TDC NET udvider udrulningen af fibernet i Slagelse

TDC NET udvider etableringen af fibernet i Slagelse Kommune og tilbyder nu gratis tilslutning og frit valg af udbyder til 900 husstande og virksomheder i Slagelse.

TDC NET fortsætter fiberudrulningen i Slagelse Kommune og tilbyder nu gratis tilslutning og frit valg af udbyder til omkring 900 adresser i udvalgte områder i Slagelse. Med tilføjelsen af de nye områder omfatter TDC NETs fiberudrulning i Slagelse Kommune nu omkring 8.000 adresser.

Husstande og virksomheder i de nye områder kan fra i dag bestille gratis tilslutning til fibernet fra TDC NET på www.tdcnet.dk/fiber.

“Slagelse rummer et klart potentiale for lynhurtigt bredbånd, og jeg er glad for, at vi kan fortsætte etableringen af fibernet til glæde for byens borgere og virksomheder. TDC NET har forbundet Danmark i 137 år, og vi ønsker at bygge fremtidens bedste digitale infrastruktur i Slagelse. Vi tager nu endnu et skridt ved at bane vejen for lynhurtige internetforbindelser på fibernet,” siger Henrik Leu Christiansen, leder af fiberudrulning hos TDC NET.

TDC NET forbinder Danmark. Til gavn for alle. Udrulningen er en del af TDC NETs mission om at skabe næste generation af landsdækkende, digital infrastruktur i Danmark med udrulning af sikkert, stabilt og lynhurtigt netværk i hele landet.

Gratis tilslutning og frit valg af udbyder
Takker man ja til tilbuddet om gratis tilslutning, vil adressen blive tilsluttet TDC NETs fibernet, og de nødvendige installationer vil blive udført uden beregning.

For at gøre brug af den gratis tilslutning til fibernettet skal man købe et abonnement hos en udbyder efter eget valg. Det er dog også muligt at få udført den gratis tilslutning uden at tegne abonnement.

“Vi er glade for at kunne meddele endnu flere borgere og virksomheder i Slagelse, at vi kommer med fiber til deres by. Og vi vil gerne opfordre alle, der kunne være interesserede i en fibertilslutning, til at skrive sig op på www.tdcnet.dk/fiber, så man får direkte besked, når man kan bestille,” siger Henrik Leu Christiansen.

Med en tilslutning til fibernet fra TDC NET er det muligt at opnå downloadhastigheder på op til 1.000 Mbit/s, og i fremtiden vil hastighederne kunne blive endnu højere. Hvilke hastigheder, der er mulige på den enkelte adresse, afhænger dog altid af udbuddet hos de tilgængelige bredbåndsudbydere.

Der er mere information om fiberudrulningen på www.tdcnet.dk/fiber – hvor man også kan tjekke, om en konkret adresse er omfattet af tilbuddet om gratis tilslutning.

“OBS! Kortet er vejledende. På http://www.tdcnet.dk/fiber kan man tjekke, om en konkret adresse er omfattet af fiberudrulningen.”