TDC NET ruller nu fibernet ud til endnu flere områder i Slagelse

Yderligere 2.700 husstande og virksomheder får nu tilbud om gratis tilslutning til fibernet fra TDC NET.

TDC NET fortsætter fiberudrulningen i Slagelse Kommune og tilbyder nu gratis tilslutning og frit valg af udbyder til omkring 2.700 adresser i udvalgte områder i Slagelse. Med de nye adresser udvides udrulningen i Slagelse Kommune til at omfatte omkring 10.500 adresser i alt.

Husstande og virksomheder i de nye områder kan fra i dag bestille gratis tilslutning til fibernet fra TDC NET på www.tdcnet.dk/fiber.

”Vi har sagt, at vi vil bringe fiber til Slagelse, og jeg er glad for, at vi nu kan udvide udrulningen igen. Fiber er fremtidens bredbånd, og vi ser et stort potentiale i Slagelse, hvilket vi understreger med denne udvidelse,” fortæller Henrik Leu Christiansen, leder af fiberudrulning hos TDC NET.

TDC NET forbinder Danmark. Til gavn for alle. Udrulningen er en del af TDC NETs mission om at skabe næste generation af landsdækkende, digital infrastruktur i Danmark med udrulning af sikkert, stabilt og lynhurtigt netværk i hele landet.

Gratis tilslutning og frit valg af udbyder
Takker man ja til tilbuddet om gratis tilslutning, vil adressen blive tilsluttet TDC NETs fibernet, og de nødvendige installationer vil blive udført uden beregning.

For at gøre brug af den gratis tilslutning til fibernettet skal man købe et abonnement hos en udbyder efter eget valg. Det er dog også muligt at få udført den gratis tilslutning uden at tegne abonnement.

“Vi ser en massiv stigning i efterspørgslen efter lynhurtigt bredbånd, og med en fibertilslutning får man den bedst mulige fremtidssikring af internetforbindelsen,” siger Henrik Leu Christiansen."

Med en tilslutning til fibernet fra TDC NET er det muligt at opnå downloadhastigheder på op til 1.000 Mbit/s, og i fremtiden vil hastighederne kunne blive endnu højere. Hvilke hastigheder, der er mulige på den enkelte adresse, afhænger dog altid af udbuddet hos de tilgængelige bredbåndsudbydere.

Der er mere information om fiberudrulningen på www.tdcnet.dk/fiber – hvor man også kan tjekke, om en konkret adresse er omfattet af tilbuddet om gratis tilslutning.

“OBS! Kortet er vejledende. På www.tdcnet.dk/fiber kan man tjekke, om en konkret adresse er omfattet af fiberudrulningen.”

Efter ekstra pres på mobilnetværket og landsdækkende 5G-udrulning: TDC NET igen testet som Danmarks bedste mobilnet22.4.2021 11:30:04 CEST | Pressemeddelelse

For første gang efter TDC NET åbnede landets første 5G-netværk, er kvaliteten af de fire danske mobilnet blevet målt af Teknologisk Institut. Undersøgelsen konkluderer, at mens oplevelsen på de danske mobilnet generelt er god, så leverer TDC NET på landsplan den klart bedste mobilnetværksoplevelse med højere hastighed og stabil kvalitet – ikke mindst udenfor de store byer.

TDC NET: Status ét år efter landet lukkede ned – digital infrastruktur består historisk stresstest trods stigning i datatrafik på 45%12.3.2021 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Siden foråret 2020 er datatrafikken i TDC NET’s mobil- og bredbåndsnetværk steget med knap 50%. Det svarer til, at der hver eneste dag – siden nedlukningen trådte i kraft – er brugt data på niveau med streaming af 10 millioner spillefilm i HD-kvalitet. Trods massivt kapacitetspres har den digitale infrastruktur været gearet til opgaven, og det lover godt for fremtiden.