TDC NET udvider udrulningen af fiber i Tårnby

Omkring 1.900 husstande og virksomheder får nu tilbud om gratis tilslutning til TDC NETs fibernet.

Fra i dag kan de husstande og virksomheder, der er med i de udvalgte områder, tilmelde sig en gratis tilslutning fra TDC NET og efterfølgende købe abonnement på fiberbredbånd fra en udbyder efter eget valg.

TDC NET fortsætter etableringen af fibernet i Tårnby Kommune og tilbyder nu gratis tilslutning og frit valg af udbyder til 1.900 husstande og virksomheder i udvalgte områder.

Husstande og virksomheder i de nye områder kan fra i dag bestille gratis tilslutning til fibernet fra TDC NET på www.tdcnet.dk/fiber.

“Efterspørgslen efter fibernet i Tårnby er bestemt ikke blevet mindre, efter at vi begyndte vores udrulning tilbage i 2019. Derfor er vi glade for, at vi nu kan udvide vores udrulning, så endnu flere borgere og virksomheder i Tårnby får adgang til fremtidens bredbånd,” siger Henrik Leu Christiansen, leder af fiberudrulning hos TDC NET.

TDC NET forbinder Danmark. Til gavn for alle. Udrulningen er en del af TDC NETs mission om at skabe næste generation af landsdækkende, digital infrastruktur i Danmark med udrulning af sikkert, stabilt og lynhurtigt netværk i hele landet.

Gratis tilslutning og frit valg af udbyder
Takker man ja til tilbuddet om gratis tilslutning, vil adressen blive tilsluttet TDC NETs fibernet, og de nødvendige installationer vil blive udført uden beregning.

For at gøre brug af den gratis tilslutning til fibernettet skal man købe et abonnement hos en udbyder efter eget valg. Det er dog også muligt at få udført den gratis tilslutning uden at tegne abonnement.

”I de områder, hvor vi ruller ud, er bredbåndsmulighederne præget af forbindelser på kobbernetværket, hvor de tilgængelige hastigheder er begrænsede. Vi oplever en massiv stigning i efterspørgslen efter højhastighedsbredbånd, og med en fibertilslutning opnår man den bedst mulige fremtidssikring af internetforbindelsen,” siger Henrik Leu Christiansen.

Med en tilslutning til fibernet fra TDC NET er det muligt at opnå downloadhastigheder på op til 1.000 Mbit/s, og i fremtiden vil hastighederne kunne blive endnu højere. Hvilke hastigheder, der er mulige på den enkelte adresse, afhænger dog altid af udbuddet hos de tilgængelige bredbåndsudbydere.

Der er mere information om fiberudrulningen på www.tdcnet.dk/fiber – hvor man også kan tjekke, om en konkret adresse er omfattet af tilbuddet om gratis tilslutning.

“OBS! Kortet er vejledende. På www.tdcnet.dk/fiber/adressetjek kan man tjekke, om en konkret adresse er omfattet af fiberudrulningen.”

International IT-profil bliver ny CIO i TDC NET11.8.2021 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det bliver den erfarne CIO Joss Delissen, der fremover skal stå i spidsen for IT-området hos TDC NET, der etablerer og driver den digitale infrastruktur, der forbinder Danmark. Joss Delissen har igennem sin karriere arbejdet i både globale, europæiske og nordiske selskaber og kommer senest fra en stilling som CIO hos svenske Tele2, hvor han har spillet en central rolle i virksomhedens IT-transformation. Den erfaring skal nu bringes i spil hos TDC NET, fortæller CEO Andreas Pfisterer. "Vi er kommet langt i etableringen af ​​TDC NET som selvstændig virksomhed, og her spiller vores IT-transformation en helt central rolle. Vi står overfor at etablere en helt ny IT-platform, der er afgørende for, at vi fortsat kan levere på vores målsætning og drive fremtidens digitale infrastruktur. Joss kommer med den rette erfaring i forhold til at drive transformationer succesfuldt og kombineret med hans kompetencer og personlighed, gør det ham til et stærkt match for TDC NET. Vi glæder os til at byde h