TDC starter fiberudrulning i Roskilde

Omkring 1.000 husstande og virksomheder får nu tilbud om gratis tilslutning til TDC’s fibernet.

TDC bringer fibernet til Roskilde og starter nu udrulningen i udvalgte områder, hvor omkring 1.000 husstande får tilbudt gratis tilslutning til TDC’s fibernet.

TDC planlægger sammenlagt at tilbyde gratis tilslutning til omkring 5.000 adresser i Roskilde i løbet af 2019, og yderligere udrulning ventes at ske i 2020 og 2021.

”TDC har forbundet Danmark i 136 år, og vi ønsker at bygge fremtidens bedste digitale infrastruktur i Roskilde. Fiber er fremtidens bredbånd, og det bliver vigtigere og vigtigere i takt med, at vores samfund digitaliseres yderligere dag for dag. Og vi ser et stort potentiale i Roskilde, hvor vi vil bane vejen til den digitale fremtid med højhastighedsforbindelser på fibernet,” siger Henrik Gjerulff Jensen, underdirektør i TDC.

Husstande og virksomheder i de udvalgte områder kan fra i dag bestille gratis tilslutning til TDC’s fibernet på tdcfiber.dk.

Takker man ja til tilbuddet, vil adressen blive tilsluttet TDC’s fibernet, og de nødvendige installationer vil blive udført uden beregning.

For at gøre brug af den gratis tilslutning til fibernettet skal man købe et bredbånds- eller TV-abonnement hos en udbyder efter eget valg. Det er dog også muligt at få udført den gratis tilslutning uden at tegne abonnement med det samme.

”I de områder, hvor vi ruller ud, er bredbåndsmulighederne præget af forbindelser på kobbernetværket, hvor de tilgængelige hastigheder er begrænsede. Vi oplever en massiv stigning i efterspørgslen efter højhastighedsbredbånd, og med en fibertilslutning opnår man den bedst mulige fremtidssikring af internetforbindelsen,” siger Henrik Gjerulff Jensen.

Med en tilslutning til TDC’s fibernet er det muligt at opnå downloadhastigheder på op til 1.000 Mbit/s, og i fremtiden vil hastighederne kunne blive endnu højere. Hvilke hastigheder, der er mulige på den enkelte adresse, afhænger dog altid af udbuddet hos de tilgængelige bredbåndsudbydere.

For at etablere fiberforbindelserne i de udvalgte områder er det nødvendigt at foretage anlægsarbejde. Arbejdet bliver planlagt, så det er til mindst mulig gene for beboerne, trafikken og de øvrige omgivelser.

De husstande og virksomheder, der er omfattet af udrulningen, vil modtage informationsmateriale med posten. Det er også muligt at finde mere information om fiberudrulningen på tdcfiber.dk – hvor man også kan tjekke, om en konkret adresse er omfattet af tilbuddet om gratis tilslutning.

Dette kort er vejledende. På tdcfiber.dk kan det kontrolleres, om en konkret adresse er omfattet af TDC's fiberudrulning.

TDC Group forbinder danskerne og har en klar ambition om at gøre det enklere og bedre for kunderne at få adgang til digitale tjenester og indhold. Virksomheden er Danmarks foretrukne udbyder af kommunikations- og underholdningstjenester i hjemmet og på farten. YouSee, Telmore, Fullrate, Hiper og Blockbuster giver danskerne hurtig og let adgang til massevis af musik, film og tv på alle platforme når som helst og hvor som helst. TDC Erhverv skaber fremtidens vækst i såvel store som små danske virksomheder gennem digitale og enkle løsninger.