Team Jumbo-Visma afslører holdtrøjen for 2019

Med Visma som ny navnesponsor, tager Team Jumbo-Visma hul på 2019 med et nyt hold-look, der inkluderer Vismas logo. De nye team-trøjer blev afsløret i dag under en presselancering i Veghel, Holland.

I sidste uge blev det offentliggjort at software-koncernen, Visma, har skrevet en femårig aftale om et navnesponsorat af det hollandske cykel og speedskating hold: Team Jumbo-Visma. Sponsoratet, som skal understøtte Vismas strategi om europæisk ekspansion, vil være aktivt fra 1. januar 2019.

Vismas logo vil pryde team-dragten på både cykel og speedskatingholdet. Logoet vil også figurere på holdets følgebiler, holdbusser, udstyr og merchandise relateret til Team Jumbo-Visma.

“Vi er begejstrede for at få vores brand eksponeret i relation til et af verdens bedste cykel og speedskatinghold. Det vil øge og understøtte vores tilstedeværelse og brandkendskab i hele Europa” siger CEO for Visma, Øystein Moan.

Team Jumbo-Visma i Danmark Rundt

Pro cykelholdet deltager i de største UCI World Tour løb. Herunder Tour de France, Giro d’Italia og Vuelta España. Team Jumbo-Visma, der som bekendt har den danske rytter Jonas Vingegaard Rasmussen på holdet, vil også være at finde blandt de konkurrerende hold i Danmark Rundt 2019.

Holdet har oprindelse i Holland, som er et marked af vigtig strategisk betydning for Visma. Investeringen i Team Jumbo-Visma er en del af Vismas proaktive ambitioner for udvidelse og opkøb, som software-virksomheden vil realisere i Europa.

Visma bevæger sig fra at være et nordisk selskab til at være paneuropæisk. Sponsoratet af Team Jumbo-Visma, er en vigtig markering og synliggørelse af vores intentioner om at afsætte et endnu dybere fodaftryk i Europa”  siger Moan.

Visma har over 750 ansatte i Danmark og kundebasen dækker af en stor del af landets virksomheder.

Udover Vismas konsulent og enterprise-forretning, er velkendte software-produkter som regnskabsprogrammerne Visma e-conomic og Dinero, samt lønsystemet Dataløn en del af virksomhedens kerneydelser.

Øystein Moan, CEO Visma Group, +47 92 08 00 00

Ard Bierens, Communications Manager Team Oranje, +31 655 83 84 52

Visma tilbyder software og services, der forenkler og digitaliserer administrative forretningsprocesser i den private og offentlige sektor. Koncernen opererer på tværs af Norden, Benelux, Centraleuropa og Østeuropa. Med over 8.250 ansatte, flere end 800.000 kunder og en omsætning på NOK 8.537 millioner i 2017, er Visma en af Europas førende softwarevirksomheder. Besøg Visma.dk