TDC NET udvider udrulningen af fibernet i Roskilde

TDC NET fortsætter etableringen af fiber i Roskilde og tilbyder nu gratis tilslutning og frit valg af udbyder til 2.500 husstande og virksomheder i Roskilde Vest.

Fra i dag kan de husstande og virksomheder, der er med i de udvalgte områder, tilmelde sig en gratis tilslutning fra TDC NET og efterfølgende købe abonnement på fiberbredbånd fra en udbyder efter eget valg.

TDC NET fortsætter fiberudrulningen i Roskilde og tilbyder nu gratis tilslutning og frit valg af udbyder til omkring 2.500 adresser til byens vestkvarter. Med de nye adresser udvides fiberudrulningen i Roskilde Kommune til at omfatte omkring 7.000 adresser i alt.

Husstande og virksomheder i de nye områder kan fra i dag bestille gratis tilslutning til fibernet fra TDC NET på www.tdcnet.dk/fiber.

“Vi har oplevet stor interesse for vores fiberprojekter i Roskilde i 2019. Derfor er det naturligt for os at udvide udrulningen, og med 2.500 nye adresser, som kan få gratis tilslutning til lynhurtigt internet, yder vi et stærkt bidrag til fremtidssikringen af den digitale infrastruktur i Roskilde Kommune,” siger Henrik Leu Christiansen, leder af fiberudrulning hos TDC NET.

TDC NET forbinder Danmark. Til gavn for alle. Udrulningen er en del af TDC NETs mission om at skabe næste generation af landsdækkende, digital infrastruktur i Danmark med udrulning af sikkert, stabilt og lynhurtigt netværk i hele landet.

Gratis tilslutning og frit valg af udbyder
Takker man ja til tilbuddet om gratis tilslutning, vil adressen blive tilsluttet TDC NETs fibernet, og de nødvendige installationer vil blive udført uden beregning.

For at gøre brug af den gratis tilslutning til fibernettet skal man købe et abonnement hos en udbyder efter eget valg. Det er dog også muligt at få udført den gratis tilslutning uden at tegne abonnement.

“Vi er rigtig glade for samarbejdet med Roskilde Kommune, og glæder os over, at vi i fællesskab kan bidrage til det digitale Danmark ved at sikre flere borgere og virksomheder adgang til højhastighedsbredbånd på fiber,” siger Henrik Leu Christiansen.

Med en tilslutning til fibernet fra TDC NET er det muligt at opnå downloadhastigheder på op til 1.000 Mbit/s, og i fremtiden vil hastighederne kunne blive endnu højere. Hvilke hastigheder, der er mulige på den enkelte adresse, afhænger dog altid af udbuddet hos de tilgængelige bredbåndsudbydere.

Der er mere information om fiberudrulningen på www.tdcnet.dk/fiber – hvor man også kan tjekke, om en konkret adresse er omfattet af tilbuddet om gratis tilslutning.