkeder og dagligvarebutikker kan dermed se frem til en bred vifte af nye produkter skræddersyet til netop deres behov.

– Vi tog et grundigt kig på de små supermarkeders behov, og vi måtte anerkende, at vi simpelthen ikke havde de rigtige produkter. I dialog med branchen har vi derfor udviklet et solidt sortiment, som vi nu er klar til at lancere både i Danmark og på de internationale markeder, forklarer Jesper Kirkeby Hansen, der er CEO i Tefcold.

Produkterne omfatter mange forskellige udgaver af diske og skabe med både køl og frys.

Kølig nøgleperson

I bestræbelserne på at udvikle og sammensætte det bedst muligt sortiment, har Tefcold ansat den engelske ekspert i supermarkeders kølebehov, Mark Stratford. Med en erfaring som teknisk chef i Storbritanniens største supermarkedskæde, Tesco, har han indgående kendskab til supermarkedernes behov.

– Det stod hurtigt klart, at vores satsning kun ville lykkedes, hvis vi havde den rigtige knowhow. Når det kommer til supermarkeder, er salgsprocessen meget kompleks med mange ubekendte faktorer, og der er aldrig to ens projekter. I den proces har Mark Stratford været en nøgleperson lige fra udviklingen af produkter til coaching af salgsteamet, siger Jesper Kirkeby Hansen.

Mark Stratford er tilknyttet Tefcolds datterselskab, Interlevin, med hovedkontor lidt uden for Leicester i England.

Vigtigt at røre produkterne

Lanceringen af de mange nye produkter er sket i en tumultarisk tid med en pandemi, der har spændt ben for alle internationale samarbejder. Mens mange andre virksomheder har reageret med forsigtighed i de usikre tider, har Tefcolds ledelse haft en anden tilgang.

– Mange andre virksomheder er gået i fuldstændig sparemode, men vi vælger at give den gas og går i markedet med alle de her produkter. Vores største udfordring er at få vist produkterne frem, når det er de færreste, der har mulighed for at mødes ansigt til ansigt. Det er altså bare meget nemmere at overbevise kunderne, når de kan mærke kvaliteten og se de forskellige features, forklarer Jesper Kirkeby Hansen.

Han beretter dog om meget positive resultater på de forholdsvis få kundebesøg, det er blevet til indtil videre.

Jesper Kirkeby Hansen
CEO, TEFCOLD A/S
jkh@tefcold.com

Tefcolds nye produkter omfatter mange forskellige diske og skabe, der kan bruges i små supermarkeder. Foto: PR.

Information om Tefcold

Tefcold
Industrivej 25
8800 Viborg

86601933https://www.tefcold.com/?

TEFCOLD A/S er blandt Europas førende leverandører af professionelle køle- og fryseløsninger til det professionelle marked. Virksomheden med rødder i Viborg har over 2000 kunder fordelt på 100 lande og tre store lagre i Danmark, England, og Slovenien. www.tefcold.dk.

Følg pressemeddelelser fra Tefcold

Flere pressemeddelelser fra Tefcold