TDC NET udvider udrulningen af fiber i Helsingør

1.900 husstande og virksomheder i Helsingør får tilbud om gratis tilslutning til TDC NETs fibernet.

Fra i dag kan de husstande og virksomheder, der er med i de udvalgte områder, tilmelde sig en gratis tilslutning fra TDC NET og efterfølgende købe abonnement på fiberbredbånd fra en udbyder efter eget valg.

TDC NET udvider fiberudrulningen i Helsingør og tilbyder nu gratis tilslutning til omkring 1.900 adresser i udvalgte områder. Med tilføjelsen af de nye områder omfatter TDC NETs fiberudrulning i Helsingør Kommune nu omkring 2.522 adresser.

Husstande og virksomheder i de nye områder kan fra i dag bestille gratis tilslutning til fibernet fra TDC NET på www.tdcnet.dk/fiber.

“Det er helt tydeligt for os, at Helsingør Kommune tørster efter fremtidssikrede bredbåndsforbindelser, og derfor er jeg glad for, at vi endnu engang kan udvide vores udrulning og styrke den digitale infrastruktur,” siger Henrik Leu Christiansen, leder af fiberudrulning hos TDC NET.

TDC NET forbinder Danmark. Til gavn for alle. Udrulningen er en del af TDC NETs mission om at skabe næste generation af landsdækkende, digital infrastruktur i Danmark med udrulning af sikkert, stabilt og lynhurtigt netværk i hele landet.

Gratis tilslutning og frit valg af udbyder
Takker man ja til tilbuddet om gratis tilslutning, vil adressen blive tilsluttet TDC NETs fibernet, og de nødvendige installationer vil blive udført uden beregning.

For at gøre brug af den gratis tilslutning til fibernettet skal man købe et abonnement hos en udbyder efter eget valg. Det er dog også muligt at få udført den gratis tilslutning uden at tegne abonnement.

“Vi er rigtig glade for samarbejdet med Helsingør Kommune, og glæder os over, at vi i fællesskab kan bidrage til det digitale Danmark ved at sikre flere borgere og virksomheder adgang til højhastighedsbredbånd på fiber,” siger Henrik Leu Christiansen.

Med en tilslutning til fibernet fra TDC NET er det muligt at opnå downloadhastigheder på op til 1.000 Mbit/s, og i fremtiden vil hastighederne kunne blive endnu højere. Hvilke hastigheder, der er mulige på den enkelte adresse, afhænger dog altid af udbuddet hos de tilgængelige bredbåndsudbydere.

Der er mere information om fiberudrulningen på www.tdcnet.dk/fiber – hvor man også kan tjekke, om en konkret adresse er omfattet af tilbuddet om gratis tilslutning.

“OBS! Kortet er vejledende. På www.tdcnet.dk/fiber kan man tjekke, om en konkret adresse er omfattet af fiberudrulningen.”