TDC NETs mobilnetværk er Danmarks bedste for femte år i træk

Også i år er det TDC NETs kunder, der får den bedste mobilnetværksoplevelse, konkluderer ny undersøgelse. Andelen af utilfredsstillende mobiloplevelser er mere end halveret i forhold til de seneste år.

TDC NET ligger for femte år i træk i top i Teknologisk Instituts undersøgelse af de danske mobilnetværk.

Instituttet har testet, hvorvidt de forskellige netværksoperatører kunne levere en god mobilnetværksoplevelse på 500 tilfældigt udvalgte målepunkter på tværs af landet.

Og her topper TDC NET med 92 procent gode mobiloplevelser, hvilket er på niveau med den tilsvarende undersøgelse fra sidste år. Det betyder samtidig, at andelen af utilfredsstillende mobiloplevelser på TDC NETs netværk er mere end halveret fra 18 procent i 2017 til nu kun 8 procent.

”Samfund med en stærk infrastruktur klarer sig bedre både socialt og økonomisk. Det er Danmark et godt eksempel på. Men udviklingen står ikke stille, og forbruget af især mobildata vokser med op til 40 procent år for år. Derfor er vi glade for at kunne vise kunderne, at netværket også flytter sig, fordi vi investerer massivt i at udvide og opgradere det til næste generation af digital infrastruktur i hele Danmark med 5G og fibernet,” siger CEO Andreas Pfisterer fra TDC NET.

Undersøgelsen konkluderer, at TDC NET ”på landsplan” har ”den bedste samlede mobilnetværksoplevelse”, og især på mobildata skiller TDC NET sig mærkbart ud fra konkurrenterne.

Teknologisk Institut påpeger således, at TDC NET på landsplan leverer hurtigere download og markant hurtigere upload end de øvrige netværk, ligesom der sker færre fejl i dataforbindelsen hos TDC end hos konkurrenterne.

Samtidig konkluderer undersøgelsen, at TDC NET leverer 4G-adgang helt i top blandt konkurrenterne.

”Det er helt centralt for os, at vi kan tilbyde den nyeste og bedste netværksteknologi til flest mulige, og med en 4G-dækning på over 99 procent er vi kommet rigtig langt. Vi er siden oktober måned i fuld gang med at implementere 5G-teknologi i vores netværk, hvilket på længere sigt vil tage netværksoplevelsen til et helt nyt niveau,” siger Andreas Pfisterer.

Dato for den kommercielle lancering, der kan give alle danskere adgang til 5G er endnu ikke lagt fast, men vil ske i samarbejde med de tjenesteudbydere, der benytter netværket hos TDC NET.

Hele undersøgelsen fra Teknologisk Institut kan ses her: www.tdcnet.dk/mobilnet

Undersøgelsen er udført af Teknologisk Institut for TDC NET.

Netværksoplevelsen er undersøgt på 500 tilfældigt udvalgte målesteder over hele landet i perioden 22. oktober til den 11. november 2019.

Den gode mobilnetværksoplevelse er defineret som:

• 30 sek. fejlfri mobiltelefonsamtale, hvor man kan høre modtageren
  • 10 MB download inden for 15 sekunder
  • 10 MB upload indenfor 30 sekunder

60 sek. YouTube video uden buffering-ventetid

For femte år i træk ligger TDC NET i top i Teknologisk Instituts undersøgelse af de danske mobilnetværk.

CEO Andreas Pfisterer forlader TDC NET inden for de næste 12 måneder16.5.2022 10:15:29 CEST | Pressemeddelelse

Bestyrelsen i TDC NET informerer om, at der er indgået en aftale med CEO Andreas Pfisterer om, at han forlader TDC NET inden for de næste 12 måneder. Indtil da vil han – i samarbejde med bestyrelsesformand Henrik Clausen – fortsat fokusere på at forbedre selskabets finansielle og operationelle resultater yderligere og på at sikre en god overgang til en ny CEO. Henrik Clausen, bestyrelsesformand i TDC NET, siger: “Ved udgangen af 2021 blev TDC NET et selvstændigt selskab efter splittet fra TDC Group. TDC NET viser solide finansielle resultater og har en klar forretningsplan for de kommende år. CEO Andreas Pfisterer har været i selskabet siden 2017 og har spillet en afgørende rolle i at nå et stabilt kommercielt niveau og i at sikre kontinuitet i transformationen af TDC NET. På baggrund af den stabile situation har bestyrelsen og Andreas Pfisterer haft en løbende og åben dialog og er enige om, at det nu er naturligt at starte en god proces om at finde en ny CEO og sætte personen ind i fo

TDC NET 1. Kvt. 2022: Kommerciel stabilisering førte til højere indtjening, fiberudrulningen fortsatte, og initiativer til at reducere CO2-udledninger tog fart6.5.2022 09:01:19 CEST | Pressemeddelelse

I første kvartal som selvstændigt selskab leverede TDC NET i tråd med forventningerne og realiserede et driftsresultat (EBITDA) på 1.162 mio. kr., en stigning på 0,7% i forhold til samme periode sidste år. TDC NET omsatte for 1.678 mio. kr., og det er på niveau med første kvartal 2021. Resultatet afspejler en fortsat kommerciel stabilisering, hvor øget omsætning inden for mobile services og højhastighedsbredbånd kompenserede for lavere omsætning i de traditionelle infrastruktur-platforme. "I det første kvartal som en selvstændig virksomhed, udviklede vores finansielle resultater sig som forventet, og vi så en stigning i EBITDA på 0,7%, drevet af en stabil omsætning og optimering af omkostningerne. Vi fortsatte med at udrulle fibernet og med at forbedre kundeoplevelsen yderligere," siger Andreas Pfisterer, administrerende direktør i TDC NET. På trods af højere elpriser faldt TDC NETs driftsomkostninger med 3,1% sammenlignet med samme periode sidste år. Det skyldes primært optimering af