TDC NET starter udrulning af fiber i Dalum

TDC NET udvider etableringen af fibernet i Odense Kommune og tilbyder nu gratis tilslutning og frit valg af udbyder til 650 husstande og virksomheder i Dalum.

Fra i dag kan de husstande og virksomheder, der er med i de udvalgte områder, tilmelde sig en gratis tilslutning fra TDC NET og efterfølgende købe abonnement på fiberbredbånd fra en udbyder efter eget valg.

TDC NET fortsætter fiberudrulningen i Odense og tilbyder nu gratis tilslutning og frit valg af udbyder til omkring 650 adresser i udvalgte områder i Dalum. Med de nye adresser udvides udrulningen i Odense Kommune til at omfatte omkring 5.400 adresser i alt.

Husstande og virksomheder i de nye områder kan fra i dag bestille gratis tilslutning til fibernet fra TDC NET på www.tdcnet.dk/fiber.

“Vi ser fortsat behov for opgradering af den digitale infrastruktur i Odense, og vi oplever god efterspørgsel efter fibernet i forbindelse med vores eksisterende projekter her i byen. Derfor er vi glade for, at vi nu kan udvide vores udrulning, så endnu flere borgere og virksomheder får adgang til fremtidens bredbånd,” siger Henrik Leu Christiansen, leder af fiberudrulning hos TDC NET.

TDC NET forbinder Danmark. Til gavn for alle. Udrulningen er en del af TDC NETs mission om at skabe næste generation af landsdækkende, digital infrastruktur i Danmark med udrulning af sikkert, stabilt og lynhurtigt netværk i hele landet.

Gratis tilslutning og frit valg af udbyder
Takker man ja til tilbuddet om gratis tilslutning, vil adressen blive tilsluttet TDC NETs fibernet, og de nødvendige installationer vil blive udført uden beregning.

For at gøre brug af den gratis tilslutning til fibernettet skal man købe et abonnement hos en udbyder efter eget valg. Det er dog også muligt at få udført den gratis tilslutning uden at tegne abonnement.

”Vi vil gerne bidrage til det digitale Danmark ved at sikre højhastighedsbredbånd på fiber. Sammen med Odense Kommune baner vi vejen for lynhurtige internetforbindelser på fibernet for endnu et område i Odense, ” siger Henrik Leu Christiansen.

Med en tilslutning til fibernet fra TDC NET er det muligt at opnå downloadhastigheder på op til 1.000 Mbit/s, og i fremtiden vil hastighederne kunne blive endnu højere. Hvilke hastigheder, der er mulige på den enkelte adresse, afhænger dog altid af udbuddet hos de tilgængelige bredbåndsudbydere.

Der er mere information om fiberudrulningen på www.tdcnet.dk/fiber – hvor man også kan tjekke, om en konkret adresse er omfattet af tilbuddet om gratis tilslutning.

“OBS! Kortet er vejledende. På www.tdcnet.dk/fiber kan man tjekke, om en konkret adresse er omfattet af fiberudrulningen.”