TDC NET starter udrulning af fiber i Brøndby

Omkring 450 husstande og virksomheder får nu tilbud om tilslutning til TDC NETs fibernet.

Fra i dag kan de husstande og virksomheder, der er med i de udvalgte områder, tilmelde sig en fibertilslutning fra TDC NET og efterfølgende købe abonnement på fiberbredbånd fra en udbyder efter eget valg.

TDC NET bringer fibernet til Brøndby og starter nu udrulningen i et udvalgt område, hvor omkring 450 adresser får tilbudt tilslutning til TDC NETs fibernet.

Husstande og virksomheder i de nye områder kan fra i dag bestille tilslutning til fibernet fra TDC NET på www.tdcnet.dk/tilmeld.

”TDC NET har forbundet Danmark i snart 140 år, og vi ønsker at bygge fremtidens bedste digitale infrastruktur i Brøndby. Fiber er fremtidens bredbånd, og vi ønsker at bidrage til et digitalt Danmark ved at bane vejen for lynhurtige internetforbindelser på fibernet,”  siger Henrik Leu Christiansen, leder af fiberudrulning hos TDC NET.

Fordele ved at blive tilsluttet TDC NET Fiber

• Ved køb af et valgfrit abonnement, senest seks måneder efter at fibertilslutningen er installeret på adressen, spares omkostningerne til fibertilslutningen
  • Man vælger selv, hvilken udbyder og abonnement man ønsker. Se hvilke udbydere man kan vælge imellem her: www.tdcnet.dk/fiber/udbydere
  • Der er mulighed for hastigheder på op til 1000 Mbit - og endnu højere i fremtiden
  • Fibertilslutningen kan gøre boligen mere attraktiv

“De nuværende bredbåndsmuligheder i området er præget af forbindelser på kobbernetværket, hvor de tilgængelige hastigheder er begrænsede. Vi oplever en massiv stigning i efterspørgslen efter lynhurtigt bredbånd, og med en fibertilslutning opnår man den bedst mulige fremtidssikring af internetforbindelsen,” siger Henrik Leu Christiansen.

Der er mere information om fiberudrulningen på www.tdcnet.dk/fiber – her oplyses også, om en konkret adresse er omfattet af tilbuddet om gratis tilslutning.

Udrulningen i Brøndby er en del af TDC NETs mission om at skabe næste generation af landsdækkende, digital infrastruktur i Danmark med sikkert, stabilt og lynhurtigt netværk i hele landet.

TDC NET kan i dag levere fiber til over 380.000 adresser i Danmark, og der kommer hele tiden nye til i takt med, at fibernettet udbygges. TDC NETs mål er at kunne levere fiber til mere end én million adresser inden for en årrække. Når nye områder får mulighed for at få fiber, får husstande og virksomheder i området breve med information.

“OBS! Kortet er vejledende. På www.tdcnet.dk/fiber/adressetjek kan man tjekke, om en konkret adresse er omfattet af fiberudrulningen.”

International IT-profil bliver ny CIO i TDC NET11.8.2021 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det bliver den erfarne CIO Joss Delissen, der fremover skal stå i spidsen for IT-området hos TDC NET, der etablerer og driver den digitale infrastruktur, der forbinder Danmark. Joss Delissen har igennem sin karriere arbejdet i både globale, europæiske og nordiske selskaber og kommer senest fra en stilling som CIO hos svenske Tele2, hvor han har spillet en central rolle i virksomhedens IT-transformation. Den erfaring skal nu bringes i spil hos TDC NET, fortæller CEO Andreas Pfisterer. "Vi er kommet langt i etableringen af ​​TDC NET som selvstændig virksomhed, og her spiller vores IT-transformation en helt central rolle. Vi står overfor at etablere en helt ny IT-platform, der er afgørende for, at vi fortsat kan levere på vores målsætning og drive fremtidens digitale infrastruktur. Joss kommer med den rette erfaring i forhold til at drive transformationer succesfuldt og kombineret med hans kompetencer og personlighed, gør det ham til et stærkt match for TDC NET. Vi glæder os til at byde h