New Deal Invest

Techvirksomheders død er aflyst

Det sidste halve år, har markedsdebatten handlet om, at stigende renter, et stagnerende boligmarked, stigende inflation, svag forbrugertillid, krigen i Ukraine, en truende energikrise og udtørring af kapitalmarkeder ville betyde, at mange techvirksomheder ikke ville overleve. Mads Christiansen fra NewDeal Invest udtaler: "Nu er vi så langt inde i regnskabssæsonen, at vi kan drage en foreløbig konklusion: Langt de fleste af de Techvirksomheder, vi er investeret i, har formået at tilpasse omkostningerne til den nye situation og har penge på bunden til at sikre driften"

Tech-aktierne ser nu relativt attraktive ud, fordi markedet ser ud til at have overvurderet risikoen i den fremtidige drift af virksomhederne. Det har på det seneste udmøntet sig i voldsomme kursreaktioner opad i markedet. Fx er Delivery Hero og Coinbase fordoblet i kurs over kort tid (de er dog stadig langt fra toppen). Doordash og Unity er oppe med 50%. Trods de seneste ugers stigning er potentialet stadig kæmpestort, da disse virksomheder stadig kan mangedobles, før de når deres all time high.
Væksten er mange steder stadig helt i top, således vokser f.eks. Mercado Libre, Zoominfo og Cloudflare ca 50% i 2. kvartal – vel at mærke uden at køre med underskud. Disse virksomheder er trods deres størrelse unge virksomheder, som har store markedsmuligheder foran sig, og derfor investerer de hver en krone de tjener i at bygge deres fremtid, fuldstændig som Amazon altid har gjort".
 Fremtidens virksomheder har haft det svært, men ligsynet er aflyst! Techaktier er faldet over en bred kam, og det kan meget vel være nu, der er meget interessante investeringsmuligheder.

Læs mere om fremtidens virksomheder hos New Deal Invest

Mads Christiansen
Tlf nr.: 27282270
E-mail: mads@newdealinvest.dk

Information om New Deal Invest

New Deal Invest
Orionsvej 4 B
8270 Højbjerg

27282270https://newdealinvest.dk/

Ligsynes på tech-aktierne er aflyst! Det er ikke 2000 om igen, trods massiv makro modvind. Regnskabssæsonen viser, at tech slet ikke kommer til at gå væk.

Følg pressemeddelelser fra New Deal Invest

Flere pressemeddelelser fra New Deal Invest