TDC NET ruller nu fibernet ud til endnu flere adresser i Fortunen og Hjortekær

Omkring 1.200 husstande og virksomheder får nu tilbud om gratis tilslutning til TDC NETs fibernet.

Fra i dag kan de husstande og virksomheder, der er med i de udvalgte områder, tilmelde sig en gratis tilslutning fra TDC NET og efterfølgende købe abonnement på fiberbredbånd fra en udbyder efter eget valg.

TDC NET bringer endnu engang fibernet til Kongens Lyngby og begynder nu udrulningen i store dele af området nær Fortunen og Hjortekær, hvor omkring 1.200 adresser får tilbudt gratis tilslutning til TDC NETs fibernet.

Husstande og virksomheder i de nye områder kan fra i dag bestille gratis tilslutning til fibernet fra TDC NET på www.tdcnet.dk/fiber.

“TDC NET har forbundet Danmark i 140 år, og vi stræber efter at bygge fremtidens bedste digitale infrastruktur i Lyngby-Taarbæk Kommune. Fiber er fremtidens bredbånd, og vi ønsker at bidrage til et digitalt Danmark ved at bane vejen for lynhurtige internetforbindelser på fibernet,” siger Henrik Leu Christiansen, leder af fiberudrulning hos TDC NET.

TDC NET forbinder Danmark. Til gavn for alle. Udrulningen er en del af TDC NETs mission om at skabe næste generation af landsdækkende, digital infrastruktur i Danmark med udrulning af sikkert, stabilt og lynhurtigt netværk i hele landet.

Gratis tilslutning og frit valg af udbyder
Takker man ja til tilbuddet om gratis tilslutning, vil adressen blive tilsluttet TDC NETs fibernet, og de nødvendige installationer vil blive udført uden beregning.

For at gøre brug af den gratis tilslutning til fibernettet skal man købe et abonnement hos en bredbåndsudbyder efter eget valg. Abonnementet kan tegnes hos en af de 14 forskellige udbydere, som det er muligt at vælge mellem. Det er muligt at se udvalget på www.tdcnet.dk/fiber/udbydere

”Vi mærker en stigning i efterspørgslen efter lynhurtigt bredbånd, og vi har en god og konstruktiv dialog med lokale grundejerforeninger. Derfor er vi glade for, at vi nu kan udvide udrulningen og tilbyde endnu flere husstande og virksomheder en genvej til fremtidens lynhurtige bredbånd,” siger Henrik Leu Christiansen.

Med en tilslutning til fibernet fra TDC NET er det muligt at opnå downloadhastigheder på op til 2.500 Mbit/s, og i fremtiden vil hastighederne kunne blive endnu højere. Hvilke hastigheder, der er mulige på den enkelte adresse, afhænger dog altid af udbuddet hos de tilgængelige bredbåndsudbydere.

Der er mere information om fiberudrulningen på www.tdcnet.dk/fiber – hvor man også kan tjekke, om en konkret adresse er omfattet af tilbuddet om gratis tilslutning.

“OBS! Kortet er vejledende. På www.tdcnet.dk/fiber/adressetjek kan man tjekke, om en konkret adresse er omfattet af fiberudrulningen.”

CEO Andreas Pfisterer forlader TDC NET inden for de næste 12 måneder16.5.2022 10:15:29 CEST | Pressemeddelelse

Bestyrelsen i TDC NET informerer om, at der er indgået en aftale med CEO Andreas Pfisterer om, at han forlader TDC NET inden for de næste 12 måneder. Indtil da vil han – i samarbejde med bestyrelsesformand Henrik Clausen – fortsat fokusere på at forbedre selskabets finansielle og operationelle resultater yderligere og på at sikre en god overgang til en ny CEO. Henrik Clausen, bestyrelsesformand i TDC NET, siger: “Ved udgangen af 2021 blev TDC NET et selvstændigt selskab efter splittet fra TDC Group. TDC NET viser solide finansielle resultater og har en klar forretningsplan for de kommende år. CEO Andreas Pfisterer har været i selskabet siden 2017 og har spillet en afgørende rolle i at nå et stabilt kommercielt niveau og i at sikre kontinuitet i transformationen af TDC NET. På baggrund af den stabile situation har bestyrelsen og Andreas Pfisterer haft en løbende og åben dialog og er enige om, at det nu er naturligt at starte en god proces om at finde en ny CEO og sætte personen ind i fo

TDC NET 1. Kvt. 2022: Kommerciel stabilisering førte til højere indtjening, fiberudrulningen fortsatte, og initiativer til at reducere CO2-udledninger tog fart6.5.2022 09:01:19 CEST | Pressemeddelelse

I første kvartal som selvstændigt selskab leverede TDC NET i tråd med forventningerne og realiserede et driftsresultat (EBITDA) på 1.162 mio. kr., en stigning på 0,7% i forhold til samme periode sidste år. TDC NET omsatte for 1.678 mio. kr., og det er på niveau med første kvartal 2021. Resultatet afspejler en fortsat kommerciel stabilisering, hvor øget omsætning inden for mobile services og højhastighedsbredbånd kompenserede for lavere omsætning i de traditionelle infrastruktur-platforme. "I det første kvartal som en selvstændig virksomhed, udviklede vores finansielle resultater sig som forventet, og vi så en stigning i EBITDA på 0,7%, drevet af en stabil omsætning og optimering af omkostningerne. Vi fortsatte med at udrulle fibernet og med at forbedre kundeoplevelsen yderligere," siger Andreas Pfisterer, administrerende direktør i TDC NET. På trods af højere elpriser faldt TDC NETs driftsomkostninger med 3,1% sammenlignet med samme periode sidste år. Det skyldes primært optimering af